płyn chłodnica pasek wielorowkowy |
Autor |
Wiadomość |
leszek44 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2007, 17:56 płyn chłodnica pasek wielorowkowy
|
|
|
POSIADAM CARISME 1.9 TD Z SILNIKIEM RENAULT ROK 1998 MAM DWA PROBLEMY PIERWSZY Z UBYTKIEM PŁYNU W ZBIORNIKU WYRÓWNAWCZYM CHŁODNICY UBYTEK STAŁY PRZEZ OK.7 TYŚ KM DOLEWAM 100ML NA OK. 120-150KM SPRAWDZAŁEM WSZYSTKO W AMATORSKI SPOSÓB WSZĘDZIE SUCHO.OSTATNIO PRZY PRZYMROZKACH JAK DODAWAŁEM GAZU OK. 4 TYŚ OBR PŁYNU GWAŁTOWNIE UBYWAŁO PO A NASTĘPNIE PŁYN PRZYBYWAŁ Z UJAWNIENIEM SIĘ BOMBLI. DRUGI PROBLEM TO PRZY MAŁYCH OBROTACH GŁÓWNIE RUSZANIE PIERWSZY BIEG I DRUGI WYSTĘPUJE DRGANIE PASKA WIELOROWKOWEGO POMIĘDZY MAŁĄ ROLKĄ (KTÓRĄ WYMIENIŁEM)A KOŁEM PASOWYM.PROSZĘ O POMOC CZY W PIERWSZYM PRZYPADKU TO GŁOWICA A W DRUGIM NAPINACZ CZY KOŁO PASOWE |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 14-02-2007, 19:29
|
|
|
W pierwszym przypadku awarią pewnie jest padnięta uszczelka pod głowicą. Wątpię, żeby głowica pękła. Raczej uszczelka puściła. Nic dziwnego, że nigdzie nie zauważyłeś wycieków. Płyn po prostu jest "spalany" razem z paliwem. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2007, 19:37
|
|
|
leszek44, dwie prosby
1. Zanim zaczniesz pisac na forum wylacz Caps Lock
2. Jezeli forum od razu nie przyjmie tematu nie klikaj ponownie wyslij tylko zaczekaj. Unikniemy w ten sposob sytuacji gdy sa trzy tematy o tym samym.
Pozdrawiam
admin |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
leszek44 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2007, 13:04
|
|
|
kamilek napisał/a: | W pierwszym przypadku awarią pewnie jest padnięta uszczelka pod głowicą. Wątpię, żeby głowica pękła. Raczej uszczelka puściła. Nic dziwnego, że nigdzie nie zauważyłeś wycieków. Płyn po prostu jest "spalany" razem z paliwem. |
Wydaje mi się że jeżeli to była by uszczelka to by ją <wydmuchneło>po ok 2tyś km ja przejechałem ok 7 tys km i nic ubytek płynu taki sam
[ Dodano: 15-02-2007, 13:10 ]
Hubeeert napisał/a: | leszek44, dwie prosby
1. Zanim zaczniesz pisac na forum wylacz Caps Lock
2. Jezeli forum od razu nie przyjmie tematu nie klikaj ponownie wyslij tylko zaczekaj. Unikniemy w ten sposob sytuacji gdy sa trzy tematy o tym samym.
Pozdrawiam
admin |
Przepraszam ale dopiero sie uczę serwowac w sieci pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2007, 13:17
|
|
|
leszek44, nie ma sprawy
A w temacie -
1. Uszczelka pod glowica - przedmuch pomiedzy kanalem wodnym a komora spalania.
2. Ta rolka ktora wymieniles - na pewno zalozyles ja dobrze? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
leszek44 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2007, 17:03
|
|
|
rolkę zmieniałem w warsztacie i dalej pasek wpada w drgania |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 16-02-2007, 19:18
|
|
|
Zastosuj uszczelniacz do chlodnic tylko zeby byl na srebrze np Technicol 495/M36 /koszt ok 6 zl/ ubytek rzedu 100ml na 7000km to mala sprawa za mala by oskarzac uszczelke wystarczy ze jakies polaczenie wezyka bedzie sie pocic i efekt podobny---- mozesz tez miec nieszczelny korek na zbiorniku wyrownawczym i taka ilosc moze ci odparowac bez problemu.
uszczelniacz do chlodnic zalepi ci ewentualne drobne nieszczelnosci -- srebro jest po to by dobrze odprowadzal cieplo |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 16-02-2007, 19:30
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | Zastosuj uszczelniacz do chlodnic |
Ojj, ja słyszałem wiele głosów odradzających takie wynalazki. Co prawda Ty piszesz o jakimś uszczelniaczu na srebrze, więc to może jest co innego, ale ja bym odradzał takie prowizorki...
wojmi1 napisał/a: | ubytek rzedu 100ml na 7000km to mala sprawa za mala by oskarzac uszczelke |
A bąblowanie płynu Cię nie przekonuje?
leszek44 napisał/a: | PRZY PRZYMROZKACH JAK DODAWAŁEM GAZU OK. 4 TYŚ OBR PŁYNU GWAŁTOWNIE UBYWAŁO PO A NASTĘPNIE PŁYN PRZYBYWAŁ |
To jest normalne, że przy "gazowaniu" auta poziom rośnie i maleje w szybkim tempie.
leszek44 napisał/a: | Z UJAWNIENIEM SIĘ BOMBLI |
No właśnie...te bąblowanie. Ewentualnie może to być zapowietrzony układ. Płynu ubywa, bo powietrze ucieka.
Napisz jeszcze, czy usterka pojawiła się po jakimś grzebaniu przy aucie, czy tak sama z siebie? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-02-2007, 19:37
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | Zastosuj uszczelniacz do chlodnic tylko zeby byl na srebrze np Technicol 495/M36 | To często pomaga. Zastosowałem kiedyś do VW Golfa (minimalne ubytki płynu) i pomogło w 100%. Ale nazywało się inaczej, tylko nie pamiętam jak . Było Made in USA. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 16-02-2007, 20:10
|
|
|
Cytat: | A bąblowanie płynu Cię nie przekonuje? | mozesz miec moj drogi z wielu powodow np drobna nieszczelnosc na ukladzie na postoju dostaje sie powietrze leszek44, leszek przy 4000 rpm powoduje takie zawirowanie plynu ze moze wyrywac drobne pecherzyki powietrza z zakamarkow ukladu Hugo napisał/a: | tylko nie pamiętam jak . Było Made in USA. |
a ten jest made in poland -technicol i sprawdzony ---zwracam uwage na zwiazki srebra -- kwesje odprowadzania ciepla przez powstaly ewentualnie osad
Sam srodek moze byc dowolnej produkcji byle byl dobry
[ Dodano: 16-02-2007, 20:12 ]
Cytat: | Nie płacz kiedy odjadę... | kiedy przyjade he he |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 17-02-2007, 00:29
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | np drobna nieszczelnosc na ukladzie na postoju dostaje sie powietrze |
Ale teoretycznie: jest nieszczelność - jest wyciek. A leszek44 pisze, że wszędzie jest sucho. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 19-02-2007, 14:39
|
|
|
kamilek, on pisze ze nie zauwaza i ze sie specjalnie nie uduchawia nad tym- zreszta przy drobnych wyciekach poceniu to zazwyczaj plyn zdola odparowac a uszczelniacz to zalatwi
potem trzeba obserwowac co bedzie, ja dolewam jak zauwazam ze zaczyna brakowac i to nie jakies tam 70 ml tylko minimum 0,5 litra |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
leszek44 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 18:20
|
|
|
ubywa mi płynu ok.100ml na ok.100km
[ Dodano: 20-02-2007, 18:28 ]
uszczelniacze które dodawałem nie pomagają, co robić zdejmować głowicę czy jeżdzić dalej aż wyciek będzie większy,podobno przy większej temperaturze szybko usterka się ujawni. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 24-02-2007, 17:08
|
|
|
leszek44, wymien uszczelke pod glowica koszt maly , przy okazji sprawdz sama glowice zaworki
i odradzam dawac na planowanie -- pamietaj o wymianie plynu chlodz i oleju +filtr oil i powietrze
/w reno silnik b19 nie przewiduja planowania glowicy- tak pamietam/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 24-02-2007, 17:40
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | wymien uszczelke pod glowica |
HA! Przekonałem Cię
wojmi1 napisał/a: | odradzam dawac na planowanie |
A ja wręcz przeciwnie: jak głowicę już zdejmiesz, to wręcz wskazane byłoby jej delikatne (podkreślam: DELIKATNE) splanowanie. No chyba, że rzeczywiście nie wolno planować, bo tak to zostało wymyślone. Ale jednak chyba jakiś zakres planowania powinien być... |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
|