[C62A 1.5] Wyciek oleju spod koła napędzającego alternator. |
Autor |
Wiadomość |
kamild0
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 12V 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 35 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 15-02-2012, 18:34 [C62A 1.5] Wyciek oleju spod koła napędzającego alternator.
|
|
|
Witam, przy okazji czyszczenia nagrzewnicy (Temat niżej) Zauważyłem wyciek oleju. Nie wiem dokładnie skąd się bierze, moje przypuszczenia padają na coś spod koła napędzającego alternator, bo wygląda to tak, że olej dostaje się na pasek i chlapie po ścianie grodzinowej. Cała miska jest upaprana w oleju. W związku z tym że mój mechanik nie ma za dużo czasu ostatnio, chciałbym się zapytać skąd to może lecieć? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-02-2012, 19:37
|
|
|
cieknie po łapie alternatora? - to wtedy uszczelniacz wałka rozrządu
a jak niżej, to pewnie uszczelniacz wału korbowego |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-02-2012, 20:19
|
|
|
Albo spod obudowy pompy oleju... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kamild0
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 12V 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 35 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 15-02-2012, 20:19
|
|
|
Jutro sprawdzę i dam znać z czego dokładnie leci, ale mój mechanik wspominał coś o rozbieraniu całego rozrządu więc pewnie chodzi o uszczelniacz wałka rozrządu.
A mógłby Pan podać mi rozmiar tego uszczelniacza? Tak żeby w sklepie mi zamówili? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-02-2012, 20:23
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Albo spod obudowy pompy oleju... | nie spotkałem się z czymś takim (w starszych Misiach) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-02-2012, 22:04
|
|
|
kamild0 napisał/a: | mój mechanik wspominał coś o rozbieraniu całego rozrządu więc pewnie chodzi o uszczelniacz wałka rozrządu. | Albo spod uszczelniacza wału. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-02-2012, 06:39
|
|
|
Krzyzak, ja kilka razy w różnych silnikach, ale fakt, że przeważnie są to uszczelniacze obrotowe |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-02-2012, 07:08
|
|
|
Wałek rozrządu: 30/46/7
Wał korbowy: 72/96/9 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-02-2012, 17:35
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | fakt, że przeważnie są to uszczelniacze obrotowe | niewystępujące w C52 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-02-2012, 07:01
|
|
|
Krzyzak, a uszczelniacz wału i wałka ? Przecież to uszczelniacze obrotowe |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-02-2012, 07:06
|
|
|
A co one mają do pompy oleju? - bo przecież o to mi chodziło, wciąż nawiązuję do:
Maretzky85 napisał/a: | spod obudowy pompy oleju |
o Maretzky85 napisał/a: | uszczelniacz wału i wałka | pisałem wcześniej |
|
|
|
 |
|