 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Spadek obrotów przy skręcaniu |
Autor |
Wiadomość |
Shazak
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21-07-2011, 17:17 [CA1A 1.3] Spadek obrotów przy skręcaniu
|
|
|
Witam,
zauważyłem ostatnio, że przy postoju przy skręceniu kierownicy do końca spadają obroty silnika, nawet do zera i potem wracają do normy. W czym może tkwić problem?
Dodatkowo mam pytanie co do wspomagania kierownicy... Ogólnie mam Colta CA1A GLi 1,3 12V. Według rozpiski powinien być on bez wspomagania kierownicy. Ja do końca nie wiem jak rozróżnić czy wspomaganie jest czy nie ma. Zauważyłem tylko tyle, że na zapłonie (jeszcze nie odpalonym silniku) blokada z kierownicy schodzi i kręci się ona, ale bardzo ciężko. Po odpaleniu silnika chodzi lekko. Czy to oznacza, że jednak jest tutaj wspomaganie?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-07-2011, 20:24
|
|
|
Jest wspomaganie, a problem może być z regulacją wolnych obrotów pod obciązeniem, nie wiem, czy przypadkiem CAO nie ma czujnika na pompie wspomagania, możliwe że jeżeli jest to dzięki niemu silnik gaśnie przy skrajnych położeniach kierownicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Shazak
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21-07-2011, 21:37
|
|
|
Sugerujesz, że czujnik padł? Za co on odpowiada? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-07-2011, 21:41
|
|
|
Trzeba to sprawdzić, mozliwe też że ECU błednie interpretuje obciązenie silnika, albo sa jakiekolwiek inne problemy ze sterowaniem wolnych obrotów. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Shazak
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21-07-2011, 21:49
|
|
|
Ogólnie obroty były prawidłowe przy postoju, dzisiaj zauważyłem że oscylują w granicach 500, podczas jazdy nic nie skacze. ECU chcę w najbliższym czasie sprawdzić i wymienić kondensatory. A co z płynem wspomagania kierownicy? Gdzieś czytałem, że gdy go nie ma to bardziej się zaciera wspomaganie i ciągnie więcej energii dlatego obroty mogą spadać... Tylko że ja nie byłem pewny, czy to wspomaganie mam I nawet nie wiem, gdzie ono jest i gdzie ten płyn sprawdzić...
//Edit
Zapoznałem się co nieco i już wiem jak wygląda pompa wspomagania i zbiornik płynu wspomagania, muszę jeszcze sprawdzić czy u mnie pod maską na pewno to wszystko jest A później doczytam jak ten płyn się wymienia i chociażby zapobiegawczo wymienię.
Czyli opcje są takie- podkręcić wolne obroty i wymienić płyn? W dobrym kierunku zmierzam? |
|
|
|
 |
|
|