Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec tyl [Lancer 2.0]
Autor Wiadomość
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 04-04-2012, 17:35   Hamulec tyl [Lancer 2.0]

Jak sprawdzić bez zdejmowania tarcz czy należy wymienić szczęki? Mam ok 167tkm i z tego co się orientuję to tarcze oraz szczęki są od nowości.

Jaka musi być grubość tarcz aby kwalifikowała się do wymiany?
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-04-2012, 17:49   

Minimalna grubośc 8.4mm, szczęki jezeli nie były zapieczone to powinny jeszcze pośmigac, tak czy inaczej aby je zdjagnozować nalezy zrzucić tarcze
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 04-04-2012, 18:02   

Jak mam zdejmować tarcze to już je będzie trzeba wymienić razem ze szczękami plus klocki. Coś jeszcze przy okazji wymienić?

ps klocki+tarcze+szczeki - wszystko TRW
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-04-2012, 19:14   

Płyn hamulcowy, no i najlepiej poczyścić i przesmarować jarzma i prowadnice
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 10-04-2012, 20:01   

Jestem po wymianie tarcz oraz klocków. Szczeki były jak nowe więc nie wymieniałem.

Na którym ząbku powinien łapać ręczny tak aby zablokował koła. Jak sprawdzacie działanie ręcznego?
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-04-2012, 20:04   

Artii napisał/a:
Na którym ząbku powinien łapać ręczny tak aby zablokował koła.
Optymalnie w okolicach 3-5 ząbków
Artii napisał/a:
Jak sprawdzacie działanie ręcznego?

Podnosimy tył do góry regulujemy ręczny, zaciagamy po ząbku i sprawdzamy czy daje równomierny opór na koła w razie potrzeby regulujemy rozpieraki w tarczobębnach ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 10-04-2012, 21:00   

3-5 ząbków podczas jazdy czy jak auto stoi i ruszamy?
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-04-2012, 21:28   

Podczas postoju, gwałtowne zaciągnięcie recznego może się różnie skończyć
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 10-04-2012, 21:29   

Nikt tego nie będzie robił w centrum miasta w szczycie :)
_________________

 
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-05-2012, 21:18   

ostatnio brzydsza polowa Iwonki przemogla sie i zabrala sie za wymiane klockow hamulcowych z tylu :) Kilka wnioskow ponizej, moze sie komus przyda.

Lancer 77kkm przebiegu glownie po miescie wiec taka trwalosc to calkiem niezly wynik. BTW. przod ciagle fabryczny - bije kierownica jak niewiem co przy hamowaniu ale nadal hamuje, klockow jeszcze sporo zostalo. Pewnie do 100 kkm na nich dociagne :D

Zakupione zostaly klocki TRW. Operacja wymiany nietrudna, do zrobienia pod blokiem. Od razu uwaga: moze byc problem by odkrecic gorna prowadnice zacisku poniewaz plaskim kluczem obrabia sie leb sruby, nasadki nie mozna nalozyc bo zawadza o przewod hamulcowy, oczkowy moze by i wszedl ale musialby byc waski. Dziwna troche konstrukcja ale dopoki gorna prowadnica pracuje poprawnie nie ma wielkiego problemu, zeby wymienic klocki wystarczy odkrecic dolna.

Podczas wymiany wystapila jednak pewna zagwozdka. Otoz oryginalne klocki maja na zewnetrznym klocku po 2 blaszki miedzy klockiem a zaciskiem. Blaszki maja oczywiscie za zadanie przeciwdzialanie ew. piskom podczas hamowania, mozna je zdjac ze starych klockow i zalozyc na nowe. W klockach TRW jest jednak w tym samym celu przyklejona swego rodzaju "wykladzina" ale nie na calej powierzchni klocka - efekt jest taki ze jak by nie montowac klocek bedzie zamontowany lekko skosnie. Myslalem co by z tym zrobic ale niewiele wydumalem wiec postanowilem zalozyc jak jest i zobaczyc czy sie ulozy. Po ponad 1000km glownie po miescie stalo sie jasne - klocki hamuja niepelna powierzchnia - czesc tarczy jest ciagle lekko zardzewiala. Moze i by sie kiedys dotarly ale ilez mozna czekac, poza tym ciagle przekoszenie klocka jakos tak mi nie pasowalo.

Wyjalem wiec klocki jeszcze raz - oczywiscie pracuja niepelna powierzchnia. Usunalem wiec cala "wykladzine" tak aby zostala tylko plaska blacha klocka i zalozylem blaszki ze starych klockow. Od razu zaczelo mi sie wydawac ze tak pasuje o wiele lepiej. Krotka przejazdzka i widac ze jest postep 8)

Czyzby TRW bylo takim "nie do konca zamiennikiem" ?? probowal ktos innych klockow?
_________________
pozdrawiam
Iwona
Ostatnio zmieniony przez Iwonka 17-06-2012, 07:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2012, 21:20   

Iwonka, ta wykładzina na klockach TRW układa sie do tłoczka/zacisku i wszystko jest OK.
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-05-2012, 21:22   

Iwonka ja mam komplet TRW na przodzie i tyle i nie ma problemów. Wytrzymał już ponad 50 tys. A jak będziesz delikatnie hamować to tył może się nie dotrzeć. Żeby zaczął hamować trzeba mocno wcisnąć hamulec lub obciążyć tył.
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-05-2012, 15:19   

klocki zalozone tak jak TRW wymyslilo nie dotarly sie po 2000km w tym 1000 po miescie i 1000 trasy z paroma mocnymi hamowaniami na autostradzie. W tym tempie moze po 5000km by sie dotarlo ...

Po usunieciu wykladziny TRW i zalozeniu blaszek juz po 100-200km pracowala cala powierzchnia tarczy i klocka. Jakos bardziej mi to pasuje.

Co do mocnego hamowania to nie ma obaw - oboje potrafimy mocniej przydepnac zarowno srodkowy jak i prawy pedal :lol:
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.