Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:02
nie działa 1,2,3 bieg dmuchawy powietrza
Autor Wiadomość
ElMundzio 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-07-2011, 08:30   nie działa 1,2,3 bieg dmuchawy powietrza

Witam

Jak w temacie. Proszę o pomoc gdyż "ciężko" jeździ się latem bez wentylacji kabiny:) O dziwo bieg 4 działa ale wtedy nie załącza się klima. Pamiętam w vectrze winny był taki mały rezystor znajdujący się na wiatraku który się przepalał gdy była za duża tmp. Tutaj nie mam pojęcia. Próbowałem wyciągnąć wiatrak ale chyba trzeba rozebrać pół samochodu żeby się do niego dobrać. Może to jakiś bezpiecznik?

pzdr
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-07-2011, 08:35   

ElMundzio napisał/a:
jeżeli już to rezystory. W innym samochodzie miałem za pokrętłem płytkę z trzema rezystorami i był padnięty jeden z nich. Niestety do wymiany była płytka.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-07-2011, 12:37   

Podstawowe pytanie, to jaką masz wersję klimatyzacji. Automatyczną czy ręczną. W przypadku ręcznej jest płytka z rezysttorami, w przypadku automatycznej regulacja wentylatora jest elektroniczna.

Napisz też jakie są dokładnie objawy nie-działania klimatyzacji.
 
 
ElMundzio 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-07-2011, 19:34   

klimę mam manualną. Jak ustawię nadmuch na 1,2,3, to słychać że klima się "załącza" i działa ( czuć że produkuje zimno ) ale powietrze nie jest wtłaczane do kabiny. Na 4 natomiast układ klimatyzacyjny nie działa gdyż po krótkiej chwili wtłaczania zimnego powietrza które powstało na 1,2,3 zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Jeżeli to ta płytka z rezystorami to gdzie się ona znajduję? dzięki i pozdrawiam
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-07-2011, 20:27   

To że wentylator nie działa to na 100% problem z rezystorem, bo w przypadku klimatyzacji ręcznej jest on sterowany wyłącznie przełącznikiem mechanicznym. Na 90% z tego rezystora może być pobierany sygnał do sterowania samą klimatyzacją, więc jeśli jest uszkodzony (upalony) to sterownik klimy nie widzi połączenia w momencie kiedy włączasz na max.
Rezystor w outlanderze znajduje się w kanale powietrznym między wentylatorem a nagrzewnicą. Jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie. Ten kawałek kanału jest zamontowany na zatrzaskach plastikowych. Z tego co pamiętam u siebie to żeby je rozebrać trzeba wcisnąć środek zatrzasku do środka a wtedy się odblokuje. Wymontowanie rezystora nie powinno wpłynąć na działanie wentylatora tylko w trybie MAX, więc możesz sobie go wyciągnąć i szukać na wymianę.
Istnieje pewne ryzyko że to nie wina rezystora tylko któregoś przewodu bądź styku. Nie wiem czy to będzie widać po wyjęciu. Z tego co widziałem kilka takich rezystorów, to są to elementy nienaprawialne, a nawet jak ktoś naprawiał to było to bardzo nietrwałe. Problemem są ścieżki metaliczne na ceramice i specjalne stopy lutownicze, całość pracuje nawet w temperaturze 200*C.

Generalnie jeśli chcesz się bawić w naprawianie tego samemu i masz multimetr można sprawdzić rezystor, wartości dokładnych nie znam, ale powinien mieć kilkadziesiąt, do kilkuset omów między każdą możliwą parą zestyków.

Musiałbym mieć VIN żeby sprawdzić dokładnie ten rezystor, ale wstępnie namierzyłem że rezystor jest identyczny w dużej gamie lancerów (włącznie z EVO) i outlanderze w wersji 2.0 i 2.4. Oczywiście tylko w wersjach z ręczną klimatyzacją.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.