 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Oznaczenia pokrętła klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
azari
Nowy Forumowicz
Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 8 Skąd: --
|
Wysłany: 08-06-2011, 12:55 Oznaczenia pokrętła klimatyzacji
|
|
|
Pewnie to banalne, ale nigdzie nie znalazłem informacji. W pokrętle klimatyzacji mam opcje OFF, ECOND i A/C. Jaka jest różnica między ECOND a A/C? ECOND to jakieś lżejsze chłodzenie, ekonomiczne? Na pierwszy rzut oka, nie czuje różnicy, oba chłodzą podobnie. |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-06-2011, 17:14
|
|
|
tez sie ostatnio nad tym zastanawiałem, ale stwierdzilem że i tak nie uzywam klimy ( bo auto traci ponad polowe kucy jak odpale klime ), u mnie tez nie czućróznicy w temperaturze nawiewu miedzy ECOND a A/C |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
azari
Nowy Forumowicz
Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 8 Skąd: --
|
Wysłany: 09-06-2011, 01:25
|
|
|
Dziś się jeszcze lepiej przyjrzałem i trochę ślepy jestem, bo tam jest napisane ECONO, a nie ECOND Więc pewnie idea jest taka żeby lżej chłodziło. |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-06-2011, 20:32
|
|
|
i tak widze ze nikt nam nie chce pomóc moze to faktycznie jakies bardziej ekonomiczne czy cos xD |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
bladerunner
Forumowicz

Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 83 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-06-2011, 00:56
|
|
|
Oczywiście "ECONO" i chodzi o mniejsze zużycie paliwa przy włączonej klimie w tym trybie (info od poprzedniego właściciela i z instrukcji auta). Ja u siebie w runnerze zauważyłem,że jest mniej wydajna, niż w trybie AC, tzn. wolniej chłodzi się auto, a powietrze wylatuje trochę mniej chłodne na samym początku. Jak wsiadam do nagrzanego samochodu to włączam AC, a później zmieniam na ECONO. Kiedyś miałem wrażenie, ze w econo sprężarka pracuje z krótkimi przerwami, ale dzisiaj słuchałem i teraz już nie jestem pewien.
Spadek mocy jest niestety odczuwalny w obu trybach.
A tak przy okazji: kiedyś na jakiejś amerykańskiej stronie wyczytałem,że jazda z otwartymi szybami (nie wiem jak szeroko) jest bardziej paliwożerna, niż z klimą. Zgodzicie się z takim stwierdzeniem? |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 11-06-2011, 13:06
|
|
|
Oglądałem jakiś program o tym. Testowali właśnie jazdę z otwartymi szybami i z klimą. Wyszło że na otwartych szybach więcej spaliło niż na klimie.
ECONO w większości aut polega na tym że sprężarka nie chodzi non stop tylko załącza się co jakieś 30 sek. na chwilę. W moim jednak chodzi non stop na obu trybach. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-06-2011, 14:30
|
|
|
ECO - sprężarka klimy włącza się tylko w razie konieczności, zalecane włączenie przy niezbyt dużych temperaturach i niskiej wilgotności (takie działanie klimy jest ekonomiczniejsze dla kosztów)
* - sprężarka klimy działa cały czas, zalecane jest włączanie przy dużej wilgotności powietrza (funkcja osuszania) i wysokiej temperaturze (funkcja chłodzenia) |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-06-2011, 16:27
|
|
|
wiecie... spalanie spalaniem, ale jak mi auto prawie wogóle nie przyspiesza na klimie to sobie daruje wole uchylic okna i miec pełną moc |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
|
|