 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[OGÓLNY] szekle, pasy kinetyczne/statyczne wytrzymałość |
Autor |
Wiadomość |
Patryk32
Mitsumaniak
Auto: Pajero 3.2D-ID Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 69 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 01-01-2012, 02:46 [OGÓLNY] szekle, pasy kinetyczne/statyczne wytrzymałość
|
|
|
Witam, zakładam ten temat z myślą że może się przydać kolejnym "żółtodziobom" takim jak ja
W związku iż co raz cześciej mam czas by wyjechać swoim misiem w lekki teren w skutek czego udaje mi się go już po raz 2 zatopić (zawisnąć- praktycznie zostałem wessany w bagno) postanowiłem się zaopatrzyć w pas do wyszarpywania. Z góry piszę że topione jest Pajero 3 Long, a wyszarpywane jest przez identyczne I tu jest moje pytanie, a mianowicie;
Jaki pas do wyszarpywania kupić, chodzi tu o firmę, wytrzymałość......
*Taśma Viking kinetyczna 8 ton, 9m http://www.expedycja.pl/i...howProduct=2591
*Pas kinetyczny ARB 9m 11t http://www.expedycja.pl/i...howProduct=1321
*Pas kinetyczny ARB 9m 8t http://www.expedycja.pl/i...howProduct=1320
*Coś tego typu(chyba no name) oczywiscie od ok.8T w zwyż http://allegro.pl/tasma-k...2013843705.html
*Taśma kinetyczna 8t. Ironman Australia http://allegro.pl/tasma-k...2007670450.html
*ITP......
Co możecie polecić, czy firma ARB jest rzeczywiście taka dobra, czy może kupic coś o podobnej wytrzymałości a o połowe taniej...
Jakie szekle, również jaka firma oraz wytrzymałośc...
Tu niestety nie mam nic na oku,(wasze propozycje)
Oraz jakie pasy statyczne (asekuracyjne)...
Prosze o odpowiedź, z góry dziękuję, pozdrawiam Patryk32
(jeśli taki temat istnieje, bądź jest w złym dziale prosze o przeniesienie) |
_________________ Pajero 3.2D-ID Long, Seria
Vitara 3D Cabrio, Lift 4,3", 30" BFG MT
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 01-01-2012, 08:52
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Gene napisał/a:
to lina kinetyczna nie jest potrzebna. "Kinetyk" przyda sie wtedy kiedy potrzeba wyrwac wklejone auto lub samochod wyciagajacy nie ma tyle mocy lub przyczepnosci aby wyciagnac Cie zwykla lina lub tasma.
Uważajcie na kinetyki->> bardzo dobra sprawa jeśli zaczepy w obu autach są pewne na 10000000 %. Niestety znamy przypadki kalectwa a i śmiertelne też gdy urwał się zaczep w jednym z samochodów.Zresztą wyciągarka też może być niebezpieczna gdy nie fachowo się ją zastosuje->> ale tutaj to przydał by się oddzielny temat->> BHP przy kinetyku i wyciągarce.
|
A tu jest temat w odpowiednim dziale |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Patryk32
Mitsumaniak
Auto: Pajero 3.2D-ID Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 69 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 01-01-2012, 11:58
|
|
|
i9i napisał/a: | jawaldek napisał/a: | Gene napisał/a:
to lina kinetyczna nie jest potrzebna. "Kinetyk" przyda sie wtedy kiedy potrzeba wyrwac wklejone auto lub samochod wyciagajacy nie ma tyle mocy lub przyczepnosci aby wyciagnac Cie zwykla lina lub tasma.
Uważajcie na kinetyki->> bardzo dobra sprawa jeśli zaczepy w obu autach są pewne na 10000000 %. Niestety znamy przypadki kalectwa a i śmiertelne też gdy urwał się zaczep w jednym z samochodów.Zresztą wyciągarka też może być niebezpieczna gdy nie fachowo się ją zastosuje->> ale tutaj to przydał by się oddzielny temat->> BHP przy kinetyku i wyciągarce.
|
A tu jest temat w odpowiednim dziale |
Tak kolego zgadzam się z Tobą, ale w podanym przez Ciebie temacie nie ma zbytnio opisane jakiej taśmy używać (tzn. głównie chodzi mi o konkrety czyli sprawdzone firmy, jak z wytrzymałością - która wytrzyma która nie itp), a za cytat dziekuję ;]
Dodam że planuje zakupić taki zestaw;
- Taśme kinetyczną - do wyszarpywania (tutaj problem czy tasma ironman wytrzyma, czy lepiej kupić ARB)
- Dwie taśmy statyczne - do asekuracji w razie strzału kinetyka tzn. wyrwanego zaczepu szekli czy co tam może jeszcze sie wyrwać (tutaj pytanie czy może być taśma statyczna 1,5m np to http://www.opony-4x4.pl/osprzet/pasy.html - 1 propozycja ze strony )
- Oraz 2 szekle, myślę że takie do 6,5 tony powinny starczyć choć moge się mylić (mam w garażu szekle od mniejszych dźwigów ze stoczni - nie wiem czy moge je zastosować....) |
_________________ Pajero 3.2D-ID Long, Seria
Vitara 3D Cabrio, Lift 4,3", 30" BFG MT
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 01-01-2012, 12:12
|
|
|
Jeśli wszystkie prócz jednej mają 8T to proste - najlepszy jest Ironman bo najtańszy. Zresztą już Ci to napisałem wcześniej. Szekle wystarczą 3,75 tony, pasy statyczne 2 tonowe budowlane z homologacją (zawiesia dźwigowe) ale najpierw to zrób porządne zaczepy bo na razie to zaczynasz trochę od tyłu sprawę. Najpierw zaczepy potem reszta. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-01-2012, 13:35
|
|
|
I tak jak Heilsberg prawi Heilsberg napisał/a: | Najpierw zaczepy potem reszta. | to jest podstawa. Patryk32 napisał/a: | Oraz jakie pasy statyczne (asekuracyjne)... | do czego chcesz używać tych pasów asekuracyjnych ?? czy do asekuracji "ręcznej" aby samochód nie zrobił rolki czy do ochronnego opasania drzewa. Będę się powielał ale ..... kinetyk jest bardzo niebezpieczny (jeśli nie spełni się pewnych podstawowych zasad ) http://www.youtube.com/wa...feature=related i z tego co widziałem to najczęściej używany jest bo: szkoda czasu,nie ma możliwości zaczepienia wyciągarki. Jeśli uprawiasz turystyk a nie ścigasz się to namawiał bym Cię nad innymi rozwiązaniami które pomogą w opresji "wklejkowej" |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Patryk32
Mitsumaniak
Auto: Pajero 3.2D-ID Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 69 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 01-01-2012, 14:22
|
|
|
pasy asekuracyjne - statyczne chciałem używac do zabezpieczenia w razie czego np lecącego zaczepu wyrwanego przez kinetyk, widziałem osobiście jak gościu przełożył taki pas za rame i w magiczny sposób oplótł zaczepionego kinetyka (dla mnie jako laika było to dziwne) i podczas szarpania jak pekła mu szekla to całośc nieleciała z megasiłą tylko zatrzymała sie właśnie na tym pasie asekuracyjnym, widizałem jeszce że stosuja takie szarfy....
a kolego jawaldek jake inne rozwiązania polecasz do wyjazdu z opresji czyżby takie trapy ? http://www.trasek.com.pl/...78586718750.jpg |
_________________ Pajero 3.2D-ID Long, Seria
Vitara 3D Cabrio, Lift 4,3", 30" BFG MT
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-01-2012, 17:02
|
|
|
na błoto jako jednorazówki to są trapy do zastosowania na śnieg/piasek. Do wyjechania z błota może posłużyć jakakolwiek wyciągarka nawet taka mechaniczna jak kirfor lub choćby hi-lift. Zdają też egzamin, jak nie ma nic pod ręką, pasy ściągające do ładunków->> tylko te mocniejsze. Można zastosować łańcuchy śnieżne lub coś takiego http://www.youtube.com/wa...feature=related to tylko jako podpowiedź pomysłu. Wystarczy,jeśli jest miejsce między felgą a zaciskami,założony łańcuch,lina lub coś co spowoduje większą "chropowatość" opony. Może to być też przycięty na odpowiednią długość i szerokość pas transmisyjny z nabitymi kolcami-->> jak odszukam link to załączę http://allegro.pl/lancuch...2021415806.html ->> zamiast łańcuchów odpowiednio przyciete pasy transmisyjne->> to tak na przykład. Można też podnieść samochód hi-liftem lub poduszką pneumatyczną http://www.youtube.com/wa...feature=related i podłożyć pod koła np coś takiego http://www.youtube.com/wa..._order&list=UL.
Zabezpieczenie kinetyka jakie podałeś mega proste i nie musi być jakaś specjalna lina/taśma. Mogą też być przerzucone koce na obu końcach liny ale pewniejsza jest przywiązana lina która jest luźniejsza od naciągniętego kinetyka.
Jeśli finanse pozwolą to montuj chłopie wyciągarkę z syntetyczną liną. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Patryk32
Mitsumaniak
Auto: Pajero 3.2D-ID Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 69 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 01-01-2012, 20:45
|
|
|
Wielkie dzieki za tak wyczerpującą odpowiedź,
co do wyciągarki to takie pytanie na zaś, jakie wyciągarki możecie polecić (chodzi tu takie co wyciągną ale i też nie są za drogie ;p)
Wyczytałem kiedyś gdzieś że takie typu made in china żeby sie nadały powinny mieć najmniej 12 000 lbs czy coś w tym stylu
Bo rozumiem że żeby wyciągarka sie sprawdziła to trzeba wziaśc pod uwage mase własną auta + opór |
_________________ Pajero 3.2D-ID Long, Seria
Vitara 3D Cabrio, Lift 4,3", 30" BFG MT
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-01-2012, 21:50
|
|
|
Cytat: | Bo rozumiem że żeby wyciągarka sie sprawdziła to trzeba wziaśc pod uwage mase własną auta + opór | czyli kupiona u pewnego dostawcy->> na pewno doradzą ale z tego co pamiętam to siła uciągu=masa samochodu x 1,5. I to co wcześniej napisałem z liną syntetyczną bo: lżejsza , mocniejsza , bezpieczniejsza , niezatapialna , łatwa w naprawie. Jako minus to to że jest mało odporna na działanie promieni Słonecznych , wrażliwa na przetarcia no i droższa od stalowej->> niestety. Jak już zamontujesz przećwicz na sucho pod doświadczonym okiem jak jej , wyciągarki , używać ->> jest dostępna na rynku książka ->> www.akademia4x4.off-road.pl |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 01-01-2012, 23:12
|
|
|
Można polecić wyciągarki Escape z Wadowic. To chińczyki ale serwis jest super, nikt nie narzeka a każdy chwali. Wybierz jakąś 12000 lbs a czy szybką czy wolną to już jak chcesz. Syntetyk czy stalówka? Ja bym wybrał syntetyk, bezpieczniejszy, tyle, że trudniejszy w utrzymaniu w czystości i droższy niestety. Te pasy asekuracyjne, o które Ci chodzi to może być zwykły pasek do ładunku, nie musi być gruby ani super mocny. Prócz kinetyka to bym ze dwa zawiesia pasowe 2T kupił, takie po 6 m. Mam i chwalę, i do opasania drzewa i do wyciągania bez szarpania (zdecydowanie bezpieczniejsze niż kinetyk) i do przypięcia tyłu samochodu do drzewa jak się kogoś wyciąga winchem a furę sunie po błocie. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
|
|