Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierścienie-wymiana..
Autor Wiadomość
Karol-13 
Forumowicz


Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 161
Skąd: Koluszki
Wysłany: 26-01-2012, 12:41   Pierścienie-wymiana..

Witam wszystkich mitsumaniaków...niestety. mój Proton z silnikem 1,5 12v(magma) kopci na niebiesko.;/ Dzieje sie to w sytuacji kiedy postoję na przykład dłużej na światłach, albo po prostu kiedy postoi na wolnych obrotach..;/ wymiana uszczelniaczy zaworowych nie za wiele pomogła...domyślam się, że w takim wypadku trzeba będzie wymienić pierścienie;/ i tutaj mam pytanie JAKICH PIERSCIENI SZUKAC?? niestety nie moge sobie pozwolic na kilkukrotne przymiarki i wymienianie ich, ponieważ muszę dojeżdżać do pracy..może ktoś z Was wymieniał już pierscienie w takim silniku??? lub zwalczał objaw opisany wyżej?? z tego co wiem do wymiany będzie również uszczelka pod głowicę, i sama głowyca to wygładzenia?? liczę na waszą pomoc, pozdrawiam:)
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2012, 13:52   

Karol-13 napisał/a:
tutaj mam pytanie JAKICH PIERSCIENI SZUKAC??

Zadzwoń sobie do Japaneze i wszystko Ci na ten temat powie 42 2154402.
Karol-13 napisał/a:
z tego co wiem do wymiany będzie również uszczelka pod głowicę, i sama głowyca to wygładzenia??

Tak do wymiany uszczelka pod głowicą, głowica do planowania. Możesz również zmienić szpilki głowicy...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Karol-13 
Forumowicz


Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 161
Skąd: Koluszki
Wysłany: 27-01-2012, 12:48   

Dziekuje za odpowiedz:) na pewno sie skontaktuje z tym panem:), a czy u niego można takie części kupić???:)
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2012, 16:52   

Karol-13 napisał/a:
a czy u niego można takie części kupić???:)

W 100% :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 27-01-2012, 17:37   

andrew84 napisał/a:
Możesz również zmienić szpilki głowicy...
szpilki zawsze powinno się wymieniać
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2012, 22:08   

xluki napisał/a:
szpilki zawsze powinno się wymieniać

Nie jest to sztywna zasada, można się z tym spierać :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Karol-13 
Forumowicz


Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 161
Skąd: Koluszki
Wysłany: 28-01-2012, 01:09   

szpilki raczej też wymienię, tylko zastanawiam się czy sama wymiana pierscieni i splanowanie glowicy rozwiąże problem kopcenia, i ubywania oleju? orientuje się może ktoś gdzie w okolicach łodzi można splanować głowicę za nie duże pieniądze??

[ Dodano: 28-01-2012, 01:50 ]
Karol-13 napisał/a:
szpilki raczej też wymienię, tylko zastanawiam się czy sama wymiana pierscieni i splanowanie glowicy rozwiąże problem kopcenia, i ubywania oleju? orientuje się może ktoś gdzie w okolicach łodzi można splanować głowicę za nie duże pieniądze??

i czy taki "remont" w ogóle jest opłacalny waszym zdaniem???
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 28-01-2012, 08:00   

Karol-13 napisał/a:
i czy taki "remont" w ogóle jest opłacalny waszym zdaniem???

Uszczelka będzie kosztować jakieś 50 zł, szpilki do 100 zł, splanowanie i sprawdzenie głowicy kosztuje do 100 zł. Pierścienie musisz zapytać. Przybliżony koszt części już masz, tylko sam je zamów. Reszta to robota mechanika.
Karol-13 napisał/a:
tylko zastanawiam się czy sama wymiana pierscieni i splanowanie glowicy rozwiąże problem kopcenia, i ubywania oleju?
Jeśli są zużyte, to powinna pomóc.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Karol-13 
Forumowicz


Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 161
Skąd: Koluszki
Wysłany: 28-01-2012, 08:36   

ok:) w takim razie pod koniec przyszlego tygodnia się za to zabiore:) dziekuje za pomoc:)
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 28-01-2012, 09:58   

Kolego a jaki masz przebieg tak z ciekawości zapytam ? I druga sprawa piszesz że chcesz wymieniać pierścienie a nie napisałeś czy sprawdziłeś kompresje ? Może od tego trzeba zacząć. Pozdrawiam
_________________

 
 
Karol-13 
Forumowicz


Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 161
Skąd: Koluszki
Wysłany: 28-01-2012, 12:35   

przebieg to równe 200.000(podobno) ale pewności nie ma:), no nie sprawdzałem kompresji, ponieważ nie miałem okazji, a pomiar kompresji może coś wnieść do sprawy??
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 28-01-2012, 13:16   

Jeżeli są pierścienie do wymiany to kompresja będzie niska lub jej nie będzie :roll: Wtedy wiadomo, że pierścienie nadają się do wymiany. Tak jak szikuna, zacząłbym od sprawdzenia kompresji.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
szikuna 
Forumowicz


Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 91
Skąd: Zambrów
Wysłany: 28-01-2012, 14:16   

xluki napisał/a:
Jeżeli są pierścienie do wymiany to kompresja będzie niska lub jej nie będzie :roll: Wtedy wiadomo, że pierścienie nadają się do wymiany. Tak jak szikuna, zacząłbym od sprawdzenia kompresji.

Dokładnie jak kolega napisał. Dodam tylko że jakby kompresji nie było to by nie odpalił. Najpierw sprawdź kompresję na każdym cylindrze, jak będzie za mała może to świadczyć o zużytych pierścieniach (chociaż przy takim przebiegu wątpię w to), lub o wydmuchaniu uszczelki pod głowicą. Jeśli to uszczelka to jak ściągniesz głowice będzie widać. Wtedy nowa uszczelka i planowanie głowicy wystarczy. Moim zdaniem przy takim przebiegu to raczej uszczelka ale nie wykluczam pierścieni. Powodzenia
Zapomniałem napisać że jak uszczelka jest wydmuchana to olej może się dostawać do komory spalania i samochód będzie kopcił na niebiesko.
_________________

 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 28-01-2012, 14:54   

Karol-13, Nie ubywa/przybywa oleju/płynu chłodzącego?
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
Karol-13 
Forumowicz


Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 161
Skąd: Koluszki
Wysłany: 28-01-2012, 15:21   

no właśnie ubywa i jednego i drugiego:P z tym,że oleju znacznie szybciej niestety, kopci na niebiesko, ale dopiero w momencie jak postoi kilka minit na biegu jałowym, albo w korku.. i do którego "fachowca" bym nie pojechał zawsze to samo-pierścienie plus uszczelka głowicy...a co do tej kompresji to jaka powinna być mniej więcej??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.