Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] uszkodzenie silniczka krokowego...?
Autor Wiadomość
marquis 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 02-01-2012, 13:07   [E32A 1.8] uszkodzenie silniczka krokowego...?

Witam. Mam taką sytuację: odpalam auto- jak nie przytrzymam pedału gazu na 1000 obr to zgaśnie od razu. Po wejściu po kilku sekundach na 1300- 1500 obr działa dalej normalnie. Latem obroty też spadały ale jakoś się podnosił...Musze postać 2-3 minutki żeby pochodził, bo jak ruszę od razu to przy zmianie biegu również gaśnie. Na rozgrzanym silniku problem całkowicie nie występuje- pali normalnie i wszystko jest ok.
Ponadto czasem schodzi poniżej 700 obr ( na rozgrzanym ) i wtedy ma wibracje jakby chodził na 3 cylindrach- pewnie to również jest przyczyną dużego spalania- ponad 15 litrów nie schodzi... Jestem w trakcie wymiany alternatora który padł- moje wrażenie ogólnie było takie jakby silnik dostawał za mało prądu- po włączeniu świateł obroty spadały czasem aż o 200....
Czy spadki obrotów i gaśnięcie są skutkiem uszkodzenia silniczka krokowego, czy szukać gdzie indziej? Świece, kable, sonda lambda- NGK- wymieniane kilka miesięcy temu. Kondensatory w kompie również zmienione.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-01-2012, 13:24   

Zmierz silniczek omomierzem - tam są 2 styki. Powinien mieć między 10 a 30 omów. Najczęściej w okolicach 15.
Jak będzie sprawny, to może padać ECU.
Zajrzyj na moją WWW - tam jest trochę o regeneracji ECU.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-01-2012, 14:47   

marquis, miałem identyczny problem w swoim EA. Winny był silniczek krokowy.
Krzyzak napisał/a:
Zmierz silniczek omomierzem - tam są 2 styki.

Ten prosty test wszystko wyjaśni ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
marquis 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 02-01-2012, 21:57   

Opór po odłączeniu wtyczki to 16 ohmów- mieści się w podanym zakresie....
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-01-2012, 22:08   

marquis, mierzyłeś na wszystkich złączach?
Tutaj przykład z EA:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-01-2012, 06:56   

fj_mike napisał/a:
marquis, mierzyłeś na wszystkich złączach?
tam nie ma "wszystkich złączy" - są 2 styki jak pisałem :P

zajrzyj lepiej do ECU przyjacielu, zanim będzie za późno
bo silniczek masz sprawny, więc pozostaje kwestia sterowania nim
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 03-01-2012, 13:09   

Cytat:
tam nie ma "wszystkich złączy" - są 2 styki jak pisałem :P

Ale te japońce idą do przodu. W nowych Mitsu pewnie będzie podwójna ilość.

marquis, przepraszam za zamieszanie :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 12-01-2012, 21:52   

kiedys miałem to samo co ty, powymieniałem czujniki temperatury, silniczek krokowy,kondziory w ecu i dalej było to samo, w końcu zmieniłem całe ecu i przyczyna sie do tej pory nie wyjasniła ale objawow niema, wszsytko jest ok, podejrzewam ze cos padło w ecu tylko nie wiem co, zmien całe ecu i bedzie ok
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.