 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E1x 84-87] Skrzynia automat - drgania, szumy |
Autor |
Wiadomość |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 17-11-2011, 00:11 [E1x 84-87] Skrzynia automat - drgania, szumy
|
|
|
Mam taki problem ze swoim myśliwcem E16, a dokładniej ze skrzynią. Podczas przyspieszania i utrzymywania stałej prędkości na 3 i 4 biegu skrzynia biegów generuje drgania oraz słychać dochodzące z niej jakieś chrobotania. Drgania są najmocniej odczuwalne podczas włączenia się tzw. lock-up'u, czyli na 1 i 2 biegu problem nie istnieje, tak samo na zimnym silniku. Dodatkowo obroty podczas jazdy falują, a auto od pewnego zakresu obrotów nie przyspiesza płynnie, a skokami (w rytm falowania obrotów).
Ktoś wie co mu może dolegać? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 18-11-2011, 18:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-11-2011, 22:47
|
|
|
daj fachowcowi. sprawdzi i ci powie co się dzieje. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 19-11-2011, 12:43
|
|
|
Zacznę się rozglądać za takowym, tylko to mi chyba pozostaje.
Ale może ktoś wie, czy można jakoś zmylić sterownik skrzyni, żeby nie włączał się lock-up? Jakiś czujnik temperatury wypiąć, oszukać? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-11-2011, 20:47
|
|
|
Ja ze swojej strony chciałbym ci pomóc, ale nie chcę cię wprowadzać w błąd, dlatego nie chcę wyprowadzać dziwnych opinii. Sprawa tkwi w sterowniku, lub w samym konwerterze. Sam konwerter jak jest uszkodzony to generuje problemy na wszystkich biegach, no nie, nie na wszystkich bo na pierwszym nie , pierwszy bieg jest zapinany od razu, ale na pozostałych biegach miałbyś ten sam problem. Zastanawiam się nad tym i nie widzę konkretnej przyczyny, którą można by było zdiagnozować według twojego opisu.
Lock-up - to dodatkowa funkcja sprzęgła, która nie pozwalając rozpinać danego kosza sprzęgła np. w skrzyniach 4 biegowych to jest 4 bieg, i reguluje obroty silnika do obciążenia tegoż silnika. Prościej, jeżeli na 4 biegu nie występuję zbyt duże przeciążenia to konwerter z look-up -em rozpina ten bieg, ale nie na koszu sprzęgłowym tylko robi to na sprzęgle hydrokinetycznym, a w tym przypadku konwerterze. Więc na koszu cały czas masz zapiętą 4, ale na konwerterze do pewnego stopnia występuje poślizg na tarczach tegoż konwertera, do momentu krytycznego, kiedy dane z czujników pozwolą na zapięcie look-up-a, lub przerzucenie na niższy bieg, czyli na 3. Są skrzynie gdzie dwa ostatnie biegi, są regulowane look-up-em, są to skrzynie 5 i więcej biegowe, nie patrzeć na bezstopniówki, tam jest inaczej. I w Dwu sprzęgłowych też jest inaczej. Nie oszukasz skrzyni. Look-up powoduje, a raczej nie powoduje, a raczej zabezpiecza przed przedwczesnym zużyciem sprzęgła najwyższego biegu, lub dwóch i więcej najwyższych biegów.
No i wracając do sedna problemu to może, ale nie musi być to elektrozawór look-upa, który nie wyrabia się ze spięciem kosza 4 biegu z konwerterem, czyli spięciem na sztywno z wałkiem wychodzącym z obudowy konwertera, czyli przeniesieniem momentu8 obrotowego silnika bezpośrednio na kosz 4 (w naszym przypadku) biegu a dalej na dyfer i na osie napędowe. Temat jest dość trudny, więc ciężko go wytłumaczyć pisząc na forum, ale chyba musisz rozebrać sterownik. Nic ciężkiego, ale trzeba się coś nie coś orientować, ale najlepiej do fachowca, ale dobrego. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
|
|