Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] @Colt CA0 4g13
Autor Wiadomość
rs6biturbo
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 23:34   [CA1A 1.3] @Colt CA0 4g13

Witam wszystkich serdecznie.
Kilka dni temu zakupiłem Mitsubishi Colta CA0 4g13 1.3 12V '96 i mam jedno zasadnicze pytanie :) Pytanie jest związane z obsługą tego silnika a odnośnie rozrządu. A więc auto to ma przebieg 85,000km i chciałbym się dowiedzieć czy rozrząd jest napędzany poprzez pasek czy łańcuch. Interesuje mnie to ponieważ autko nie ma dużego przebiegu, pracuje (zresztą jak każde Mitsu) ładnie i nie chcę go zniszczyć, a przydałoby się pasek (jeśli takowy ten silnik posiada :P )wymienić. Będę bardzo wdzięczny i z góry dziękuję i pozdrawiam

@Down:
Jestem tu jak widać nowy więc jeśli można jeszcze spytać, skąd jest ten Japaneze i czy da się w razie czego kupić przesyłkowo :mrgreen: a ta cena to tylko za sam pasek czy rolki itd. wchodzą w cenę? :o

Kuba
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-10-2007, 00:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 20-11-2006, 23:48   

auto ma pasek rozrzadu.
przy tym przebiegu , jezeli kupisz to powinienes wymienic rozrzad ( ogolnie jak kupujesz to powinienes wymienic :P )

do tego od razu polecam wymiane oleju, oraz filtrow, nie wiadomo tez co jest w chlodnicy , tak wiec na wszelki wypadek tez mozna wymienic .

pasek rozrzadu najlepiej jest kupic : mitsubOshi ( tak tak , mitsuboshi - przez O ) jest najlepszym wyjsciem i kosztuje 75 zl u Japaneze ( Japaneze to czlowiek od ktorego kupujemy czesci )

pozdrawiam
Rafi
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 00:21   

Nie sądzę, by był to przebieg rzeczywisty. Sprawdź, czy pod maską nie ma np. plakietki zmiany oleju, na której wpisano przebieg rzeczywisty. Tak czy inaczej rozrząd zmienić musisz. Pasek MitsubOshi, do tego napinacz Koyo lub GMB za ok 50 PLN oraz komplet uszczelniaczy rozrządu i klawiatury Ajusa lub NOK/Corteco. Na tych częściach możesz jeździć kolejne 60.000 km. Części oryginalne pozwalają na przejechanie 90.000, ale są drogie.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-11-2006, 00:28   

Tak jak pisze Rafi...

Paski szczerze polecane: Mitsuboshi (montowane fabrycznie), Sun

Rolki: NSK, GMB

Płyn w chłodnicy koniecznie - zima idzie, a jak coś nie teges to szkoda żeby blok pękł.

Olej też wypada zmienić, filterek powietrza, paliwa, świece

Po takich zabiegach wiesz co masz i kiedy szykować się na następną wymianę.

Co do Japaneze - możesz mieć trudności bo człowiek zapracowany ostatnio...
Przy zamówieniach rzędu 100zł bym sobie podarował bo różnica cen będzie raczej śmieszna.
TUTAJ masz np bardzo dobry zestaw w bdb wg mnie cenie.
 
 
rs6biturbo
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 07:57   

gregorbu napisał/a:
Nie sądzę, by był to przebieg rzeczywisty. Sprawdź, czy pod maską nie ma np. plakietki zmiany oleju, na której wpisano przebieg rzeczywisty. Tak czy inaczej rozrząd zmienić musisz. Pasek MitsubOshi, do tego napinacz Koyo lub GMB za ok 50 PLN oraz komplet uszczelniaczy rozrządu i klawiatury Ajusa lub NOK/Corteco. Na tych częściach możesz jeździć kolejne 60.000 km. Części oryginalne pozwalają na przejechanie 90.000, ale są drogie.


No fakt trudno wierzyć w taki przebieg, ale silnik nie był myty ani "picowany" do odsprzedaży i mimo to nie jest zapocony itd. :D Auto to było od nowości w 1 rodzinie przekazywany kolejno syn-matka-syn. Mimo iż auto nie posiada udokumentowanego tego przebiegu lokalni mechanicy są pod wrażeniem stanu technicznego tego auta :roll: Jedynie jest troche rys na karoserii i mała wgniotka na tylnym lewym błotniku :oops: :cry:

@Topic
Dzięki Wam chłopaki :D Pomogliście mi bardzo :)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 10:26   

rs6biturbo napisał/a:
No fakt trudno wierzyć w taki przebieg, ale silnik nie był myty ani "picowany" do odsprzedaży i mimo to nie jest zapocony itd. :D Auto to było od nowości w 1 rodzinie przekazywany kolejno syn-matka-syn. Mimo iż auto nie posiada udokumentowanego tego przebiegu lokalni mechanicy są pod wrażeniem stanu technicznego tego auta :roll: Jedynie jest troche rys na karoserii i mała wgniotka na tylnym lewym błotniku :oops: :cry:
Jeśli stan techniczny jest dobry, to nic tylko kupować :mrgreen: Potem zrobić rozrząd, wymienić płyny eksploatacyjne i bezawaryjnie jeździć. Czego ze swojej strony życzę.
 
 
rs6biturbo
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 12:31   

Jeśli jeszcze można o coś zapytać to czy cena 1500 euro + koszty przywiezienia oraz opłaty rejestracyjne to wysoka/niska czy normalna cena za rocznik '96 z przebiegiem 85000km z wysposażeniem bardzo ubogim (wspomaganie i radio tylko :P ) czarny kolorek =]

Pozdrawiam
Kuba
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 13:43   

Zależy, ile te opłaty dodatkowe wyniosą. Wydaje mi się, że z punktu widzenia samej kasy nie jest to jakaś super okazja, ale jeśli stan techniczny jest rzeczywiście dobry, to naprawdę warto.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 21-11-2006, 14:05   

rs6biturbo, mi nie pozostaje nic jak tylko zgodzic sie z przedmowcami.
Poza tym jezeli nawet przebieg jest aktualny to juz wypada 2 wymiana rozrzadu - chociazby ze wzgledu na wiek. Rozrzad nie tylko wymieniamy ze wzgledu na przebieg km ale takze ze wzgledu na okres uzytkowania. Malutko ktos jezdzil ~700km/m-c . A ciekawe jak czesto wymieniany i jaki olej tam jest zalany :?: Takie okazje tez czasem treba dobrze przefiltrowac :)
 
 
rs6biturbo
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 14:26   

@Gregorbu
Za te pieniądze mogłem mieć o wiele lepiej wyposażone auta w tym samym roczniku ale przebieg minimum 150tys.~ więc to mnie zraziło, a colcik był sprawdzany komputerowo itd przed zakupem i jak już wcześniej napisalem sam mechanik się zdziwił i oznajmił że odnośnie stanu silnika i zawieszenia będzie przez dłuższy czas bez awaryjnie jeździć jeśli się bedzie o to dbać ;) Szukałem własnie auta w b.dobrym stanie a nie jakieś super okazji ponieważ przed tym coltem mialem Renault'a 19 1.8S '92 z przebiegiem początkowym 165tys. km. Niby było wszystko dobrze a po połowie roku się wszystko zaczęło psuć a okazało się że to dlatego bo auto było ... po zalaniu :P Tak więc szukałem czegoś w dobrym stanie :P

@KaWu
Dzięki, wiem że przebieg nieduży i jak piszesz będę się po trochu zagłębiać w stan techniczny tego pojazdu ;) Ale wpierw muszę nim coś przejechać bo ogólnie tylko troche je potestowałem w obrębie miasta :P Przejadę kilka set może 1000~ km i wtedy zobaczymy czy wsjo ok:P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.