| 
		WYMIANA WTRYSKOW L200 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Blome  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi l200 136km 2008 rok 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa,Skierniewice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2011, 23:30   WYMIANA WTRYSKOW L200
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na poczatek moze zaczne tak mam Misia l200 2,5    139 km 2008 rok 62 tys km przebieg kurcze fajnie sie nim lata pakowne itd ale wracajac do tematu moja radosc trwala jakies 3 m od zakupu zaczelo cos glosnawo chodzic ... tzn moc byla tylko jak by cos zawory graly .... ale niestety nagl samochod zgasł no to nie wiele myslac warsztat znajomego on mnie scholowal i zerkna co sie dzieje ( decyzja hmmmm raczej wtryski no zalamka ) ale nic cholowanie Wawa( serwic GT-bemowo no i sie zaczelo ) ze padl jakis zaworek w pompie koszt okolo 2,5 tys no mowie ladnie ..... pytam czy to napewno to a oni ze tak nawet mi napisali jaki to zaworek jak sie nazywa i jaki to ma nr czesci no to nie wiele myslac znalazlem producenta DENSSO zamowilem i zaworek zzostal wymieniony radosc trwala jeden dzien bo tylko jeden dzien bylo ok potem znow wszystko od nowa tzn warsztat tryb serwisowy itd wstwilem do warsztatu juz innego poczym stwierdzono ze to wtryski jednak wiec mowie jak trzeba to trzeba ROBIMY pan wymienil mi wtryski tzn na uzywane ale na stole mierniczym przeszly wszstkie proby bylo ok po wsadzeniu do samochodu samochod odpala normalnie wkreca sie w obroty ale niestety cos nadal jest nie tak teraz pan mowi ze trzeba kodowac wtryski itd ale powiem ze na temat tego ma jakies mieszane uczucia i nie wiem czy napewno o to chodzi ...... do nie dawna latalem AUDI S8  i tam nie mialem jakis takich dziwnych problemow typu kodowanie czesci itd i chcialem sie zapytac czy ktos przechodzil podobna sytulacje typu wymiana wtryskow | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zbyszekm2  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero 3,2 DiD Long 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4638 Skąd: Bytów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2011, 23:52   Re: WYMIANA WTRYSKOW L200
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Blome napisał/a: | 	 		  Na poczatek moze zaczne tak mam Misia l200 2,5    139 km 2008 rok 62 tys km przebieg kurcze fajnie sie nim lata pakowne itd ale wracajac do tematu moja radosc trwala jakies 3 m od zakupu zaczelo cos glosnawo chodzic ... tzn moc byla tylko jak by cos zawory graly .... ale niestety nagl samochod zgasł no to nie wiele myslac warsztat znajomego on mnie scholowal i zerkna co sie dzieje ( decyzja hmmmm raczej wtryski no zalamka ) ale nic cholowanie Wawa( serwic GT-bemowo no i sie zaczelo ) ze padl jakis zaworek w pompie koszt okolo 2,5 tys no mowie ladnie ..... pytam czy to napewno to a oni ze tak nawet mi napisali jaki to zaworek jak sie nazywa i jaki to ma nr czesci no to nie wiele myslac znalazlem producenta DENSSO zamowilem i zaworek zzostal wymieniony radosc trwala jeden dzien bo tylko jeden dzien bylo ok potem znow wszystko od nowa tzn warsztat tryb serwisowy itd wstwilem do warsztatu juz innego poczym stwierdzono ze to wtryski jednak wiec mowie jak trzeba to trzeba ROBIMY pan wymienil mi wtryski tzn na uzywane ale na stole mierniczym przeszly wszstkie proby bylo ok po wsadzeniu do samochodu samochod odpala normalnie wkreca sie w obroty ale niestety cos nadal jest nie tak teraz pan mowi ze trzeba kodowac wtryski itd ale powiem ze na temat tego ma jakies mieszane uczucia i nie wiem czy napewno o to chodzi ...... do nie dawna latalem AUDI S8  i tam nie mialem jakis takich dziwnych problemow typu kodowanie czesci itd i chcialem sie zapytac czy ktos przechodzil podobna sytulacje typu wymiana wtryskow | 	  
 
 Wasz błąd prawdopodobnie polega na tym, ze nie  spuściłeś paliwa ze zbiornika. Prawdopodobnie syf w paliwie zapchał układ wtryskowy. | 
             
						
				_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blome  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi l200 136km 2008 rok 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa,Skierniewice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 07:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zbyszekm2 napisał/a: | 	 		  | Wasz błąd prawdopodobnie polega na tym, ze nie spuściłeś paliwa ze zbiornika. Prawdopodobnie syf w paliwie zapchał układ wtryskowy. | 	  
 
 
 
 
PELNA PROCEDURA BYLA ZACHOWANA TZN mycie zbiornika wymiana filtra itd ... paliwo tez tylko stacja i to dobre a jak spuszczane bylo paliwo do mycia zbiornika to bylo w miare czyste ale i tak nowe bylo wlane i nowy filterek 
 
 
MOZE TAK SAMOCHOD JEST W WARSZTACIE DS-DIESELSYSTEM W NADARZYNIE WIEC MYSLE ZE WIEDZA CO ROBIA ALE I TAK SIE ZASTANAWIAM NAD TYMI WTRYSKAMI | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zbyszekm2  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero 3,2 DiD Long 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4638 Skąd: Bytów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 07:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Blome napisał/a: | 	 		   	  | zbyszekm2 napisał/a: | 	 		  | Wasz błąd prawdopodobnie polega na tym, ze nie spuściłeś paliwa ze zbiornika. Prawdopodobnie syf w paliwie zapchał układ wtryskowy. | 	  
 
 
 
 
PELNA PROCEDURA BYLA ZACHOWANA TZN mycie zbiornika wymiana filtra itd ... paliwo tez tylko stacja i to dobre a jak spuszczane bylo paliwo do mycia zbiornika to bylo w miare czyste ale i tak nowe bylo wlane i nowy filterek 
 
 
MOZE TAK SAMOCHOD JEST W WARSZTACIE DS-DIESELSYSTEM W NADARZYNIE WIEC MYSLE ZE WIEDZA CO ROBIA ALE I TAK SIE ZASTANAWIAM NAD TYMI WTRYSKAMI | 	  
 
 A czy masz chipa? | 
             
						
				_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blome  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi l200 136km 2008 rok 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa,Skierniewice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 08:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zbyszekm2 napisał/a: | 	 		  | A czy masz chipa? | 	  
 
 
 
nieeee samochod bez ingerecj zero przerabiania wszystko standart | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaceksu79  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: actyon sports 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 11:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeszcze w swojej karierze nie spotkałem żeby padły wszystkie wtryski. W ogóle zacznijmy, że nie spotkałem się z tym aby padły wtryski w L200.
 
Jeżeli GT stwierdziło SCV i nie pomogło to mogę się domyślać, że coś pewnie działo się z ciśnieniem na listwie. 
 
Proponuję mimo wszystko sprawdzić to przy podłączeniu do testera MUTIII i ewentualnie zrobić nagranie z jazdy. To co piszesz to mi śmierdzi na wiązkę od czujnika ciśnienia na listwie lub sam czujnik ciśnienia na listwie(nie wymienny) lub regulator ciśnienia(zawór bezpieczeństwa) na listwie.
 
 
Ale bez testera nie da się tego określić jednoznacznie.
 
 
PS> przy wymianie wtrysków w L200 lub nawet podmianie między cylindrami zawsze należy je przypisać do sterownika i wykonać następnie procedurę SQL czyli przyuczanie mikrodawki wtrysku- po przypisaniu powinien to wykonać z automatu na postoju.
 
 
I jeszcze jedno pytanie:
 
zawór SCV był wymieniany w ASO? czy w garażu? - SCV także trzeba zaadoptować do pompy po przez MUTIII
 
A głośna praca wtrysków mogła oznaczać bardzo wysokie ciśnienie na listwie ( właśnie wtedy kiedy SCV pada) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blome  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi l200 136km 2008 rok 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa,Skierniewice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 11:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | i mamy chyda setno sprawy bo ten zaworek to tak jak mowisz to SCV byl wymieniony w warsztacie ale naprawa polegala na tym ze przywiozlem nowy pan podszedl wykrecil stary wkrecil nowy i ok podlaczenia kompa nawet nie bylo ani nic w tym stylu .... wiec widze ze po tych wymianach musze skoczyc znow do GT na wgrania lub tam kodowanie tego wszystkiego wiec juz znam powod czemu wywala caly czas blad tego zaworka .... bo nawet jak z znajomym rozmawialem to sam powiedzial ze wtryski w l 200 sa niesmiertelne ale czasem i pech sie trafi ale widze ze dostalem juz info mysle ze o reszcie napisze w czwartek co i jak | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zbyszekm2  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero 3,2 DiD Long 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4638 Skąd: Bytów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 18:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Blome napisał/a: | 	 		  | o sam powiedzial ze wtryski w l 200 sa niesmiertelne ale czasem i pech sie trafi ale widze ze dostalem juz info mysle ze o reszcie napisze w czwartek co i jak | 	  
 
 Są śmiertelne i to nie rzadko. Najczęstsza przyczyna to paliwo. | 
             
						
				_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ToMitsu  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: L200 2006 automat 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 9 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 21:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witajcie, mam pytanie przy okazji wątku z wtryskami. Czy jest jakaś reguła, konieczność okresowej kalibracji czy zestrajania wtrysków, czy wtryskami interesujemy się dopiero jak zaczynają się jakieś problemy, wyskakiwać błędy? Czy ustawienia wtrysków decydują o żywotności silnika i np. zużyciu paliwa? Może moje pytania są trywialne i świadczą o moim braku wiedzy w tym temacie ale człowiek całe życie się uczy a nie znalazłem na forum podobnego wątku. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaceksu79  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: actyon sports 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 21:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ToMitsu napisał/a: | 	 		  | Witajcie, mam pytanie przy okazji wątku z wtryskami. Czy jest jakaś reguła, konieczność okresowej kalibracji czy zestrajania wtrysków.... | 	  
 
 
Tak.
 
Przyuczanie mikrodawki wstępnej wtrysku.
 
Robi się to(powinno-ale nie każdy serwis to zrobi, bo często L200 nie dają się przyuczyć-wyskakuje nieznany błąd programowy;ja na to i tak znalazłem sposób i wymuszałem) na każdym przeglądzie. L200 ze skrzynią automatyczną nie wymaga serwisowego przyuczania mikrodawki bo sam to wykonuje.
 
Nie przyuczona mikrodawka wtrysku powoduje telepanie silnikiem a w skrajnych przypadkach mocne dymienie i problem ze wzrostem obrotów. Po 3tys.obr już wtedy nie ma znaczenia bo przed wtrysk jest tylko do około 3tys.obr. 
 
Pozdr. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ToMitsu  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: L200 2006 automat 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 9 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 21:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wielkie dzięki za odpowiedz, chociaż taka korzyść z jady na automacie, że przyuczanie wtrysków też jest automatyczne. Nie jestem tylko pewien, że jak coś się ustawia automatycznie to są to w pełni optymalne ustawienia. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zbyszekm2  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero 3,2 DiD Long 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4638 Skąd: Bytów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 21:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a lejący wtrysk uszkodzi tłok lub gniazdo zaworowe. | 
             
						
				_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaceksu79  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: actyon sports 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2011, 22:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ToMitsu napisał/a: | 	 		  | ...Nie jestem tylko pewien, że jak coś się ustawia automatycznie to są to w pełni optymalne ustawienia. | 	  
 
 
w tym przypadku nie ma nic do rzeczy- jest dokładnie tak samo jakby wymuszać sztucznie.
 
Ps. nie zaobserwowałeś czasami zmieniającej się pracy silnika i telepania na wolnych obrotach i w pozycji P(nie mylić z włączającą się sprężarką klimy)? - to właśnie jest moment przyuczania | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Blome  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi l200 136km 2008 rok 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa,Skierniewice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2011, 12:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja moge powiedziec tyle ze BARDZO ALE TO BARDZO CHCE PODZIEKOWAC KOLEDZE jaceksu79 ZA BARDZO DOBRY KONTAKT BARDZO DOBRE PORADY I BARDZO FACHOWA WIEDZE    NO I ZE MISIEK ZNOW JEST W WARSZTACIE I DALEJ GO ROBIA I W NIEDLUGIM CZASIE SPOTKAMY SIE W SERWISIE W BIALYMSTOKU    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 firomi  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: l200 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 28 Paź 2020 Posty: 4 Skąd: Stryków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-10-2020, 12:24   pomoc
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jaceksu79 napisał/a: | 	 		   	  | ToMitsu napisał/a: | 	 		  | Witajcie, mam pytanie przy okazji wątku z wtryskami. Czy jest jakaś reguła, konieczność okresowej kalibracji czy zestrajania wtrysków.... | 	  
 
 
Tak.
 
Przyuczanie mikrodawki wstępnej wtrysku.
 
Robi się to(powinno-ale nie każdy serwis to zrobi, bo często L200 nie dają się przyuczyć-wyskakuje nieznany błąd programowy;ja na to i tak znalazłem sposób i wymuszałem) na każdym przeglądzie. L200 ze skrzynią automatyczną nie wymaga serwisowego przyuczania mikrodawki bo sam to wykonuje.
 
Nie przyuczona mikrodawka wtrysku powoduje telepanie silnikiem a w skrajnych przypadkach mocne dymienie i problem ze wzrostem obrotów. Po 3tys.obr już wtedy nie ma znaczenia bo przed wtrysk jest tylko do około 3tys.obr. 
 
Pozdr. | 	  
 
 
Witam kolegów,
 
mam problem ponieważ moje L200 nie chce się przyuczać do dawki paliwa po wymianie wtryskiwacza. Wtryskiwacz przypisałem bez problemu natomiast kiedy chcę przejść procedurę przyuczania dawki paliwa wyskakuję błąd dwa razy udało mi się rozpocząć procedurę(nie wiem jak bo po po prostu klikałem i za którymś razem rozpoczynało przyuczenie) temperatura wody 88 stopni samochód na ręcznym radio światła wyłączone akumulator nowy.
 
Kolega @jaceksu79 pisze o wymuszeniu ale niestety nie napisał jak to zrobić więc proszę o pomoc
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |