Ruszyła produkcja BMW na wodór |
Autor |
Wiadomość |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2006, 15:13 Ruszyła produkcja BMW na wodór
|
|
|
BMW przygotowało swój flagowy model serii 7 w wersji... wodorowej. Samochód o pełnej nazwie BMW hydrogen 7 jest napędzany sześciolitrowym silnikiem V12 o mocy 260 KM, który może pracować zarówno na benzynie, jak i wodorze.
Jednostka napędowa zapewnia przyzwoite osiągi: przyspieszenie do 100 km/h trwa 9.5 s, a samochód może się rozpędzić do 230 km/h. Wodór zapewnia zasięg 200 km, po jego wyczerpaniu kierowca może zmienić zasilanie na benzynowe i przejechać kolejne 500 kilometrów.
[...]
BMW to obecnie chyba jedyny producent, który pracuje nad spalinowymi jednostkami na wodór i benzynę. Reszta firm wykorzystuje ogniwa paliwowe zasilane wodorem i wytwarzające energię elektryczną, która trafia do silników elektrycznych.
(więcej na http://motoryzacja.interi...odor,816746,320 ) |
|
|
|
 |
dager [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2006, 18:48
|
|
|
Fido__ napisał/a: | Wodór zapewnia zasięg 200 km, | , to ile on spala na setke |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2006, 21:08
|
|
|
akbi napisał/a: | i gdzie i za ile to można tankować |
No podobno mają w Niemczech jedną stację. Ciekawe jest to, że BMW idzie wyraźnie pod prąd trendom. Albo wygrają, albo będą musieli się jednak przesiąść na silniki elektryczne. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-11-2006, 21:21
|
|
|
Jak to było Z prądem ino gówno płynie a pod prąd ino ślachetna ryba
Poważniej - BMW ma spore osiągnięcia na koncie - silnik benzynowy bez przepustnicy sterowany fazami rozrządu (o ile coś nie pomieszałem) w M5 i M6 zawory elektromagnetycznie sterowane ( w fazie zaawansowanych testów co wyeliminuje klasyczny napęd rozrządu) - Polacy też nad tym pracują na jednej z Politechnik o ile mnie pamięć nie myli.
Logika nakazuje iśc tam gdzie reszta a oni szukają swoich rozwiązań - to wielki koncern - nie tylko samochody osobowe również silniki lotnicze itd mają bazę badawczo - rozwojową i skoro doszli do wniosku że warto to może i reszta powinna sie do tego przekonać.
Z tego co pamietam problemem są zbiorniki paliwa do wodoru - jego cząsteczka jest tak mała że przeciska się na zewnątrz poprzez sam materiał zbiornika - to się nazywa "korozja wodorowa" czy jakoś tak- wyjściem były jakies cholerycznie drogie polimery i cuda w konstrukcji zbiornika. Ciekawa jest tez w sumie niska moc max tego silnika ale to pewnie wynika z zastosowania rozwiązan umozliwiających jazde na obu paliwach.
Jak dla mnie ciekawe jest to co w tej chwili robią Szwedzi - samochody przystosowane do jazdy na etanolu - dystrybutory oznaczone E85 są na wiekszości stacji podobnie jak zbiorniki z metanem na którym jeździ spora częśc taksówek i cała komunikacja miejska. A ten etanol - alkohol z drzewa nie nadaje się do picia ale jeździć się na nim da i to całkiem, całkiem.
Przyszłośc należy do odnawialnych źródeł energii i co bysmy nie powiedzieli - podoba mi sie to co oni robią w swoim kraju - masa elektrowni wodnych, wiatrowych, spalarnie śmieci w każdym większym ośrodku miejskim - tu w Linkoping likwidują właśnie wysypisko a ze spalonych smieci z niego + z tych "świerzych" robia jakiś granulat pod drogi.
Ekologia nas dogania. Mam nadzieję że do mojego Miśka za 30 lat tez kupię benzynę i niekoniecznie w aptece.... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-11-2006, 21:51
|
|
|
Silniczki żarowe modelarskie na metanolu chodzą i to jak złoto więc czemu by normalny silnik nie miał na tym smigac po odpowiednim przystosowaniu. Tyle że oni leca na spirytusie drzewnym (chyba jendym z ubocznych wytworów suchej destylacji drewna) tak na wszelki wypadek właśnie by sie ktoś tego nie na siorbał bo od metanolu to by mu sie błyskawicznie ściemniło... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2006, 08:52
|
|
|
saphire napisał/a: | Silniczki żarowe modelarskie na metanolu chodzą i to jak złoto więc czemu by normalny silnik nie miał na tym smigac po odpowiednim przystosowaniu. Tyle że oni leca na spirytusie drzewnym (chyba jendym z ubocznych wytworów suchej destylacji drewna) tak na wszelki wypadek właśnie by sie ktoś tego nie na siorbał bo od metanolu to by mu sie błyskawicznie ściemniło... |
Może dziś cyknę fotkę dystrybutora. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-11-2006, 09:56
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | zawory elektromagnetycznie sterowane ( w fazie zaawansowanych testów co wyeliminuje klasyczny napęd rozrządu) |
Rozwiązanie rewelacyjne. Tyle, że pierwszy raz słyszałem o tym jeszcze w szkole średniej (chyba w 5 klasie czyli 9 lat temu). Z tego co wiem to mają po prostu problemy z trwałością. Ale jak już się to uda rozwiązać to będzie to najlepsze rozwiązanie rozrządu na świecie.
Hubeeert napisał/a: | Z tego co pamietam problemem są zbiorniki paliwa do wodoru |
Problemem jest zarówno przechowywanie jak i tankowanie wodoru i stąd od wielu lat mówi się o samochodach na wodór, a dopiero teraz ktoś to wprowadza do produkcji.
Podejrzewam, że nieprędko inni to zrobią. Zbiorniki wodoru wypełnione są czymś, co zachowuje się w stosunku do wodoru jak gąbka - wchłania go i dzięki temu można go bezpiecznie przechować. JEst to narazie chyba jedyny sensowny sposób przechowywania wodoru w samochodzie. Ale ma to swoją cenę: mała pojemność zbiornika wodoru a co za tym idzie mały zasięg. Dlatego narazie tylko BMW będzie samochodem sensownym, bo zasięg można znacznie zwiększyć jadąc na benzynie - w elektrycznych g.... nie będzie już takiej możliwości.
Hubeeert napisał/a: | Przyszłośc należy do odnawialnych źródeł energii i co bysmy nie powiedzieli |
Tak naprawdę w przyrodzie wodór w postaci czystej raczej się nie pojawia - musimy go wytwarzać. A proces ten też jest energochłonny (i to bardzo). Dlatego wodór jest tylko nośnikiem energii a nie jego źródłem w tym przypadku. Biorąc pod uwagę fakt, że zapotrzebowanie na to paliwo wzrośnie znacząco z jakiś czas, energia ze źródeł odnowialnych (której produkujemy bardzo małe ilości względem naszego zapotrzebowania) nie wystarczy na pokrycie całego zapotrzebowania. Tak naprawdę jest to tylko sposób skupienia zanieczyszczeń w jednym miejscu, zamiast rozpraszać jest wszędzie dookoła.
Mówię oczywiście o dzisiejszych możliwościach technologicznych - być może za 10-20 lat sprawa będzie wyglądała zgoła odmiennie.
Fido__ napisał/a: | Ciekawe jest to, że BMW idzie wyraźnie pod prąd trendom. Albo wygrają, albo będą musieli się jednak przesiąść na silniki elektryczne. |
Dlaczego mają się przesiąść na elektryczne? Wodór do tankowania taki sam więc problemu nie ma A BMW przynajmniej praktyczniejsze - może jeździć na benzynie zwiększając tym samym zasięg a i osiągi pewnie ma lepsze niż elektryczne wozidełka. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2006, 10:13
|
|
|
szczeslaw napisał/a: | Biorąc pod uwagę fakt, że zapotrzebowanie na to paliwo wzrośnie znacząco z jakiś czas, energia ze źródeł odnowialnych (której produkujemy bardzo małe ilości względem naszego zapotrzebowania) nie wystarczy na pokrycie całego zapotrzebowania. |
ZTCW Szwedzi jakoś się tym nie przejmują i jakiś czas temu rozpoczeli realizację projektu który ma im umożliwić samowystarczalność energetyczną - stąd własnie produkowane tu samochody muszą mieć możliwość jazdy na etanolu, stąd budowa spalarni smieci i elektrowni spalających odpady drzewne na przykład z produkcji papieru (masy celulozowej). To jest tak, że w okolicach na przykład Gavle są cztery takie zakłady i każdy ma elektrownię. Oprócz tego spalarnia smieci i mała elektrownia chyba na gaz ale z tego co wiem mają ją rozbudowac o spalarnię śmieci. A nowych spalarni (z elektrowniami) mają zamiar zbudować przez najbliższe 2 lata coś ze 30 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
gumas_72 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2006, 10:23
|
|
|
Fido zrobił com bek
już spadam |
|
|
|
 |
|