Pierścienie-wymiana.. |
Autor |
Wiadomość |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 26-01-2012, 12:41 Pierścienie-wymiana..
|
|
|
Witam wszystkich mitsumaniaków...niestety. mój Proton z silnikem 1,5 12v(magma) kopci na niebiesko.;/ Dzieje sie to w sytuacji kiedy postoję na przykład dłużej na światłach, albo po prostu kiedy postoi na wolnych obrotach..;/ wymiana uszczelniaczy zaworowych nie za wiele pomogła...domyślam się, że w takim wypadku trzeba będzie wymienić pierścienie;/ i tutaj mam pytanie JAKICH PIERSCIENI SZUKAC?? niestety nie moge sobie pozwolic na kilkukrotne przymiarki i wymienianie ich, ponieważ muszę dojeżdżać do pracy..może ktoś z Was wymieniał już pierscienie w takim silniku??? lub zwalczał objaw opisany wyżej?? z tego co wiem do wymiany będzie również uszczelka pod głowicę, i sama głowyca to wygładzenia?? liczę na waszą pomoc, pozdrawiam:) |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2012, 13:52
|
|
|
Karol-13 napisał/a: | tutaj mam pytanie JAKICH PIERSCIENI SZUKAC?? |
Zadzwoń sobie do Japaneze i wszystko Ci na ten temat powie 42 2154402.
Karol-13 napisał/a: | z tego co wiem do wymiany będzie również uszczelka pod głowicę, i sama głowyca to wygładzenia?? |
Tak do wymiany uszczelka pod głowicą, głowica do planowania. Możesz również zmienić szpilki głowicy... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 27-01-2012, 12:48
|
|
|
Dziekuje za odpowiedz:) na pewno sie skontaktuje z tym panem:), a czy u niego można takie części kupić???:) |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 16:52
|
|
|
Karol-13 napisał/a: | a czy u niego można takie części kupić???:) |
W 100% |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 27-01-2012, 17:37
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Możesz również zmienić szpilki głowicy... | szpilki zawsze powinno się wymieniać |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 22:08
|
|
|
xluki napisał/a: | szpilki zawsze powinno się wymieniać |
Nie jest to sztywna zasada, można się z tym spierać |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 28-01-2012, 01:09
|
|
|
szpilki raczej też wymienię, tylko zastanawiam się czy sama wymiana pierscieni i splanowanie glowicy rozwiąże problem kopcenia, i ubywania oleju? orientuje się może ktoś gdzie w okolicach łodzi można splanować głowicę za nie duże pieniądze??
[ Dodano: 28-01-2012, 01:50 ]
Karol-13 napisał/a: | szpilki raczej też wymienię, tylko zastanawiam się czy sama wymiana pierscieni i splanowanie glowicy rozwiąże problem kopcenia, i ubywania oleju? orientuje się może ktoś gdzie w okolicach łodzi można splanować głowicę za nie duże pieniądze?? |
i czy taki "remont" w ogóle jest opłacalny waszym zdaniem??? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 08:00
|
|
|
Karol-13 napisał/a: | i czy taki "remont" w ogóle jest opłacalny waszym zdaniem??? |
Uszczelka będzie kosztować jakieś 50 zł, szpilki do 100 zł, splanowanie i sprawdzenie głowicy kosztuje do 100 zł. Pierścienie musisz zapytać. Przybliżony koszt części już masz, tylko sam je zamów. Reszta to robota mechanika.
Karol-13 napisał/a: | tylko zastanawiam się czy sama wymiana pierscieni i splanowanie glowicy rozwiąże problem kopcenia, i ubywania oleju? | Jeśli są zużyte, to powinna pomóc. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 28-01-2012, 08:36
|
|
|
ok:) w takim razie pod koniec przyszlego tygodnia się za to zabiore:) dziekuje za pomoc:) |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 28-01-2012, 09:58
|
|
|
Kolego a jaki masz przebieg tak z ciekawości zapytam ? I druga sprawa piszesz że chcesz wymieniać pierścienie a nie napisałeś czy sprawdziłeś kompresje ? Może od tego trzeba zacząć. Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 28-01-2012, 12:35
|
|
|
przebieg to równe 200.000(podobno) ale pewności nie ma:), no nie sprawdzałem kompresji, ponieważ nie miałem okazji, a pomiar kompresji może coś wnieść do sprawy?? |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 28-01-2012, 13:16
|
|
|
Jeżeli są pierścienie do wymiany to kompresja będzie niska lub jej nie będzie Wtedy wiadomo, że pierścienie nadają się do wymiany. Tak jak szikuna, zacząłbym od sprawdzenia kompresji. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 28-01-2012, 14:16
|
|
|
xluki napisał/a: | Jeżeli są pierścienie do wymiany to kompresja będzie niska lub jej nie będzie Wtedy wiadomo, że pierścienie nadają się do wymiany. Tak jak szikuna, zacząłbym od sprawdzenia kompresji. |
Dokładnie jak kolega napisał. Dodam tylko że jakby kompresji nie było to by nie odpalił. Najpierw sprawdź kompresję na każdym cylindrze, jak będzie za mała może to świadczyć o zużytych pierścieniach (chociaż przy takim przebiegu wątpię w to), lub o wydmuchaniu uszczelki pod głowicą. Jeśli to uszczelka to jak ściągniesz głowice będzie widać. Wtedy nowa uszczelka i planowanie głowicy wystarczy. Moim zdaniem przy takim przebiegu to raczej uszczelka ale nie wykluczam pierścieni. Powodzenia
Zapomniałem napisać że jak uszczelka jest wydmuchana to olej może się dostawać do komory spalania i samochód będzie kopcił na niebiesko. |
_________________
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 28-01-2012, 14:54
|
|
|
Karol-13, Nie ubywa/przybywa oleju/płynu chłodzącego? |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 28-01-2012, 15:21
|
|
|
no właśnie ubywa i jednego i drugiego:P z tym,że oleju znacznie szybciej niestety, kopci na niebiesko, ale dopiero w momencie jak postoi kilka minit na biegu jałowym, albo w korku.. i do którego "fachowca" bym nie pojechał zawsze to samo-pierścienie plus uszczelka głowicy...a co do tej kompresji to jaka powinna być mniej więcej?? |
|
|
|
 |
|