Grandis 2.0 did - świece żarowe |
Autor |
Wiadomość |
dareks
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 2 Skąd: łódź
|
Wysłany: 05-01-2012, 11:16 Grandis 2.0 did - świece żarowe
|
|
|
Witam,
ciekawi mnie jakich świec używacie, ja znalazłem tylko firmy NGK model D-POWER 48 YE14, co o nich sądzicie?
nie mam też zielonego pojęcia od której strony sie do nich dobrac, bo po zdjęciu górnej plastikowej osłony silnika ( z wygluszeniem) nie widac miejsca ich montazu..
z gory dzieki i pozdro |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 05-01-2012, 16:12
|
|
|
Kolego zadzwoń do ASO SEAT lub Skoda lub VW, zapytaj o świece do silnika 2.0 tdi 16V BKD.
W inter-carsie masz e-sklep i jest z 5 rodzajów w tym koszt około 80 pln boscha lub beru a ngk 70 pln.
http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O
A w serwisie na pewno ci powiedzą jak to wymienić. |
|
|
|
 |
dareks
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2012 Posty: 2 Skąd: łódź
|
Wysłany: 08-01-2012, 16:24
|
|
|
dzieki za odpowiedz, ale rada bezuzyteczna, po to jest forum, zeby pytac... do serwisu to wszyscy wiedza, ze mozna w kazdej chwili pojechac;)
co do swiec, to przeczytaj na forum vw, ze nie kazde siece zarowe, mimo, ze dedykowane, do w/w modelu dobrze dzialaja, wynika to roznic w impedancji - oryginalnych i zamiennikow... |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 09-01-2012, 12:45
|
|
|
Oryginał w ASO VW będziesz miał 3 razy tańszy niż w ASO mitsu.
Części oryginalne VW są 10-20 % droższe od zamienników a czasami nawet tańsze!!!!! |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 21-01-2012, 20:40
|
|
|
żeby dobrać się do świec musisz w tym silniku zdjąć pokrywę głowicy
chcesz wymieniać czy tylko je sprawdzić ?
sprawdzić je można bez rozkręcania samym miernikiem wypinają przekaźnik świec żarowych i mierząc opór między masą a jednym z czterech grubych pinów instalacji
rezystancja na czterech musi być taka sama, u mnie to 0,3 ohma jak dobrze pamiętam
napisz jakie masz objawy zanim zaczniesz wymieniać bo w dieslu można sporo dołożyć zanim się trafi w tą właściwą usterkę |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
NUFI
Forumowicz
Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-12-2012, 16:43
|
|
|
Po pierwszych silniejszych mrozy pojawiły się problemy z łatwym jak do tej pory rozruchem - teraz zapalał za drugim razem i pracował przez chwilę bardzo nierówno silnik.
Po prostu przyszła pora na wymianę świec żarowych
Zrobiłem rozpoznanie cenowe w moich okolicach:
- serwis nie ASO VW - 600zł. z oryginalnymi świecami czyli N105 798 02
- serwis nie ASO Mitsubishi - 400zł. z nieoryginalnymi świecami
- serwis ASO VW - odmowa wymiany bo to nie VW
- serwis ASO Skoda - 530zł. z oryginalnymi świecami czyli N105 798 02
W poniedziałek 17.12 zostawiłem Grandisa w ASO Skoda na wymianę świec żarowych.
Po 3 godzinach samochód zrobiony i umyty i gotowy do odbioru.
Przy dzisiejszych mrozach -16 st. zapala lepiej od benzyny - dosłownie 1-dno sekundowe przekręcenie rozrusznika rewelacja
Pracuje dużo "kulturalniej" tzn. ciszej i równiej. |
_________________ 2 duże Futrzaki
 |
|
|
|
 |
gloni
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 17 Skąd: llb
|
Wysłany: 21-12-2012, 21:24
|
|
|
A powiedz mi czy wymieniałeś tez uszczelke pod deklem?? jest to sama uszczelka co idzie do skody 2.0 BKD?? |
|
|
|
 |
NUFI
Forumowicz
Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-12-2012, 01:17
|
|
|
Nic mi na ten temat nie wiadomo |
_________________ 2 duże Futrzaki
 |
|
|
|
 |
gloni
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 17 Skąd: llb
|
Wysłany: 26-12-2012, 09:37
|
|
|
NUFI napisał/a: | Nic mi na ten temat nie wiadomo |
Bo swiece żarowe masz pod pokrywą zaworów to jak Ci wymieniali to chyba powinni wymienić uszczelke |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 27-12-2012, 16:54
|
|
|
jaki przebieg przy wymianie świeczek? |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
NUFI
Forumowicz
Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-12-2012, 22:54
|
|
|
Ja musiałem zmienić przy 115.000 km
ale z tego co usłyszałem to żywotność jest szacowana na 15.000 cykli uruchomień a w praktyce daje to przebieg między 30.000 a 200.000 km. |
_________________ 2 duże Futrzaki
 |
|
|
|
 |
slawek1001
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 08-01-2013, 15:30 świece UWAGA
|
|
|
Witam to może po krótce co i jak ze świecami. Podczas wymiany pompki czyli w trakcie gdy pokrywa była ściągnięta pewien miechanik sprawdził świece i okazło się, że wszstkie są uszkodzone ( wiedziałem ponieważ po wcześniejszym podpięciu pod kompa błedy wszystkich świeczek się pojawiły) ów mechanik zamówił zgodnie z katalogami świece wskazane w 1-wszym posicie i wydawało się być wszytko wporządku. Pierwsze przymrozki i zonk auto długo trzeba było kręcić odpalało lecz początkowo przez pare chwil cząsło silnikiem. Wiec ponowna doagnoza w zaprzyjaźnionym warstacie u innych mechesów i zonk wszytkie świeczku szlag trafił. Kolega zgodnie z opisem w mądrych ksiąkach zaoferował mi takie same świeczki ale..... Mając kilka samchodów wcześniej staram się odkładać uskodzone częśći i tu mały ślad świeczki, ktre widnieją jako świece do grandka w ksiazkach i katalogach mają 4.4 v a na świecy, która została wyciągnięta z autka wyciągnieta jest 7v i element grzejny wykonany był z ceramiki a świeczki, które były zamontował mi kolega były metalowe. Dzwoniąc do ASO troszkę kłamiąc podając vin pan wskazał mi nr MN.... mitsu, który nie pokrywał się z numerem świeczek mitsu z rocznika ponieżej 2006 roku. Wiec reasumując za niewiedzę zapłaciłem 3x zapłaciłem za świece nie takie jak powinny być czego nie dało się ustalić w mądrych ksiązkach zapłaciłem za niewiedze mechanikowi, który wyciągając świeczkę ceramiczną zamontował świeczkę metalową, która to przypuszczam że przy 1 urchomieniu się przepaliła i po raz 3 gdy zamówiłem zamienniki i zapłaciłem za nie i ich montaż. W końcu w gniazdach została zamontowana ŚWIECA ŻAROWA NGK D-POWER 55 i do chwili obecnej tj. 2 miesiące bez najmniejszych problemów autko odpala na pół obrotu. Mój silnik 2.0 bwc z dpf. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 24-03-2013, 11:22
|
|
|
i mnie chyba dopada ta przypadłość
-12 stopni niby pali za pierwszym po zgaśnięciu kontrolki świec ale dużo ciężej i pojawił się czarny dymek (tylko przy odpaleniu)
przebieg 96kkm
silnik BSY 2006 NGK są 4,4V albo 7V, czy bez wykręcania ktoś wie jakie u mnie siedzą?
http://www.ngk.de/pl/prod...UBISHI/GRANDIS/ |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
slawek1001
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 25-03-2013, 10:27
|
|
|
u Ciebie 4.4 v bsy
7v bwc |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 26-03-2013, 00:41
|
|
|
thx |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
|