[E32A 1.8] rozrusznik nie ma siły kręcić |
Autor |
Wiadomość |
Remkuc
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Golczewo
|
Wysłany: 10-02-2010, 12:09 [E32A 1.8] rozrusznik nie ma siły kręcić
|
|
|
Witam
Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem mojego miśka, wygląda to tak jakby rozrusznik napotykał ogromny opór i nie miał siły kręcić. Najpierw myślałem że to aku, ale przełożyłem go do audi i tam odpala normalnie. Wyczyściłem wszystkie styki, także masę na bloku silnika i na nadkolu i dalej to samo. Zauważyłem że paski klinowe od alternatora, pompy wspomagania i ten trzeci są naprężone tak że nie da się ich ugiąć nawet na milimetr, nie wiem może to stąd ten opór bo już innego wyjścia nie widzę, może za bardzo się naprężyły od niskich temperatur i trzeba je trochę poluźnić. Jakie powinno być naprężenie tych pasków, a jak to nie t,o to co to może być. |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 10-02-2010, 12:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-02-2010, 12:40
|
|
|
Może być kończący się rozrusznik. Napięcie pasków raczej nie ma nic do rzeczy. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Remkuc
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Golczewo
|
Wysłany: 10-02-2010, 13:01
|
|
|
A jak to sprawdzić czy rozrusznik się kończy? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-02-2010, 14:49
|
|
|
Najlepiej go wyjąć i podłączyć np pod prostownik.
A najlepiej rozebrać, sprawdzić szczotki i łożyska. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Remkuc
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Golczewo
|
Wysłany: 10-02-2010, 15:22
|
|
|
Dobra, idę wyciągać rozrusznik, ale jeszcze mam pytanie, być może głupie, ale do czego służy przycisk PUSH przy stacyjce? |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-02-2010, 18:23
|
|
|
Przycisk PUSH przy stacyjce to jest blokada. Po jego naciśnięciu możemy bezpiecznie przekręcić kluczyk inaczej bez jego naciśnięcia kluczyka nie wyjmiesz |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
Remkuc
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Golczewo
|
Wysłany: 10-02-2010, 18:47
|
|
|
to u mnie ten przycisk nie działa, bo wkładałem i wyciągałem kluczyk setki razy a dopiero zauważyłem ten przycisk |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2010, 01:42
|
|
|
wyczyść komutator rozrusznika i wymień szczotki |
|
|
|
 |
Remkuc
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Golczewo
|
Wysłany: 13-02-2010, 15:19
|
|
|
Rozrusznik już zrobiony, wstawiłem auto do mechanika jak zobaczyłem jakie jest dojście do tego rozrusznika, przy okazji naciągnął pasek rozrządu bo kazałem mu go sprawdzić, ponieważ podejrzewałem przesunięcie o jeden ząbek na rozrządzie, okazało się że nie był przesunięty tylko luźny. Przy okazji mechanik zauważył że problem z odpaleniem zimnego silnika występuje jak mam otwarte drzwi kierowcy, jak drzwi są zamknięte to pali na dotyk.
Czy to awaria komputera czy jakieś zwarcie w instalacji? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 15-02-2010, 21:13
|
|
|
jak pasek rozrządu był luźny to albo napinacz siadł, albo pasek się wyciągnął albo by od początku za luźny - Ja bym wymienił, chyba że niedawno robiłeś.
Sygnał otwarcia drzwi krzyżuje się z wiązką od ecu tylko na desce i z sygnałami kontrolek(check engine itp) |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
pem77 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2010, 11:21
|
|
|
A masz dostawiany alarm??? Jeśli tak to on ci szfankuje |
|
|
|
 |
Remkuc
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Golczewo
|
Wysłany: 24-02-2010, 18:44
|
|
|
Nie, alarmu nie mam |
|
|
|
 |
pem77 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2010, 18:25
|
|
|
musi być coś pokombinowane bo jedno z drugim niema nic wspólnego |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 05-09-2011, 22:27
|
|
|
I jak z tym rozrusznikiem udało się coś?
Odgrzewam temat bo u mnie ten sam problem. Rozrusznik bardzo słabo kręci. Czasami nie kręci i trzeba go troszkę poklepać wtedy zaskakuje. Ile mogą kosztować szczotki i czy jest to część wymienialna? |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2011, 06:50
|
|
|
szczotki ok. 15 zł - wszystko jest dostępne w uniwersalnych zamiennikach
ale objawy wskazują na bendiks - ok. 60 zł |
|
|
|
 |
|