Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:01
[I 2.0] Opory toczenia
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-04-2012, 00:54   [I 2.0] Opory toczenia

Witam, przed rozebraniem skrzyni biegów i napędu byłem na pomiarze oporów toczenia kół, w celu próbnego określenia gdzie może być usterka. Na pomiarach wyszło że wszystkie koła z wyjątkiem prawego przedniego mają opory toczenia rzędu 120-150N, natomiast prawe przednie koło ma ok 500N. Po rozebraniu skrzyni i mechanizmu różnicowego, nie widać jakieś przyczyny takiego wyniku, wygląda jakby to było spowodowane budową samego mechanizmu. Czy ktoś robił takie pomiary u siebie? Interesuje mnie to czy wynik 120-150N jest normalny i czy rzeczywiście prawe przednie koło ma wyższe odczyty.
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-04-2012, 22:19   

Z ciekawości - czym się konkretnie objawia ta usterka?
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2012, 00:09   

Jedyne co mi do głowy przychodzi, to ze prawe przednie koło pędzone jest przez dodatkową krótką półoś przechodzącą przez transfer. Ale czy to powodowałoby 3 x większe opory? Prędzej spojrzałbym na hamulce i zmierzył jaka jest siła potrzebna do obrócenia koła. Można to zrobić przy pomocy kawałka sznurka i wagi sprężynowej.
_________________

 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-04-2012, 10:05   

macia napisał/a:
Z ciekawości - czym się konkretnie objawia ta usterka?

Główną usterką było zużyte sprzęgło. Przy okazji zleciłem rozebranie i wyczyszczenie skrzyni biegów, żeby sprawdzić czemu niektóre biegi czasem ciężko wchodzą albo nie dają się załączyć.

tomekrvf napisał/a:
Jedyne co mi do głowy przychodzi, to ze prawe przednie koło pędzone jest przez dodatkową krótką półoś przechodzącą przez transfer. Ale czy to powodowałoby 3 x większe opory? Prędzej spojrzałbym na hamulce i zmierzył jaka jest siła potrzebna do obrócenia koła. Można to zrobić przy pomocy kawałka sznurka i wagi sprężynowej.
Pierwsze przypuszczenie było że coś na mechanizmach jest uszkodzone, ale wyglądają na sprawne. Drugie przypuszczenie było że może napęd na tył był brany za przednim dyferencjałem z prawej półosi. Logicznie to nie ma sensu, bo by zaburzało podział mocy. Teraz mam rozmontowany mechanizm i wydać że napęd na tył jest brany z dużego koła dyferencjału, a półosie ze środka dyfra, więc nie ma możliwości żeby któreś przednie koło miało inne opory ruchu.

Z tymi hamulcami to nie była mierzona siła, ale na szybko tylko temperatura hamulcowej, czy przypadkiem nie trą klocki, co ciekawe prawa tarcza była odrobinę zimniejsza niż lewa. Może to być jeszcze problem z łożyskiem w piaście, że ma za duże tarcie, ale luzu nim nie widać.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-04-2012, 10:22   

No jedyne co może być po drodze to albo zacierający się przegub albo łożysko (jeśli nie hamulec).
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-04-2012, 10:53   

krzychu napisał/a:
No jedyne co może być po drodze to albo zacierający się przegub albo łożysko (jeśli nie hamulec).
Przegub też miał mierzoną temperaturę, czy przypadkiem nie grzeje się zbytnio. A łożysku karzę sprawdzić, akurat półosie są rozebrane to będzie w miarę łatwo. Po prawej stronie bardziej bym się spodziewał luzów na łożysku niż zatarcia.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2012, 12:18   

elektryk, zmień łożysko kulkowe na głównym wałku skrzyni (te bliżej sprzęgła) Prędzej czy później padnie, a jak skrzynia rozebrana to lepiej to zrobić.
Łożysko kupisz tu http://www.rufus.pl/1450-...biegow-nsk.html
Identyczne jak oryginalne a cena zdecydowanie niższa :D
_________________

 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-04-2012, 13:29   

tomekrvf napisał/a:
elektryk, zmień łożysko kulkowe na głównym wałku skrzyni (te bliżej sprzęgła) Prędzej czy później padnie, a jak skrzynia rozebrana to lepiej to zrobić.
Łożysko kupisz tu http://www.rufus.pl/1450-...biegow-nsk.html
Identyczne jak oryginalne a cena zdecydowanie niższa :D
Dzięki za info, ale muszę jeszcze komuś wytłumaczyć o które łożysko chodzi, czy ono jest zamontowane na wałku od strony silnika czy od strony napędu? Czy to jest jedno łożysko czy oba na końcach wałkach (nie pamiętam czy tam jest też na środku)?
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2012, 12:09   

elektryk, daj maila to wyślę rysunek z z zaznaczonym łożyskiem
_________________

 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-04-2012, 12:50   

tomekrvf napisał/a:
elektryk, daj maila to wyślę rysunek z z zaznaczonym łożyskiem
Poszło na pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.