Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:14 |
[Carisma] Zakup Carismy |
Autor |
Wiadomość |
konrad1981
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda6 GY, Polonez 2.0TC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-03-2012, 14:09 [Carisma] Zakup Carismy
|
|
|
Witajcie:)
Przyznam szczerze, że nie mam większego pojęcia na temat samochodów Mitsu, tzn nigdy nie miałem nic tej marki i właściwie nie jeździłem żadnym z tych samochodów.
Także moja opinia jest dość stereotypowa, Jestem przekonany ogólnie do japończyków, nie słyszałem, żeby Carismy były awaryjne. Obiło mi się coś kiedyś na temat problemów ze skrzynią biegów. No właśnie - zastanawiam się nad zakupem auta dla narzeczonej i (trochę przez przypadek) w oko wpadła mi Carisma. Pytanie do Was - co warto wybrać, który silnik jest optymalny. Chciałbym kupić samochód niestarszy niż 2004r.
Co możecie powiedzieć o silniku diesela?:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C23069320.html
Czy to jest ten sam silnik co w starszej generacji Mazdy? Czy występuje tu dwumas? Rorząd na łańcuchu? Przebieg tego egzemplarza śmiesznie niski, czy ASO Mitsu prowadzi bazę, gdzie po VINie sprawdzę historię auta?
Czy może jednak lepiej wybrać silnik benzynowy 1.8 (GDI), lub 1.6 (czy jest duża różnica w osiągach).
Na co szczególnie uważać przy zakupie Carismy?
Z góry dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-03-2012, 14:22
|
|
|
Jeśli chodzi o silniki, to proponuję 1.6, który jest najmniej problemowy. GDI też jest ok ale jeśli zacznie się coś psuć i samemu nie naprawia się samochodu, to można sporo wydać na naprawy. Ja poprzednio, przez dwa lata, miałem Carismę GDI i nie miałem z nią żadnych problemów, normalna eksploatacja. Sprzedałem ją jednak, bo w tym silniku montaż LPG jest nieopłacalny a przy eksploatacji auta w mieście jazda na benzynie nie była zbyt ekonomiczna.
Tu masz temat o dieslu 1.9:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=44947 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-03-2012, 14:41
|
|
|
plecho1, ze spalaniem się nie zgodzę, zależy jak kto jezdzi i gdzie. W silnikach 1.6, 1.9 DID trzeba pamiętać, że skrzynia biegów jest francuska (co dla mnie nie jest zaletą). |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-03-2012, 14:52
|
|
|
Według komputera poprzednie auto (GDI) paliło mi 7 - 8l/100km, wydaje mi się, że w rzeczywistości było więcej ale nie chciało mi się tego sprawdzać. Teraz ta Carisma spala mi średnio 9 - 10l/100km LPG. Diesla nie chciałem, bo nie jestem przekonany do tych jednostek, szczególnie do tych wynalazków po 2000r. a do tego diesla z oryginalnym przebiegiem naprawdę trudniej kupić jak benzynę. |
|
|
|
 |
konrad1981
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda6 GY, Polonez 2.0TC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-03-2012, 14:59
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Diesla nie chciałem, bo nie jestem przekonany do tych jednostek, szczególnie do tych wynalazków po 2000r. a do tego diesla z oryginalnym przebiegiem naprawdę trudniej kupić jak benzynę. |
Ja mam akurat dobre doświadczenia i diesle się nie boję, kwestia, żeby nie kupić trupa. Instalacje LPG odrzucam. Przeczytałem temat, który mi podrzuciłeś - widzę, że w DIDzie jest K2M, jak jest z rozrządem?
Co myślicie o smachodzie z linku?
Jaka realnie powinna być cena Carismy w przyzwoitym stanie z przebiegiem poniżej
200 tys?
Czy przy 1.6 nie brakuje mocy? XLUKI - napisałeś o skrzyni francuzkiej, rozumiem, że w GDI nie ma z tym problemów?
http://otomoto.pl/mitsubi...-C22723285.html czy to jest realne, żeby miała tak wytartą kierownicę przy 180tys?
I jeszcze jedno pytanie, czy podłaczając w ASO pod kompa wyjdzie przebieg prawdziwy? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-03-2012, 15:20
|
|
|
konrad1981 napisał/a: | Czy przy 1.6 nie brakuje mocy? XLUKI - napisałeś o skrzyni francuzkiej, rozumiem, że w GDI nie ma z tym problemów? |
W GDI masz skrzynię japońską i nie ma z nią większych problemów |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 14-03-2012, 15:24
|
|
|
W GDI jest skrzynia japońska która sterowana jest za pomocą linek a w carismach 1.6 czy 19 td jest skrzynia francuska sterowana za pomocą cięgna stałego. W tych egzemplarzach najczęściej jest problem z tulejkami wybieraka oraz czasami z biegiem wstecznym. W GDI podobnież jest problem z dwójką ale nie mam potwierdzonych informacji więc nie piszę że na pewno. Bolączką francuskich skrzyń jest również to że dość często się rozszczelniają i się z nich po prostu leje. Co do silnika w 1.9 td to chodzą plotki o dość często padających uszczelkach pod głowicą ale z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że to chyba raczej są wyjątki. Ja już jeżdżę piąty rok i problemu nie ma. Jeśli chodzi o kierownicę to raczej do wytrzymałych i odpornych nie należą. Dużo zależy kto i w jaki sposób użytkuje samochód. I to by było na razie tyle. Jak mi co do głowy przyjdzie do coś dopiszę. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-03-2012, 15:48
|
|
|
konrad1981, tak jak już napisali przedmówcy w GDI jest skrzynia japońska (jak dla mnie niezniszczalna). Mam kilka złych doświadczeń ze skrzyniami francuskimi dlatego też o tym napisałem. Wymieniałem już jedną skrzynie w Peugeocie 206 oraz Lagunie II 2.2dci. W obu przypadkach nie nadawała się nawet do naprawy.
konrad1981, gdzie będzie użytkowe auto? Moim zdaniem jeśli ktoś dużo jezdzi to może się skusić na DID'a, ale jak częściej jezdzi krótki trasy/w mieście to chyba lepsza nawet w eksploatacji będzie benzyna.
Za naszą zachodnią granicą ceny Carismy z silnikiem DID z 2004r. w dobrym/bardzo dobrym stanie z przebiegiem <200tkm zaczynają się od 14-15tysiecy zł. Za Carismę z dużym przebiegiem/w kiepskim stanie trzeba zapłacić od 11-13tyś. zł.
Znalazłem coś takiego w Warszawie...
http://otomoto.pl/mitsubi...-C23293318.html
Jeśli była serwisowana w ASO i sprzedaje ją dealer Volvo to może warto ją obejrzeć. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-03-2012, 16:07
|
|
|
Diesla się nie boję ale wiem, że jeśli nie jest to pewne auto czyli nie zna się jego historii, to różnie może być z przebiegiem i usterkami a nowe diesle w serwisowaniu tanie nie są. Szczególnie jeśli auto było ściągane, to często ma sporo więcej niż na liczniku, bo tam diesle kupują ci, co zamierzają jeździć min 30tys rocznie. Zresztą polemika właścicieli diesla i benzyny nie ma sensu, najczęściej sprawa gustu i własnych doświadczeń.
Najekonomiczniej w tych autach wychodzi 1.6 z LPG chociaż GDI jeździło przyjemniej i w trasie zaskakiwało spalaniem w granicach 5 - 6l/100km. W mieście w Lublinie jednak 10 - 13l.
Jeśli chodzi o skrzynie w GDI, to na forum jest kilka tematów dotyczących zużywających się łożysk na wałku głównym które u mnie przy 180tys już delikatnie zaczynały szumieć.
Jeszcze jeśli chodzi o diesla, gdzieś kiedyś na tym forum czytałem, że przy zerwaniu paska od osprzętu może się on dostać pod pasek od rozrządu i go oczywiście zerwać. |
|
|
|
 |
konrad1981
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda6 GY, Polonez 2.0TC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-03-2012, 16:08
|
|
|
Dzięki za link, też zwróciłem na nią uwagę. Rozprucie na fotelu wygląda bardziej na mechaniczne niż z zużycia jak dla mnie. Jeśli seriws faktycznie ASO 100% to pewniak i przy tym przebiegu napewno pośmiga. Rocznik 2003...
Auto będzie użytkawne właściwie tylko w mieście, do dalszych podróży mamy diesla w kombii.
A może trzeba by się do Reichu wybrać po takie auto?
Z tego wszystkiego co tu piszecie skłaniałbym się do GDI... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-03-2012, 16:12
|
|
|
Siedzenia i kierownice w tych autach są delikatne i jeśli auto było eksploatowane na krótkich odcinkach, to przy 150tys km kierownica może być wytarta i fotel kierowcy z lewej strony na siedzisku przy oparciu.
Jeśli masz możliwość, to polecam zakup za granicą, ja tak kupiłem wszystkie swoje auta i nigdy się nie zawiodłem. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-03-2012, 16:52
|
|
|
konrad1981 napisał/a: | A może trzeba by się do Reichu wybrać po takie auto? | wówczas musisz się liczyć, że za zadbane auto musisz zapłacić więcej niż w Polsce. Plus jest taki, że można trafić tam auto w lepszym stanie. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 14-03-2012, 22:13
|
|
|
Jak bez gazu to tylko GDI. Spalanie identyczne jak 1.6 a róznica w mocy ogromna.
Mam oba z czego GDI ma już 245 tys i żadnych problemów a 1.6 z lpg które sam zakładałem mam od 3 miesiecy. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
miiirek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-03-2012, 15:21
|
|
|
Jak dla mnie Carisma, którą tu przedstawiłeś jest bita. Znaczek z przodu ze starszej wersji, a z tyłu srebrny. Zresztą za bardzo sprzedający podkreśla fakt "bezypadkowości". |
|
|
|
 |
konrad1981
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda6 GY, Polonez 2.0TC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2012, 15:31
|
|
|
Dzięki, no właśnie - nie znam, nie rozróżniam szczegółów. Błotnik pp też wygląda na inny odcień.
Niestety jak się nie zna modelu łatwiej wtopić. Co prawda mam miernik, ale 300km zaoszczędzonej drogi też się liczy
Niestety tych z 2004r jest bardzo niewiele.
BTW. dzowniłem do ASO Mitsu w Elblągu i koszt sprawdzenia przed zakupem auta to 310zł, (a bez powłoki lakierniczej 260zł).
http://otomoto.pl/mitsubi...-C22918438.html
a co myślicie o tej? |
|
|
|
 |
|