Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2D-ID]Noworoczny brak zapłonu
Autor Wiadomość
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 01-01-2012, 16:25   [3.2D-ID]Noworoczny brak zapłonu

Witam moja noworoczna przejażdżka zakonczyla sie zgasnieciem silnika podczas jazdy i kompletnym brakiem checi do ponownego uruchomienia. Wszystkie lampki swieca bezpieczniki cale kreci a nie chce zaskoczyc, na starterze zaskakuje.
Jutro umuwiona wizyta u mojego sasiada ktory pracuje we wroclawskim mitsubishi i wezmie kompa z pracy.

Dziekuje ci moja pojarko za prezent noworoczny (dobrze ze pod domem)

[ Dodano: 02-01-2012, 19:06 ]
Wypada chyba na pompe
z Boscha kts wychodzi: -14 czujnik temperatury paliwa Przerwa /Zwarcie
-48 Zawór regulacyjny ciśnienia Błędny

Pompa podobno byla robiona w Klimcar Swarzędz 2 tyskie kilometrów ago.Tylko że były właściciel nie ma rachunku a przy aucie na firme jest to dla mnie co najmniej podejrzane.Poza tym korpus pompy jest brudny ,a przy regeneracji powinien być czysty(chyba).

Teraz mam dwa rozwiązania laweta i Zbyszek (co bym wolał ale daleko)drugie to Krotoszyn i Wachowiak po dzisiejszej rozmowie koszta od 2 do 10 :shock:

Jakies pomysły??

[ Dodano: 02-01-2012, 19:28 ]
no i jeszcze nie trzyma na podjeździe jak w osobnym wątku
Ostatnio zmieniony przez siersciunio 23-01-2012, 13:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
koniusek 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 62
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 02-01-2012, 22:19   

Jedyne co moge podpowiedziec to ze pompa po regeneracji powinna lsnic tylko niestety z tymi pompami jest delikatnie mowic przesrane- mi osobiście pomogli wkońcu w Międzyrzeczu - PROFTEC Diesel Service ale tez troche to trwało. Brak rachunku na regeneracje to jakas sciema bo kto robi cos za pare tysiecy (w dodatku mozna powiedziec serce tego silnika) i nie bierze rachunku ani zadnej gwarancji???? Jak jest pewien to niech sie tam poprzedni właściciel przypomni, takie serwisy napewno mają to gdzieś odnotowane ale osobiście wydaje mi się że raczej coś sciemnia. Zadzwoń do pana Zbyszka - może coś Ci podpowie przed wizytą w serwisie - chociaż na co zwrócić uwagę.
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-01-2012, 23:59   

Z Panem Zbyszkiem mam stały kontakt i prawdopodobnie go odwiedze :)
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 03-01-2012, 08:29   

cześć, czy masz jakieś pojęcie o mechanice? Jeżeli tak to spróbuj rozebrać górę pompy tak jak na zdjęciach w temacie "foty z pompy GE" i zastosuj się do moich postów w sprawie pompy. Czujnik temp. paliwa to termistor zainstalowany w tej czarnej kostce na pompie, widoczny na zdjęciach w tamtym poście, kosztuje około 10 zł w sklepie elektronicznym(zabierz wymontowany to dobiorą). Wykręć zawór CVT z tyłu pompy pod przewodami (przewody do wtrysków też ), Przepłukaj całą pompę czystą naftą. Nie bój się nie zaszkodzisz, jest szansa że czujnik ciśnienia nie jest jeszcze skończony, ale zasyfiony jak się jeździ na oparach oraz "naszym paliwie" raczej pomoże. ODPOWIETRZ POMPĘ po wszystkim.
powodzenia

[ Dodano: 03-01-2012, 08:33 ]
Przed płukaniem pompy koniecznie usuń wszystkie opiłki z nastawnika !!!!!
_________________

 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-01-2012, 11:13   

Coś więcej wiadomo pompy od Klimcar są to importy z holandi sprawdzane na maszynie i przy poprawnych parametrach montowane do auta. W moim wymiane była w pazdzierniku niestety gwarancja rozruchowa to jeden miesiac . Czyli wniosek troszke szkoda 6 tysi. Czekam na wiadomość od Klimcaru co z tym zrobią
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 03-01-2012, 12:00   

Jak po gwarancji to niestety raczej się wykręcą. Spróbuj zrobić co napisałem powyżej. Możliwe, że wymienili "suchą"pompę u Ciebie jełopy i cały syf z opiłkami poszedł na sekcje, ale powtórzę zanim wydasz 6 tysi wymień czujnik i przemyj pompę !!!!!

[ Dodano: 03-01-2012, 12:30 ]
Zawór regulacyjny ciśnienia w pompie Zexel znajduje się w miejscu wyjścia przewodów paliwowych z pompy 4 sztuki wykręć je tylko nie zgub małych oringów zalej na noc jakimś WD lub w czystej nafcie potem przedmuchaj pod ciśnieniem. W ostateczności można kupić nowe Bosha jeden około 135 zł numer bosha : 9 443 612 797. Zrób to zanim wymienisz pompę !!!!!
_________________

 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 04-01-2012, 20:18   Re: [3.2D-ID]Noworoczny brak zapłonu

siersciunio napisał/a:


Teraz mam dwa rozwiązania laweta i Zbyszek (co bym wolał ale daleko)drugie to Krotoszyn i Wachowiak po dzisiejszej rozmowie koszta od 2 do 10


Pod Krotoszynem jest jeszcze mgr Grzegorz Ratajek, Duszna Gorka +48627224308, 660 67 42 13 , naprawialem u niego pompe do merca i w okolicy ma dobra opinie. Jak pytalem o pompe do Pajero to twierdzil, ze naprawial.

http://maps.google.pl/map...&sz=12&t=m&z=12
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-01-2012, 20:58   

Wyczaiłem dzisiaj fachmana w Radwanicach pod Wrocławiem po streszczeniu historii umówiłem się na poniedziałek . Z rozmowy wynikało że zna temat i podobno oddał dziś jedna pojarke po pompie.
Zobaczymy

Problem z laweta pojawił sie kiedy kuzyn poznał masę pojary 2,2 na standardowa laweta za duzio a przyczepa łączy się z dodatkowymi kosztami wynajmu i via tolla.

Będę informował na bieżąco fajnie jak się pojawi majster od zexelów we wrocku

[ Dodano: 04-01-2012, 21:01 ]
tompol34 dzieki za rady bardzo mi pomogleś informacyjnie ale przerasta to moje możliwości miejscowo-czasowo-manualne :)
Wielkie piwko
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 04-01-2012, 21:35   

cieszę się, jeszcze dodatkowo tak informacyjnie należy odkręcić zawór TPS ten z 3 kablami i sprawdzić, czy tłok porusza się bez zakłóceń przód tył około 10mm i czy trzpień nie pęknięty. Czasami od syfu w paliwie tłok się zapieka i łamie się ten trzpień. Zawór ten reguluje dynamicznie kąt wtrysku .
_________________

 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-01-2012, 07:54   

Po tygodniu walki pozbyłem się 4 tysi u lokalnego mechanika specjalizujacego sie w 4x4. Zapewniał mnie że jego praktyka z pompami w 3,2 did jest duża. Po 2 dniach dostałem info że auto działa (został wymieniony nastawnik i rozdzielacz, łożysko jakies) .Przy odbiorze poinformował mnie że jeden z błędów to była turbina.
Wiec tego samego dnia wsiadłem w auto i rura do Żywca bo wakacje zapłacone i kasa ucieka.
Juz na A4 przy przyspieszaniu usłyszałem jakiś stukot (cyk cyk cyk) ,przy jeżdzie z równą predkościa nic nie było słychać ,cykanie narasta z obrotami.
Wczoraj pod restauracja zgas i do odpalenia bylo potrzebne troszke gazu(za niskie obroty trzymał)

Moje pytanie jest nastepujace :Czy moge jezdzic czy to padnie calkiem i laweta do domu?

Gość na naprawe dał 6 miesi gwarancji wiec jak to pompa to bede go meczył.
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 13-01-2012, 08:18   

Masz nowy cały nastawnik i rozdzielacz w pompie?
_________________

 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-01-2012, 09:11   

No nowy jako sprawny podobno ,ale na stole ja grzali i niby trzymala parametry.
Byłem rano w sklepie odpalil na lekkim gazie jakby na 3 garach (takie moje amatorskie odczucie) potem ok jak stanołem wszystko git tylko lekkie falowanie obrotów jak wyłączyłem dogrzewanie to zgasł :(
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-01-2012, 09:20   

siersciunio napisał/a:
No nowy jako sprawny podobno ,ale na stole ja grzali i niby trzymala parametry.
Byłem rano w sklepie odpalil na lekkim gazie jakby na 3 garach (takie moje amatorskie odczucie) potem ok jak stanołem wszystko git tylko lekkie falowanie obrotów jak wyłączyłem dogrzewanie to zgasł :(

Falowanie obrotów wynika z uszkodzenia lub zabrudzenia właśnie nastawnika.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 13-01-2012, 10:40   

Dlatego pytałem o nastawnik, fabrycznie nowy cały z obudową kosztuje ok. 1500 zł, a wałek tłoko rozdzelacza 5500zł, razem 7000 plus robota!!! Założyli ci drugi z innej pompy bez czyszczenia, być może trzeba było oczyścić twój i byłoby dobrze. Za niskie obroty i gaśnięcie wynikają ze zbyt małej dawki startowej paliwa i musisz wciskać gaz, spowodowane jest to tym, że przy demontażu nastawnika nie oznaczyli pozycji na pompie. (KOWALE !!!!!) Możesz to skorygować, nagrzej silnik do temp. pracy poluzuj owalne śruby nastawnika przesuń go minimalnie w stronę kierowcy, skręć wszystko. Próbuj kilka razy regulować aż się wstrzelisz.
_________________

Ostatnio zmieniony przez tompol34 13-01-2012, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-01-2012, 10:45   

tompol34 napisał/a:
Dlatego pytałem o nastawnik, fabrycznie nowy cały z obudową kosztuje ok. 1500 zł, a wałek tłoko rozdzelacza 5500zł, razem 7000 plus robota!!! Założyli ci drugi z innej pompy bez czyszczenia, być może trzeba było oczyścić twój i byłoby dobrze. Za niskie obroty i gaśnięcie wynikają ze zbyt małej dawki paliwa, spowodowane jest to tym, że przy demontażu nastawnika nie oznaczyli pozycji na pompie. (KOWALE !!!!!) Możesz to skorygować, nagrzej silnik do temp. pracy poluzuj owalne śruby nastawnika przesuń go minimalnie w stronę kierowcy, skręć wszystko. Próbuj kilka razy regulować aż się wstrzelisz.

Tak mu mówiłem, że naprawa może kosztować 1500 zl, bo jego pompa jest do prostej naprawy. A w najgorszym wypadku 7000 z wymianą na druga używkę, gdyby okazało się coś jeszcze zepsutego w niej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.