[E33A 2.0] Brak sprzęgła. |
Autor |
Wiadomość |
Crosby
Mitsumaniak

Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 106 Skąd: Katowice-ligota
|
Wysłany: 25-04-2010, 15:48 [E33A 2.0] Brak sprzęgła.
|
|
|
Witam pisze z kolejnym problemem otórz wczoraj postanowiłem popracować troche w garażu przy miśku umyłem go wysprzątałem chciałm go wstawić do garażu i ku mojemu zdziwieniu nie mam sprzęgła nie wime co sie stało poprostu pedał sie zapada i i nie idzie wrzucić biegu jaka może byc przyczyna co sie z nim stało bardzo proszę o jakieś rady czy da sie to naprawić samemu |
_________________ 三菱ギャラン |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 25-04-2010, 20:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 25-04-2010, 16:09
|
|
|
ja bym sprawdził najpierw pompę sprzęgła czy jest płyn czy pracuje itp. jeśli to nie pomoże myślę że czeka cię wymiana sprzęgła. Sprawdź tez czy na zgaszonym silniku możesz zmieniać biegi ze sprzęgłem i bez niego. |
|
|
|
 |
qattro18
Forumowicz
Auto: E32A
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 58 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-04-2010, 19:45
|
|
|
Podaj trochę info -czy jest hydrauliczne - sprawdź poziom płynu czy na linkę i może się urwała lub najtaniej wychaczyła lecz to raczej niemożliwe pozdro! |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 25-04-2010, 20:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-04-2010, 20:58
|
|
|
Prawdopodobnie zapowietrzył Ci się wysprzęglik. Wystarczy odpowietrzyć. Jak nie pomoże to j/w. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Crosby
Mitsumaniak

Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 106 Skąd: Katowice-ligota
|
Wysłany: 25-04-2010, 21:43
|
|
|
no sprzęgło jest hydrauliczne, może uda mi się jutro do niego zajrzeć mam tylko nadzieje, że to tylko zapowietrzenie, a jeszcze jedno pytanie czym czy to jest jakiś szczególny powod tego zapowietrzania? czy to często występuje, i jak mam dokonać tej czynności |
_________________ 三菱ギャラン |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 26-04-2010, 22:19
|
|
|
Zapowietrzać może Ci się tylko w jednym wypadku, jeżeli gdzieś masz nieszczelność. Pociesze Cię, że jeżeli chodzi o wysprzęglik to nie jest tak tragicznie, bo koszt ok. 50zł. Gorzej, jeżeli chodzi o pompę, bo i dostać się trudno i kosztuje odpowiednio więcej. Jak radzą koledzy, sprawdź najpierw poziom płynu, no i czy znikąd Ci nie ucieka. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-04-2010, 21:20
|
|
|
Miałem ostatnio to samo w czarnuchu. Przyczyna w moim przypadku - wysprzęglik |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-04-2010, 22:05
|
|
|
pompka sprzegła u Malika do E33 kosztuje ok 70 zł |
|
|
|
 |
Crosby
Mitsumaniak

Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 106 Skąd: Katowice-ligota
|
Wysłany: 29-04-2010, 23:50
|
|
|
Witam ponownie dziś udało mi sie naprawić to sprzęgiełko zmieniłem płyn odpowietrzyłem i chodzi, ale problem który mnie martwi to dziwne syczenie z pod auta i napewno nie jest to dziurawy tłumik jak stwierdził to mechanik w serwisie miśków mowiąc ze mam niefabryczny tłumik i jest coś nie tak z nim, to ze mam sportowy tłumik nie znaczy, że jest źle założony bo do tej pory było ok a od jakiegoś miesiąca syczy z pod auta jak nie wiem i dziwny w tym jest efekt że dzieje sie to na biegach jak dodaje gazu ale np. na wstecznym jest ok dla próby rozpędziłem się miśkiem i było słychać ten nieprzyjemny syk wrzuciłem luz i dodałem gazu wiec jakby to był tłumik to by było słychać też na luzie jak dodaje gazu a takiego efektu nie ma. Moje pytanie co to może być za obiaw czy to coś ze skrzynia biegów a jak nie to co to moze być nie chce oddać miśka na żyletki przywiązałem sie do niego i nie chce innego auta prosze o jakąś pomoc i rady z góry dziękuje kolegą za pomoc w/w usterki sprzęgła |
_________________ 三菱ギャラン |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-04-2010, 14:34
|
|
|
Mała dziurka gdzieś w wydechu - syczenie występuje tylko przy obciążeniu pewnie ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-05-2010, 18:20
|
|
|
Przylaczam sie do opinii Maretzky85, jezeli pod obciazeniem jest slyszalne to wskazuje na drobna nieszczelnosc na wydechu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-05-2012, 00:57
|
|
|
przy okazji sie zapytam.
sprzęgło mi bierze dopiero jak docisnę do podłogi. z tego co wiem to jest ono w moim Galancie hydrauliczne. nigdy wcześniej takiego nie miałem, także nigdy jeszcze nie uzupełniałem płynu.
wydedukowałem ze może go brakować. dlatego jest taki miękki pedał. znalazłem taki mały zasobnik, na lewo od zasobnika płynu hamulcowego i poziom płynu w tym zasobniku jest poniżej minimum.
najgorsze są pierwsze minuty po uruchomieniu silnika. trudno wtedy wrzucić bieg. potem sie to poprawia, ale muszę cisnąć do końca, żeby nie było zgrzytu, a czasem sie i tak zdarzy.
moje pytanie jest takie:
1. czym uzupełnić poziom płynu ? dzwoniłem do poprzedniego właściciela, ale on tego nie robił, bo robił to za niego mechanik.
2. po czym poznać że dot 4 będzie odpowiedni ?
3. czy prawidłowo znalazłem zasobnik do pompy sprzęgła ?
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-05-2012, 07:28
|
|
|
1. dot-em - pewnie 3, skoro od lat nie był zmieniany (choć lepiej zmienić cały płyn)
2. nie poznasz, ale generalnie im nowszy płyn, tym jaśniejszy odcień
3. tak
masz regulację pod pedałem sprzęgła - możesz spróbować zmienić moment brania |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-05-2012, 23:51
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | 1. dot-em - pewnie 3, skoro od lat nie był zmieniany (choć lepiej zmienić cały płyn)
2. nie poznasz, ale generalnie im nowszy płyn, tym jaśniejszy odcień
3. tak
masz regulację pod pedałem sprzęgła - możesz spróbować zmienić moment brania |
dzięki za wyczerpującą odpowiedź Krzyżak.
wlałem dot4 do poziomu MAX i tak jak by trochę pomogło, ale jeszcze nie jest to co powinno.
w związku z tym nasuwają mi się kolejne pytania.
1. czy muszę odpowietrzać, czy też samo się odpowietrzy ?
2. jeśli muszę, to jak to zrobić ?
3. czy potrzebny bedzię do tego kanał ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2012, 06:21
|
|
|
musisz, samo się nie zrobi
kanał niepotrzebny - odpowietrznik widać od góry
najłatwiej i najbrudniej, to całkowicie wykręcić odpowietrznik i lać w zbiornik aż dołem zacznie wypływać dot bez bąbelków
wtedy zakręcić, uzupełnić i... wytrzeć skrzynię, tudzież syf pod nią (podstaw wiadro) |
|
|
|
 |
|