POMOCY MITSUBISHI GRANDIS |
Autor |
Wiadomość |
marcin3000333
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2011, 14:31 POMOCY MITSUBISHI GRANDIS
|
|
|
Potrzebuje pomocy,niedawno stałem się właścicielem Mit.Grandis 2.0DID 2005 r i wymieniłem rozrząd,pompe wody,koło pasowe alternatora,filtry i olej żeby nie było!!!Ale co jaki czas systematycznie zapala mi się kontrolka żółta symbol silnika znajomy podpiął pod komp. i jest bład P0487 ale nie ma opisu co on oznacza czy ktoś się orientuje?Wykasował mi go ale co pare dni on znowu wyskakuje!!!Proszę o pomoc |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-09-2011, 19:08
|
|
|
Obwód sterowania klapą mieszalnika w układzie recyrkulacji spalin - zaobserwuj w jakich warunkach to się dzieje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcin3000333
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2011, 21:53
|
|
|
ok a tak prościej to o co chodzi ostatnio zapaila sie kontrolka jak jechalem w trasie na Mazury tylko.że samochód jechał i zachowywał sie normalnie a wczesniej potrafil nie miec mocy tzn,kontrolka sie zapalala i auto tak jakby przechodzilo w tryb serwisowy tzn,ciazko go bylo rozpedzic powoli obroty sie zalaczaly a teraz kontrolka tez sie zapalila i auto jechala normalnie o co chodzi?
[ Dodano: 06-09-2011, 21:55 ]
i co zrobic jezeli to wyjdzie ze to ten obwód co mówisz ,jakie mam poczynic kroki? |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 07-09-2011, 21:04
|
|
|
Witam,
Bład o którym piszesz jest taki sam dla wszystkich diesli z EGR - zawór recylkulacji spalin. Pierwsza rzecz to trzeba go wyczyścić razem z dolotem bo jak wyczyścisz sam EGR może błąd sie pojawić znowu po kilku tys km.
Jest w internecie sporo o tym błędzie: na forum renault itp.
Niektórzy pisza że jak sie to im na trasie przytrafia to odłączają kostkę przy EGR i samochód znowu ma moc nie wiem czy to działa w Grandisie.
W ASO za diagnoze zapłacisz 100 pln, bo może to też być jakaś pierdółka w stylu elektromagnes czy cóś. |
|
|
|
 |
slawek1001
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 12-01-2013, 10:23
|
|
|
Jak ju wyczycisz to powiedz mechanikowi by zaslepił dostęp recyrkulowanych spalin do silnika spowrotem. Ekologia zabija :/ Twój silnik jednym słowem. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 12-01-2013, 14:24
|
|
|
Grandis ma sterownik EDC 16 więc nie można zaślepić EGR bez ingerencji w oprogramowanie bo będzie wyskakiwał check engine. Poza tym w zimie dzięki egr silnik się szybciej nagrzewa.
slawek1001 - jakbyś poczytał to problemy w 2,0 tdi BKD,BSY, nie są częste. Podstawowa rzecz to to że PD-ki odmą wyrzucają olej w dolot przy wysokich obrotach pow 3800. Ten olej osadza się w dolocie i IC i później miesza się ze spalinami które wpuszcza egr i robi się smoła i ona jest przyczyną awarii.
Dlatego dużo osób montuje OCT (oil catch tank).
Niema oleju w dolocie to nie ma problemu z egr. |
|
|
|
 |
slawek1001
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 12-01-2013, 15:02
|
|
|
nic kolego drogi nie wyskakuje co do odmy to chodzi o http://www.tdi-tuning.pl/....0tdicd/14.jpg. Co do oczytania troszkę na foum audi i vw widziałem na ten i inny temat. Kłócić się nie zamierzam mój egr jest w pozycji zamknij i tyle brak podcisnienia na egr oznacza brak jego otwarcia. Co do słuszności zaślepiania też temat woda wręcz ocean nie rzeka na kadym forum można poczytac za i przeciw. |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 13-02-2013, 14:03 Re: POMOCY MITSUBISHI GRANDIS
|
|
|
marcin3000333 napisał/a: | Potrzebuje pomocy,niedawno stałem się właścicielem Mit.Grandis 2.0DID 2005 r i wymieniłem rozrząd,pompe wody,koło pasowe alternatora,filtry i olej żeby nie było!!!Ale co jaki czas systematycznie zapala mi się kontrolka żółta symbol silnika znajomy podpiął pod komp. i jest bład P0487 ale nie ma opisu co on oznacza czy ktoś się orientuje?Wykasował mi go ale co pare dni on znowu wyskakuje!!!Proszę o pomoc |
naprawione / nie ?
jak nie to ja obstawiam wymianę klapy gaszącej / reguluje też podciśnieniem w układzie recyrkulacji spalin
wiem z autopsji!
swoją drogą ja na odmie mam zainstalowany odolejacz z ....Lublina i polecam bo działa! |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
|