 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Montaż dodatkowego gniazda zapalniczki w bagażniku |
Autor |
Wiadomość |
tantosz
Nowy Forumowicz Tantosz
Auto: Mitsubischi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2010 Posty: 10 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 03-07-2011, 11:11 Montaż dodatkowego gniazda zapalniczki w bagażniku
|
|
|
Witam wszystkich posiadaczy miśków. W mojej Carismie brakowało mi dodatkowego gniazda zapalniczki w bagażniku więc wpadłem na pomysł trochę pomajsterkowania.
Materiały potrzebne do podpięcia gniazda zapalniczki:
1. Przewód 1,5 grubości dwużyłowy w moim przypadku ok 7 mb.
2. Taśma izolacyjna -
3. Gniazdo zapalniczki do zabudowy - najważniejsza sprawa
4. Dwa konektory do zapalniczki - nasuwka żeńska
5. Jeden konektor - nasuwka oczkowa do masy
6. Wiertło do wywiercenia otworu na gniazdo zapalniczki
Jeśli mamy te wszystkie elementy przystępujemy do pracy.
Zacząłem od demontażu w bagażniku lewego boczku, tylnich siedzeń. Przewód puściłem razem z oryginalną wiązką elektryczna od bagażnika do środka samochodu. Następnie rozmontowałem tunel środkowy bardzo szybka i prosta sprawa, wystarczy rozkręcić cztery nakrętki od podłokietnika które znajdują się za zaślepką tylniej popielniczki w moim przypadku i odkręcenia dwóch wkrętów znajdujących się w dolnum schowku pod podłokietnikiem. Tunel wysuwamy najpierw tylną część potem odkręcamy po wkręcie od strony pasażera i kierowcy na samym początku zabudowy tunela. Jak mamy wszystko rozebrane przeciągamy kabel pod wykładziną do tunelu i wzdłuż pod deskę rozdzielczą. Podłączenie zasilania gniazda zapalniczki zrobiłem pod główne zasilanie przed stacyjką u mnie to biały przewód przed kostką przy stacyjce wcześniej rozkręcając obudowę kierownicy - trzy wkręty co umożliwiło mi mieć stały prąd w gnieździe zapalniczki a nie jak jest to z zapalniczką wewnątrz samochodu która jest podłączona pod stacyjkę. Oczywiście założyłem na nową instalację bezpiecznik na samym początku czyli przy stacyjce 10 A.
Zapalniczkę zamontowałem w boczku obudowy bagażnika na dwóch wkrętach a masę do zapalniczki podłączyłem do karoserii w bagażniku.
Mam nadzieję, że moja wersja podłączenia gniazda zapalniczki komuś się przyda.
Przykro mi bardzo, że nie porobiłem zdjęć ponieważ się bardzo śpieszyłem przed załamywającą się pogodą.
Pozdrawia. |
|
|
|
 |
|
|