[E32A 1.8] Problem z odpaleniem - zapali i zaraz gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-10-2011, 13:34 [E32A 1.8] Problem z odpaleniem - zapali i zaraz gaśnie
|
|
|
Witam,
przeglądając ten dział, większość tematów to chyba właśnie problemy z odpaleniem. Poczytałem trochę inne tematy, ale chyba nigdzie nie było podobnym objawów do moich.
Samochód stał nie odpalany od 3 miesięcy. Wczoraj poszedłem wyciągnąć go z garażu, ładnie zakręcił ale nie chciał odpalić. Druga próba zakończona sukcesem, obroty wskoczyły na 1500 ale zaraz zgasł i tyle. Nie da rady odpalić. Po 10 min kolejna próba i identyczna sytuacja.
Odpiąłem kleme na 30 min - nic nie dało.
Myślę - może filtr paliwa zatkany albo pompa klękła - jednak po ściągnięciu z filtra wężyka i lekkim zakręceniu paliwo trysnęło aż miło.
Po tym nastąpiła kolejna próba - gaz w podłogę, samochód odpalił, trzymałem nogę na gazie, 3,5tyś obrotów, minęło 15sek i pomimo tego nagle zgasł. O co tu chodzi ?!
Iskra jest.
Po przestudiowaniu tematów o podobnej tematyce pierwsze co zrobię w poniedziałek to wyciągnę kompa i zobaczę co z kondensatorami.
Jeżeli będą ok - gdzie dalej szukać przyczyny ?
Pozdrowienia |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 12-10-2011, 07:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-10-2011, 00:39
|
|
|
Pyra20 napisał/a: | Jeżeli będą ok - gdzie dalej szukać przyczyny ? | Zanim wyciągniesz komputer odkręć kopułkę aparatu zapłonowego i wyczyść do sucha szmatką. Jeszcze powiedz, że stał pod chmurką? |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-10-2011, 08:58
|
|
|
stał w garażu
idę zobaczyć co się tam porobiło |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 11-10-2011, 11:59
|
|
|
Miałem podobny problem ostatnio z moim galem. Odepnij przepływomierz (wtyczka na garnku od filtra powietrza) i sprawdź czy odpali. Masz LPG?? |
|
|
|
 |
GRZEGORZ 555
Nowy Forumowicz

Auto: szuka
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 17 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-10-2011, 17:20
|
|
|
Moim zdaniem to pompa paliwowa.
Miałem taki przypadek.
Ale ja sugeruje "dave89" odepnij przepływomierz. |
_________________ I Galant 1992 2.0 GTi16V z ECS był
II Lancer 1997 1.6 16V był
III Galant E39A 4x4 1991 2.0 był
IV Carisma 2001 1,9 DiD była
 |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-10-2011, 17:48
|
|
|
Hugo napisał/a: | Pyra20 napisał/a: | Jeżeli będą ok - gdzie dalej szukać przyczyny ? | Zanim wyciągniesz komputer odkręć kopułkę aparatu zapłonowego i wyczyść do sucha szmatką. Jeszcze powiedz, że stał pod chmurką? |
też tak zrobiłem i pomogło. co prawda było to w seacie, ale zasada jest ta sama.
iskra przeskakuje przez osad na kopułce.
jednak w przypadku mojego silnika, zapalał on na sekundę i gasł, a nie kilka sekund. w tym przypadku to chyba będzie co innego. ale wyczyścić kopułkę nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-10-2011, 21:26
|
|
|
Kopułka wyczyszczona - 0 efektu
Wykręciłem kompa - jeden kondensator wylany, i ścieżka spalona - naprawione u elektryka po montażu to samo. 0 życia.
Jakieś propozycje ? |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 11-10-2011, 22:01
|
|
|
A wymienił wszystkie kondensatory czy tylko ten wylany?? Jak tylko wylany to proponuje wymienić pozostałe bo to że nie są wylane nie znaczy że z czasem nie utraciły swojej pojemności. Dopiero jak wymienisz wszystkie kondensatory to będziesz miał pewność że kondensatory są ok a to raczej nie wydatek około 2zł. Próbowałeś przepływomierz wypiąć?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-10-2011, 07:53
|
|
|
Jak dojdziesz do ładu z komputerem - ale tak porządnie, to musisz wymienić aparat zapłonowy, a konkretnie czujnik halla się spierniczył. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2011, 09:19
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | czujnik halla się spierniczył |
??? Marku, a gdzie tam jest czujnik halla? |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-10-2011, 17:43
|
|
|
kompa oddałem, mówiłem żeby wymienił wszystkie kondensatory i zrobił te ścieżki co były po palone - więc chyba to zrobił.
Przepływomierza nie odpinałem - jakieś fotki albo instrukcje gdzie to i jak ? |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-10-2011, 19:07
|
|
|
tu masz wtyczkę.
powinna łatwo zejść.
naciskasz kciukiem zapadkę i wtedy lekko zejdzie.
a w ogóle, to takie dziwne usterki właśnie się zdarzają w takie wilgotne dni jak ostatnio.
to że samochód stał w garażu to na pewno lepiej a nie gorzej, ale jak powietrze jest wilgotne, to ta wilgoć dociera wszędzie.
a ja się przy okazji zapytam, może ktoś wie. dlaczego cewka zapłonowa jest w kolektorze ssącym.
czy jest tak dlatego żeby miała tam ciepło i była sucha ? czy raczej z braku miejsca. |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-10-2011, 20:36
|
|
|
w piątek odepnę i zobaczę czy coś to pomoże
dzięki za foto. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-10-2011, 23:31
|
|
|
Krzyzak, a w aparacie zapłonowym nie ma ?
Dawno nie widziałem E32, może mi się coś porypło ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 13-10-2011, 08:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-10-2011, 06:29
|
|
|
nie ma
w tym modelu hall jest tylko w prędkościomierzu |
|
|
|
 |
|