Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] Problem z odpaleniem - zapali i zaraz gaśnie
Autor Wiadomość
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-10-2011, 13:34   [E32A 1.8] Problem z odpaleniem - zapali i zaraz gaśnie

Witam,

przeglądając ten dział, większość tematów to chyba właśnie problemy z odpaleniem. Poczytałem trochę inne tematy, ale chyba nigdzie nie było podobnym objawów do moich.

Samochód stał nie odpalany od 3 miesięcy. Wczoraj poszedłem wyciągnąć go z garażu, ładnie zakręcił ale nie chciał odpalić. Druga próba zakończona sukcesem, obroty wskoczyły na 1500 ale zaraz zgasł i tyle. Nie da rady odpalić. Po 10 min kolejna próba i identyczna sytuacja.
Odpiąłem kleme na 30 min - nic nie dało.
Myślę - może filtr paliwa zatkany albo pompa klękła - jednak po ściągnięciu z filtra wężyka i lekkim zakręceniu paliwo trysnęło aż miło.
Po tym nastąpiła kolejna próba - gaz w podłogę, samochód odpalił, trzymałem nogę na gazie, 3,5tyś obrotów, minęło 15sek i pomimo tego nagle zgasł. O co tu chodzi ?!
Iskra jest.

Po przestudiowaniu tematów o podobnej tematyce pierwsze co zrobię w poniedziałek to wyciągnę kompa i zobaczę co z kondensatorami.
Jeżeli będą ok - gdzie dalej szukać przyczyny ?

Pozdrowienia
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 12-10-2011, 07:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-10-2011, 00:39   

Pyra20 napisał/a:
Jeżeli będą ok - gdzie dalej szukać przyczyny ?
Zanim wyciągniesz komputer odkręć kopułkę aparatu zapłonowego i wyczyść do sucha szmatką. Jeszcze powiedz, że stał pod chmurką?
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-10-2011, 08:58   

stał w garażu 8)

idę zobaczyć co się tam porobiło
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 11-10-2011, 11:59   

Miałem podobny problem ostatnio z moim galem. Odepnij przepływomierz (wtyczka na garnku od filtra powietrza) i sprawdź czy odpali. Masz LPG??
 
 
 
GRZEGORZ 555 
Nowy Forumowicz


Auto: szuka
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-10-2011, 17:20   

Moim zdaniem to pompa paliwowa.
Miałem taki przypadek.
Ale ja sugeruje "dave89" odepnij przepływomierz.
_________________
I Galant 1992 2.0 GTi16V z ECS był
II Lancer 1997 1.6 16V był
III Galant E39A 4x4 1991 2.0 był
IV Carisma 2001 1,9 DiD była
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 11-10-2011, 17:48   

Hugo napisał/a:
Pyra20 napisał/a:
Jeżeli będą ok - gdzie dalej szukać przyczyny ?
Zanim wyciągniesz komputer odkręć kopułkę aparatu zapłonowego i wyczyść do sucha szmatką. Jeszcze powiedz, że stał pod chmurką?

też tak zrobiłem i pomogło. co prawda było to w seacie, ale zasada jest ta sama.
iskra przeskakuje przez osad na kopułce.

jednak w przypadku mojego silnika, zapalał on na sekundę i gasł, a nie kilka sekund. w tym przypadku to chyba będzie co innego. ale wyczyścić kopułkę nie zaszkodzi.
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-10-2011, 21:26   

Kopułka wyczyszczona - 0 efektu
Wykręciłem kompa - jeden kondensator wylany, i ścieżka spalona - naprawione u elektryka po montażu to samo. 0 życia.

Jakieś propozycje ?
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 11-10-2011, 22:01   

A wymienił wszystkie kondensatory czy tylko ten wylany?? Jak tylko wylany to proponuje wymienić pozostałe bo to że nie są wylane nie znaczy że z czasem nie utraciły swojej pojemności. Dopiero jak wymienisz wszystkie kondensatory to będziesz miał pewność że kondensatory są ok a to raczej nie wydatek około 2zł. Próbowałeś przepływomierz wypiąć??
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-10-2011, 07:53   

Jak dojdziesz do ładu z komputerem - ale tak porządnie, to musisz wymienić aparat zapłonowy, a konkretnie czujnik halla się spierniczył.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2011, 09:19   

Maretzky85 napisał/a:
czujnik halla się spierniczył

??? Marku, a gdzie tam jest czujnik halla?
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-10-2011, 17:43   

kompa oddałem, mówiłem żeby wymienił wszystkie kondensatory i zrobił te ścieżki co były po palone - więc chyba to zrobił.

Przepływomierza nie odpinałem - jakieś fotki albo instrukcje gdzie to i jak ?
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 12-10-2011, 19:07   


tu masz wtyczkę.
powinna łatwo zejść.
naciskasz kciukiem zapadkę i wtedy lekko zejdzie.

a w ogóle, to takie dziwne usterki właśnie się zdarzają w takie wilgotne dni jak ostatnio.
to że samochód stał w garażu to na pewno lepiej a nie gorzej, ale jak powietrze jest wilgotne, to ta wilgoć dociera wszędzie.


a ja się przy okazji zapytam, może ktoś wie. dlaczego cewka zapłonowa jest w kolektorze ssącym.
czy jest tak dlatego żeby miała tam ciepło i była sucha ? czy raczej z braku miejsca.
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-10-2011, 20:36   

w piątek odepnę i zobaczę czy coś to pomoże

dzięki za foto.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-10-2011, 23:31   

Krzyzak, a w aparacie zapłonowym nie ma ?
Dawno nie widziałem E32, może mi się coś porypło ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 13-10-2011, 08:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-10-2011, 06:29   

nie ma
w tym modelu hall jest tylko w prędkościomierzu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.