Kupować! Ratować! |
Autor |
Wiadomość |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-07-2011, 16:11
|
|
|
Sam bym go kupił, bo kase mam ... ale własnie problem w tym o czym mówi tomek84 OC na rok mnie pewnie wyniesie tyle co ten samochód... a pewnie stał by w garazu ze 2 lata, a zanim bym z nim porobił to 3 ;/ system prawny w Polsce jest bez sensu .... |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
koszmarek
pure energy :-) ciotka koszmarek

Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 05 Kwi 2008 Posty: 4805 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2011, 16:29
|
|
|
zadzwonić i zapytać. Bo może być miła niespodzianka
A autko piękne |
_________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-07-2011, 22:19
|
|
|
t0m3k napisał/a: | system prawny w Polsce jest bez sensu .... |
nie tylko w Polsce. w całej unii. a moze nawet to światowa tendencja. pozbyć się tych samochodów, które się nadają do naprawy w domowych warunkach.
pamiętam jak było kiedyś łatwo kupić jakąs część na zachodzie na złomie. dzisiaj im nie zależy na sprzedaży części. mają lepszy dochód na kasacji i nie bawią sie już w takie rzeczy.
za 5 lat, u nas będzie to samo.
a z czasem znikną mechanicy którzy dzisiaj są niezastąpieni. wszędzie będą tylko głąby w krawatach. a jedyne czego sie naucza na szkoleniu to : " to już jest stary model, trzeba go wymienić na nowy"
może tego nie doczekamy, bo za kilka lat samochody będą już elektryczne. ale taka jest tendencja - (wykończyć wszystkich którzy chcą być niezależni, a reszta niech pracuje dla wielkich korporacji za psi grosz). nie tylko w branży motoryzacyjnej.
a wszystko zaczyna się tym, że najpierw robią wodę z mózgu ludziom płci żeńskiej, w tych debilnych serialach typu "M jak debile" albo "Rysiek z Klanu". pokazują tam jakimi samochodami należy jeździć, żeby być "normalnym". dalej już się toczy z górki.
możecie się teraz ze mnie śmiać, ze głupoty opowiadam, ale kiedyś przyznacie mi racje. |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 17-07-2011, 05:35
|
|
|
tomek84 napisał/a: | jedyna okazja - przerobić go na zabytek
tyle, że to też kosztuje |
wcale nie kosztuje to tak ''strasznie'' dużo tzn samo zarejestrowanie go i rzeczoznawca
Ekspertyza rzeczoznawcy (w przypadku pojazdu unikatowego)
i wypełnienie białej karty 250zł
Badanie techniczne 250zł
Tablice rejestracyjne (żółte) 100zł
Opłaty w wydziale komunikacji 92,5zł
Wpis do ewidencji zabytków techniki 5,5zł
RAZEM
698zł plus naczyszczenie się klamek w paru urzędach
lecz doprowadzenie pojazdu do stanu by uzyskał status pojazdu zabytkowego jest kosztowne .
ale oprócz zalet typu OC tylko na okres poruszania się po drogach i brak przeglądów ma to swoje minusy .
Żeby np. wyjechać pojazdem za granicę trzeba uzyskać specjalną zgodę wojewódzkiego konserwatora zabytków. Auta zabytkowego nie można modyfikować w żaden sposób, wszelki tuning i wymiana silnika odpadają.
Ponadto osoba posiadająca taki pojazd jest zobowiązana pod rygorem grzywny, a nawet pozbawienia wolności o niego dbać.
Konserwator zabytków cały czas sprawuje nad nim pieczę.
Samochód nie może stać w zimie pod chmurką .
Firma ubezpieczeniowa w razie szkody nie może orzec kasacji pojazdu.
Jeśli go rozbijesz lub zostanie zniszczony w inny sposób musisz go przywrócić do takiego stanu jak był .
Na pojazd mogą zostać także nałożone ograniczenia w ruchu drogowym , np, zakaz jazdy nocą , zakaz jazdy po drogach ekspresowych i autostradach lub ograniczenie prędkości do 70km/h. |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 23-07-2011, 13:10
|
|
|
Hmmm... auto, żeby zarejestrować na zabytek musi mieć 75% oryginalności z czego 60% to już sama buda.... Więc można trochę zmienić: ) |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 24-07-2011, 09:31
|
|
|
yyy a co tutaj takiego ciekawego było ?:P bo link wygasł, a żadnych fotek nie ma. podzielcie się. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
|