Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] brak zapłonu
Autor Wiadomość
marquis 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 12-06-2011, 13:15   [E32A 1.8] brak zapłonu

Witam. Troszkę poczytałem forum, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Mam Gala 1.8 silnik 4G37. Były z nim różne problemy- kiedyś palił za pierwszym razem ale gasł- trzeba było obroty potrzymać kilkanaście sekund i było ok. W międzyczasie wymieniłem przepływomierz, świece i przewody nowe ngk. Olej mineralny i filtr oleju niedawno zmieniony. Palił bardzo dużo więc pomierzyłem sondę- była uszkodzona- wymieniłem. Spalanie zeszło do 14 litrów- i tak o wiele za dużo- zaczął często wchodzić na 3 gary i pewnie dlatego. Odpalał przeważnie na 3 cylindrach by po chwili wejść na 4. Ostatnio pracował bardzo często na 3 ciepły czy zimny nieważne. Od kilku tygodni zacząłem mieć problemy z rozruchem... Rozrusznik kręcił, żeby odpalił musiałem gazu dać.
Ostatnio nawet wciskanie pedału gazu nie przynosiło skutku. Aż 2 dni temu martwica go opanowała. Rozrusznik kręci, zapłonu nie ma- nawet nie zagdacze na moment- nic. Kondensatory ECU wymieniłem- choć wcześniej też ktoś to robił- nic nie pomogło. Bezpieczniki sprawdziłem pod maską- ok. Iskra na świece idzie przy zapłonie. Więc chyba pozostaje dopływ paliwa- nie wiem jak sprawdzić... Odkręciłem śrubę od góry z filtra paliwa- pociekło więc ciśnienie chyba było. Błędów ECU jeszcze nie sprawdzałem- zamierzam. Problem z 3 cylindrami może być powiązany z wyciekiem płynu z silnika- bierze mi petrygo- cieknie dosyć sporo z silnika. Poziom oleju stały- masełka pod kapslem nie ma.
Jest tu kilku znawców i do nich pytanie- od czego zacząć....
Remontu silnika nie dam rady teraz zrobić niestety...
Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2011, 17:51   

sprawdź ciśnienie paliwa w takim razie
ew. ECU kaput...
 
 
marquis 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 12-06-2011, 17:57   

Sprawdziłem właśnie błędy ecu... a raczej ich brak... Po podłączeniu diody miga ona cały czas jednostajnie tym samym tempem- zapalenie następuje dokładnie co 1 sekundę- zgaśnięcie i tak w kółko bez zróżnicowania czasu. Czy w związku z tym są jakieś dobre wieści czy faktycznie ecu kaput...? Ewentualnie czy można je sprawdzić jakoś...?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2011, 18:22   

wieści dobre :)
teraz sprawdź pompę paliwa - ciśnienie za filtrem
ew. podczas kręcenia, niech ktoś daje preparatu samostart w dolot - jak odpali, to znaczy, że paliwa brak - czyli pompa kaput :) (ok. 200zł nowa)
 
 
marquis 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 12-06-2011, 19:08   

Mogą te problemy być spowodowane zalewaniem baku paliwem braci zza wschodniej granicy? Różne są opinie, ale przecież jeżdzą oni czasem dużo lepszymi furami niż my... Może np zawalił się filtr paliwa albo faktycznie pompa... W tej chwili mam ok 1/3 baku więc na sucho nie chodziła.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2011, 20:56   

spróbuj z samostartem
 
 
marquis 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 13-06-2011, 21:33   

Pompa wygląda że działa... Za filtrem przy kręceniu kluczykiem - zapłonie- paliwo daje solidnie. Kopułka sprawdzona- ok, świece wyczyszczone. Znajomy mechanik przypuszcza że rozrząd może sie przestawił. Innych pomysłów już nie mam...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-06-2011, 07:01   

teraz kompresja do sprawdzenia
 
 
marquis 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 09-07-2011, 22:58   

Witam. Zaholowałem do znajomego mechanika- bo nie miałem narzędzi by dalej walczyć... Znalazł przewód uszkodzony w aparacie zapłonowym i o dziwo świece ponoć były złe- nówki ngk BPR6ES-11 czyli do tego modelu .... W świece akurat ciężko mi uwierzyć, ważne że w miarę dobrze chodził- do czasu- dzisiaj kolejna awaria- nowy temat, żeby nie mieszać...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.