Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z przełączaniem napedów z 2H na 4H gdy jest mokro.
Autor Wiadomość
Arapaho 
Forumowicz


Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2011, 21:55   Problem z przełączaniem napedów z 2H na 4H gdy jest mokro.

Witam,

Wyszedł kolejny problem z moją Elką.
Dotyczy przełączania napędów z 2H na 4H. W drugą stronę działa normalnie. O dziwo, problem ten występuje jedynie gdy na drodze jest mokro bądź gdy wcześniej przejadę przez kałużę lub błoto. Gdy przesunę lewarek na 4H na desce rozdzielczej kontrolki od przednich kół migają, jednak przód się nie zapina i kontrolki nie przestają migać. Dodatkowo występuję taki objaw, jakbym wszystkie koła miał rozłączone od napędu, gdyż dodawanie gazu na biegu powoduje objaw podobny do ślizgania się sprzęgła - obroty wzrastają a auto ledwo rusza. Gdy jest zupełnie sucho problem nie występuje i przełączanie następuje prawidłowo.

Skrzynia SS manual. Elka 2006 rok.

Czy ktoś mógłby napisać, jak fizycznie wygląda zapinanie przodu? Rozumiem, że nie jest ono mechaniczne - samo przesunięcie lewarka nie powoduje załączenia napędu. Rozumiem, że lewarek wysyła "sygnał" elektroniczny bądź otwiera/zamyka jakiś zawór?
Gdzie można szukać przyczyny? Silnik, skrzynię/reduktor mam osłonięte aluminiowymi płytami ASFIR.

Dodam, że Elka już po gwarancji i wolę tak jak w przypadku problemu z chipem w pierwszej kolejności samemu spróbować to naprawić?

Pozdrawiam serdecznie,
Arapaho

[ Dodano: 16-08-2011, 18:26 ]
Zero odzewu.... czyżby nikt nie miał pojęcia jak to wszystko działa?

Doszedłem do tego, że siłownik jest sterowany podciśnieniowo poprzez dwa elektrozawory podciśnieniowe, które z kolei są sterowane elektronicznie. Do nich musi dochodzić jakoś sygnał ze skrzyni....

Jak na razie ustaliłem, że siłownik mam po przejściach. Jego plastykowa pokrywa jest przekoszona, ale uszczelniona była silikonem i jakoś chodzi.

Czy ktoś wie, czy tam w środku jest jakaś sprężyna? Czy siłownik powinien chodzić w obie strony z tą sama szybkością? U mnie jest tak, że w jedna stronę ruch siłownika jest szybki, w drugą wolny. Zastanawiam się, czy tak powinno być. Czy to nie jest spowodowane jego wcześniejszym uszkodzeniem i (może) wewnętrznym zabrudzeniem. Plastykowy trzpień na przewód gumowy był wcześniej ułamany i doklejany. Może dostał się do środka siłownika brud lub nadal tkwi gdzieś w przewodach?

Teraz najważniejsze pytanie. Czy ktoś się orientuje, czy siłownik przedniego mostu będzie pasował od MITSUBISHI PAJERO 3 OD 2003-2006 3,2 DiD? Jest w tej chwili taki na allegro i chciałbym go kupić.
 
 
PFF 
Mitsumaniak

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 87
Skąd: Ruda
Wysłany: 21-10-2011, 11:28   

Nie wiem czy w tej to cokolwiek pomoge ale z tego co pamięta aby dołączyć przednia oś tylne kola powinny mieć opór, nie da się lub będzie to utrudnione na śliskiej nawierzchni. (lód,śnieg)
Mam ES wiec nie mam centralnego mechanizmu różnicowego, ale miałam taki przypadek że próba dołączenia przodu na „wyślizganym” śniegu opóźniała się, napęd nie chciał się spiąć.
Teraz zawsze jak jest ślisko 2H do 4H na postoju.
Seba
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.