 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[DID] Problem z ładowaniem i hamulcami |
Autor |
Wiadomość |
shymo
Mitsumaniak

Auto: Carisma 2002 DID, 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-05-2012, 18:27 [DID] Problem z ładowaniem i hamulcami
|
|
|
Witam,
Mam taki problem ze swoją Cari. Wracając do domu mrugnęła mi kilka razy kontrolka ładowania, ale potem zgasła i zaparkowałem przed blokiem.
Na drugi dzień rano po odpaleniu paliła się już ciągle i "straciłem" hamulce. Pedał wpada w podłogę i na samym końcu hamuje. Mogę "podpompować" pedał hamulca po czym znowu wpada w podłogę.
Ze wstępnych oględzin - pasek wieloklinowy jest, wszystko się kręci (przynajmniej na zewnątrz). Kontrolki poza ładowania wszystkie ok.
Wycieku płynu hamulcowego nie ma, wspomaganie kierownicy działa (może jeszcze, bo nie jeździłem).
W poniedziałek / wtorek odstawiam do mechanika.
Jest jakiś związek braku ładowania z hamulcami?
Dzięki z góry za pomysły. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23649 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-05-2012, 18:37
|
|
|
Fizycznie brak związku, jak słabnie ładowanie to pompa ABS nei dostaje zasilania, jednakże przez to pedał hamulca nie powinien zachowywac się tak jakby był zapowietrzony układ, mozliwe, że to dziwny zbieg okoliczności |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-05-2012, 18:45
|
|
|
Co do ładowania to miałem to samo.Najpierw kontrolka mrugała, potem jeż na stałe się zapaliła.Diagnoza alternator.Szczotki do wymiany.Mechanik mi go wyjął i zawiozłem do "speca".Wymianił mi szczotki i komutator i wszystko jest ok.Cena jaką zapłaciłem to 250zł.
Przy okazji jak będziesz wyjęty alternator sprawdz czy sprzęgiełko na rolce alternatora masz ok. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 12-05-2012, 09:07
|
|
|
a czy sprawdzales czy jest plyn hamulcowy w zbiorniczku? |
|
|
|
 |
shymo
Mitsumaniak

Auto: Carisma 2002 DID, 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-05-2012, 20:57
|
|
|
Tak, oczywiście sprawdzałem stan płynu i jest ok. Zresztą lampka hamulca się nie pali.
Hamulce działają, ale trzeba w prawie w podłogę wciskać.
Niezależnie, dziś dojechałem do mechanika (tego znanego wśród małopolan ) i jak się już dowiem to dam znać.
pozdro
[ Dodano: 21-05-2012, 13:54 ]
To już dla zamknięcia tematu.
Alternator - padł wirnik, ale się udało zregenerować / powymieniać i złożyć do kupy
Hamulce - temat odrębny, niezwiązany - ciekawy zbieg okoliczności - a co się tam nie podziało ... ostatecznie z uwagi na stan techniczny wymieniony został komplet tarcz i klocków przód i tył + regeneracja zacisków tylnych.
Koszty bolą, ale bezpieczeństwo ponad wszystko
@robertdg - jak zwykle trafnie nawet z diagnozą "zbiegu okoliczności" |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|