Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż dodatkowego gniazda zapalniczki w bagażniku
Autor Wiadomość
tantosz 
Nowy Forumowicz
Tantosz

Auto: Mitsubischi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: Krosno
Wysłany: 03-07-2011, 11:11   Montaż dodatkowego gniazda zapalniczki w bagażniku

Witam wszystkich posiadaczy miśków. W mojej Carismie brakowało mi dodatkowego gniazda zapalniczki w bagażniku więc wpadłem na pomysł trochę pomajsterkowania.
Materiały potrzebne do podpięcia gniazda zapalniczki:
1. Przewód 1,5 grubości dwużyłowy w moim przypadku ok 7 mb.
2. Taśma izolacyjna -
3. Gniazdo zapalniczki do zabudowy - najważniejsza sprawa
4. Dwa konektory do zapalniczki - nasuwka żeńska
5. Jeden konektor - nasuwka oczkowa do masy
6. Wiertło do wywiercenia otworu na gniazdo zapalniczki

Jeśli mamy te wszystkie elementy przystępujemy do pracy.
Zacząłem od demontażu w bagażniku lewego boczku, tylnich siedzeń. Przewód puściłem razem z oryginalną wiązką elektryczna od bagażnika do środka samochodu. Następnie rozmontowałem tunel środkowy bardzo szybka i prosta sprawa, wystarczy rozkręcić cztery nakrętki od podłokietnika które znajdują się za zaślepką tylniej popielniczki w moim przypadku i odkręcenia dwóch wkrętów znajdujących się w dolnum schowku pod podłokietnikiem. Tunel wysuwamy najpierw tylną część potem odkręcamy po wkręcie od strony pasażera i kierowcy na samym początku zabudowy tunela. Jak mamy wszystko rozebrane przeciągamy kabel pod wykładziną do tunelu i wzdłuż pod deskę rozdzielczą. Podłączenie zasilania gniazda zapalniczki zrobiłem pod główne zasilanie przed stacyjką u mnie to biały przewód przed kostką przy stacyjce wcześniej rozkręcając obudowę kierownicy - trzy wkręty co umożliwiło mi mieć stały prąd w gnieździe zapalniczki a nie jak jest to z zapalniczką wewnątrz samochodu która jest podłączona pod stacyjkę. Oczywiście założyłem na nową instalację bezpiecznik na samym początku czyli przy stacyjce 10 A.
Zapalniczkę zamontowałem w boczku obudowy bagażnika na dwóch wkrętach a masę do zapalniczki podłączyłem do karoserii w bagażniku.
Mam nadzieję, że moja wersja podłączenia gniazda zapalniczki komuś się przyda.
Przykro mi bardzo, że nie porobiłem zdjęć ponieważ się bardzo śpieszyłem przed załamywającą się pogodą.
Pozdrawia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.