Temperatura silnika a ogrzewanie |
Autor |
Wiadomość |
jarekft [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2006, 20:28 Temperatura silnika a ogrzewanie
|
|
|
Witam po długiej przerwie ,mam pytanie związane z ogrzewaniem w moim lancerku temperatura silnika nigdy jeszcze niebyla na polowie a tu czytam ze powinna byc na poziomie 85-90 stopni wiec co zatym idzie w aucie ogrzewanie jest niezaciekawe na zimne wieczory powiedzcie jak zdemontowac i sprawdzic termostat poniewaz w moim modelu niema rzadnych srubek tylko jedna imbusowa na gorze ale za diabla niemoge jej ruszyc i zaczolem sie zastanawiac czy to aby nie komplet model silnika to c62 1,5 literka wersja na rynek amerykanski |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 10-12-2006, 21:14
|
|
|
Ta na górze to pewnie do odpowietrzania.
Jak u Ciebie nie ma śrubek? To do czego wchodzi wąż od chłodnicy? Nie masz tam śrubek?
A ja jestem niezbyt zorientowany w temacie, więc prosiłbym o jedno wyjaśnienie:
jarekft napisał/a: | czy to aby nie komplet model silnika to c62 1,5 literka wersja na rynek amerykanski |
A co to ma do rzeczy? To te amerykańskie aż tak różniły się budową? Tak z ciekawości pytam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-12-2006, 09:31
|
|
|
Srubki:
 |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 10:15
|
|
|
Ja mam zawsze połowe odkąd mam autko i niech tak zostanie do końca
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jarekft [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 19:30
|
|
|
Witam dzieki josie bardzo pomoglo mi twoje zdjęcie okazalo sie ze mam oslonke tego elemetu widocznego na zdjeciu i musialem go podwazyc i ukazaly sie srubki a oryginalnie wyglada jakby byl to komplet a tak pozatym jaki termostat doradzacie bo w sklepie gosciu zucil mi 5 rodzaji i sam niewiem co kupic cena zabardzo sie nierozni tylko teperatura otwarcia poczatkowego od 85 az po 95 stopni i niepotrafi doradzic jaki jest do mojego modelu bo niema go w katalogu |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 12-12-2006, 20:13
|
|
|
Zasady są proste:
-Jeżeli silnik jest już trochę zjechany, tzn. bierze olej, ma przedmuchy i luzy oraz myślisz o założeniu gazu w przyszłości, to radzę poniżej lub 87 stopni Celcjusza.
-jeżeli jest wsio OK, jeździsz raczej spokojnie i nie myślisz o gazowaniu motorka, to możesz z powodzeniem założyć 91 stopni.
Dla większości silników podawany jest zakres pracy termostatu właśnie w tych granicach. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-12-2006, 20:21
|
|
|
standardem jest 88 st. C - tu nie musisz kupowac jakichs super drogich rzeczy, moj termostat za 21 zl z JC dziala juz 7 lat |
|
|
|
 |
rOOmak [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2006, 01:14
|
|
|
Pozwoliłem sobie usunąć post ponieważ znalazłem część odpowiedzi na waszym forum. Reszte poprostu wyprobuje. Sorki za śmieći. |
|
|
|
 |
jarekft [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2006, 15:55
|
|
|
Witam jestem juz po wymianie termostatu jak sie okazalo to mialem jeszcze oryginalny termostat na 82 stopnie i do tego byl zmiezony na temperature poczatkowa zaczynal sie otwierac przy 57 wiec tu tkwil problem, a teraz ciekawostka sruba imbusowa o ktorej pisalem jest sruba do regulacji temperatury poczatkowej niestety umnie juz niedziala zasniedzialy gwint i wyjechany imbus wiec jezeli jeszcze ktos ma oryginal i niewymienial termostatu na zamiennik to im wiecej wkreci srube tym pozniej sie otworzy termostat {informacje taka dostalem od własciciela sklepu z czesciami do miskow no i posiadacza tego samego modelu miska co ja}pozdrawiam i WIELKIE DZIEKI ZA POMOC |
|
|
|
 |
|