 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wysokie Hc przekroczona emisja spalin |
Autor |
Wiadomość |
gt 500 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 17:37 Wysokie Hc przekroczona emisja spalin
|
|
|
Siema jestem tutaj nowy na forum i mam na imie Kuba od niedawna posiadam Mitshubishi eclipse 1 g rok 92/93 silnik 4g63 2.0 DOHC 16 v bez turbo i mam problem, byłem u 3 mechaników i zaden niestwierdził przyczyny, otoz na biegu jałowym silnik boksuje troche i przekrocone sa dosyć znacznie spalin weglowodiry (HC) so na poziomi 1300+ pozostałe p-arametry są w normie,po zwiekszaniu obrotów tz dodawniu gazu weglowodory spadają, i czym mocniej otwarta przepustnica tym mniejsze (HC) weglowodory,obroty na biegu jalowym sa oklo 950 moze troche mniej , obrotu nie falują, przepływomierz sprawny, sonda Lmbda, wymienione swiece, ecu nie pokazuje błędów, jedynie mechanik stwierdzil że przepustnica jest do regulacji, czy to moze byz przyczyna ?, dodam ze wyskakuje mi bagnej od oleju czym to moze być spowodowane, szukałem na forum ale nie znalazle, przosze o szybko pomoc i zgóry dziekuje pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2006, 19:09
|
|
|
1. jaka kompresja na cylindrach?
2. wyczyść zawór PCV - wkręcony w pokrywę zaworów (do jednokierunkowej wentylacji)
3. skontroluj zawór EGR (recyrkujacji spalin) - czy jeszcze działa |
|
|
|
 |
gt 500 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 19:24
|
|
|
komppresja na cylidracch 11.5 12,0 12,0 11.0. dziekuje zaz tak szybka odpowiedz, a mam jeszcze pytanie czy zaslepieniu zaworu egr bedzie to jakos negatywnie wplywlo na pracy silnika, bledy etc, ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2006, 19:30
|
|
|
ja miałem zaślepiony kilka lat - żadnych zmian ani na + ani na -
dlatego jakiś czas temu blokade zdjałem
trochę teorii nt. EGR jest na mojej stronie WWW - tam zobaczysz też zawór PCV i sposób czyszczenia
błędy ECU może zgłaszać TYLKO gdy przy EGR jest czujnik temp. spalin (kraje/stany o zaostrzonym rygorze względem spalin - np. w Kalifornii taki czujnik występuje) |
|
|
|
 |
gt 500 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 19:45
|
|
|
zawory sprawdze jutro i dam znac czy cos sioe zmienilo, a sprezanie jest dobre?, przepraszam za taka ilosc pytan naraz ale co to może być silnik na wolnych troch drzy, a podczas jazdy zawszegdy obroty dojda do około 3tys zazyna byczec tak jabby z wydech, ale wydech jest szczelny, zastanawiałes sie czy to przypadkiem nie walek balansowy, ale niezabardzo wiem jak go sprawdzic |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2006, 20:23
|
|
|
sprężanie w normie - nie jest super, nie jest też tragicznie
wszystko zależy jakie to jest drżenie - jak mocno wyczuwalne i solidne, to źle złożony rozrząd - pomyłka na pompie oleju (powtarza się przy 5000 rpm?), która napędza drugi wałek balansowy
jak tylko tętnienia/buczenie, to przyczyn wiele - nawet trudno wszystko wypisać (od uszczelki kolektora po źle wyregulowany TPS)
a czy podstawowe wymiany zrobiłeś - filtry (bo świece to pisałeś), kable zapłonowe itd.?
przepustnicę łatwo sam wyregulujesz - ściągnij sobie manuala do Eclipse (w FAQ->Download) |
|
|
|
 |
gt 500 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2006, 13:42
|
|
|
NO wieć Dzisiaj sprawdzone zostały zawor pcv po odpieciu go silnik dalej pracował, pomimo ze na stronie napisane jest ze powinien zgasnąc, lecz po zatkaniu zaworu palcem widać było różnice w obrotach zmieniały sie niezancznie, wydaje mi sie ze silnikk niezgasl bo niebył zagrzany dobrzebył letni, co do zaworu egr to mechanik powiedział że wyglada na sprawny, wyczyszczona została przepustnica, ale nie było widać na niej jakiegokolwiek brudu, sprawdzony został uklad dolotowy to znaczy opaski i sa dobrze założone, zrobiona była także próba na przyspieszenie wyszlo około 13/14 sekund do setki biegi zmieniane były przy około 4,5 tysiaca , ale silnik nadal boksuje na wolych obrotach i weglowodory nie spadły niemam pojecia co to może byc |
|
|
|
 |
|
|