Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwykłe/Nawiercane tarcze do Grandisa
Autor Wiadomość
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 13-06-2012, 15:07   Zwykłe/Nawiercane tarcze do Grandisa

Witam,
Ostatnio zauważyłem że po dynamicznej jeździe tarcze hamulcowe robią się fioletowe i dostają bicia. Jak ostygną wszystko wraca do normy.

Co myślicie o takim zestawie:
http://www.mtecbrakes.co....oducts_id=17083
Ostatnio zmieniony przez patrycjuszek 13-04-2013, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
magicadm 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-06-2012, 17:10   

patrycjuszek napisał/a:
po dynamicznej jeździe tarcze hamulcowe robią się fioletowe i dostają bicia

wiekszość tak ma :)

ale skoro:
patrycjuszek napisał/a:
Jak ostygną wszystko wraca do normy.

to i tak masz niezłe tarcze :)

PS
Ja bym zaryzykował i jednocześnie poszukał innych klocków - adekwatnych donowych tarcz.
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
  Wysłany: 14-06-2012, 14:17   

Przejrzałem ich strone i piszą:

The benfits of drilled brake discs over standard plain discs is that drilled discs can aid Improved Cooling Under Braking. The holes are drilled completely through the discs allowing heat to escape.

Czyli to o co mi chodzi, ale dalej dodają:

Drilled brake discs are not recommend for racing or other hard use.

:)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-06-2012, 15:05   

To nie dynamiczna jazda powoduje grzanie tarcz, ale hamowanie bez sensu. Ja też jeżdżę dynamicznie i stosunkowo rzadko używam hamulca.
IMHO tarcze nie powinny się robić fioletowe, nawet od częstego ostrego hamowania. Może masz jakaś usterkę układu hamulcowego albo jakieś kiepskie tarcze. Czy klocki nie zużywają się jakoś zbyt szybko?

A co do tematu, to dziury w tarczy powodują mniejszą powierzchnię styku tarcza-klocek. Hipotetycznie zwiększa to drogę hamowania, jak dużo nie wiem, jakbym miał zgadnąć może 2-5%.

[ Dodano: 15-06-2012, 15:08 ]
elektryk napisał/a:
To nie dynamiczna jazda powoduje grzanie tarcz, ale hamowanie bez sensu. Ja też jeżdżę dynamicznie i stosunkowo rzadko używam hamulca.
IMHO tarcze nie powinny się robić fioletowe, nawet od częstego ostrego hamowania. Może masz jakaś usterkę układu hamulcowego albo jakieś kiepskie tarcze. Czy klocki nie zużywają się jakoś zbyt szybko? To brzmi dość dziwnie że nagrzane tarcze mają większe bicie, nie wydaje mi się to normalne.

A co do tematu, to dziury w tarczy powodują mniejszą powierzchnię styku tarcza-klocek. Hipotetycznie zwiększa to drogę hamowania, jak dużo nie wiem, jakbym miał zgadnąć może 2-5%.
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 15-06-2012, 15:39   

Tak mi się zaczęło dziać po wymianie klocków, miałem oryginały mitsu a kupiłem Textar'y.

Czasami się ścigam z jakimiś BMKami i trzeba hamować jak jest tir czy ogórek.

Moc prawie 200 PS popycha człowieka na granice rozsądku, czasami po fakcie zdaje sobie sprawę że ktoś mógł zginąć.

Co do cywilnych (quasi sportowych) wierconych/nacinanych tarcz to od strony fizyki to wygląda następująco, Im element cierny- np.tarcza ma
mniej materiału tym samym pojemność cieplna takiego elementu spada tzn.
mniej ciepła może skumulować w sobie więc automatycznie szybciej się
nagrzewa .
Wiercąc dodatkowe otwory zabieramy część materiału czyli zmniejszamy
pojemność cieplną danego elementu.
Podczas ruchu obrotowego tarczy powietrze praktycznie nie przepływa przez
tego typu otwory więc i nie odbiera ciepła.
Generalnie prostopadle nawiercane otwory ( bądź rowki na powierzchni
ciernej tarczy ) jeśli są prawidłowo wykonane służą w głównej
mierze usuwaniu zanieczyszczeń z klocka hamulcowego (głównie różnego
rodzaju pyłów).

Tarcze wentylowane pracują jak wentylatory czyli podczas ruchu obrotowego
powietrze znajdujące się "w tarczy" jest wyrzucane siłą odśrodkową na
zewnątrz (promieniowo), Chłodne powietrze zasysane jest do tarczy przy
piaście (przy środku tarczy).
Najpowszechniejszym sposobem na zapewnienie lepszego chłodzenia stosowanym
w sporcie i nie tylko jest doprowadzenie świeżego powietrza od przodu
pojazdu i skierowaniu go wprost na środek tarczy od strony wewnętrznej
tarczy. To taki rodzaj dynamicznego chłodzenia - im szybciej jedziemy tym
skuteczniej chłodzi, zazwyczaj używa się do tego celu plastikowej
giętkiej rury.
Dodatkowo należy sprawdzić czy w danym modelu występuje lewa i prawa
tarcza jeśli tak należy sprawdzić prawidłowość montażu, odwrotne
zamontowanie skutecznie ogranicza chłodzenie. Jeśli tarcze są zamienne
L-P to ten problem nie występuje.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-06-2012, 16:48   

patrycjuszek napisał/a:
Co do cywilnych (quasi sportowych) wierconych/nacinanych tarcz to od strony fizyki to wygląda następująco, Im element cierny- np.tarcza ma
mniej materiału tym samym pojemność cieplna takiego elementu spada tzn.
mniej ciepła może skumulować w sobie więc automatycznie szybciej się
nagrzewa.
Mam wątpliwość, ubytek masy samej tarczy jest niewielki, do tego tarcza oddaje część ciepła przez felgę.
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 16-06-2012, 23:42   

Ja w jednym z aut to mam takie firmowane przez porsche ale to brembo bardzo skuteczne i się nie gną
http://www.fotosik.pl/pok...95b64edf0a.html
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 16-06-2012, 23:46   

desti napisał/a:
brembo bardzo skuteczne i się nie gną
mogę potwierdzić... nawet przy ostrzejszej jeździe (cywilnej) ciężko je przegrzać.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
NUFI 
Forumowicz

Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2012, 12:52   Re: Nawiercane tarcze do Grandisa

patrycjuszek napisał/a:
Witam,
Ostatnio zauważyłem że po dynamicznej jeździe tarcze hamulcowe robią się fioletowe i dostają bicia. Jak ostygną wszystko wraca do normy.

Co myślicie o takim zestawie:
http://www.mtecbrakes.co....oducts_id=17083


Masz za twarde klocki do tarcz.
Podobnie miałem na seryjnych tarczach i klockach Ferodo ale nie robiły mi się fioletowe tylko biły. Założyłem klocki Remsy i przestały bić ale za to łatwo się przegrzewały szczególnie po hamowaniu z przyczepą albo z prędkości powyżej 150km/h

Niedawno zmieniłem cały komplet tzn. tarcze i klocki Ferodo i jest OK :D
http://sklep.intercars.co...O&towkod=B86B51
Hamuje teraz rewelacyjnie ;)
_________________
2 duże Futrzaki
 
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 13-04-2013, 10:54   

70 tys zrobione na tarczach nie wiem jakiej firmy ale były nowe jak kupowałem Grandisa.
Wczoraj sam wymieniłem tarcze i klocki na oryginały ASO.
I teraz najlepsze- zapłaciłem 680 pln za komplet na przód (2 tarcze i klocki)
Taką promocję zrobił mi Pan SOBCZYK z ASO z Częstochowy. Stwierdził że GRANDISÓW już nikt nie serwisuje a jemu zostały tarcze i klocki. Przypominam że 1szt tarczy oryginał ASO to koszt ok. 750 pln. Pozdrawiam i dziękuje.

PS.
Za jakiś czas opisze jak się sprawują.
Ostatnio zmieniony przez patrycjuszek 14-04-2013, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-04-2013, 19:22   

patrycjuszek napisał/a:
Taką promocję zrobił mi Pan SOBCZYK z ASO z Częstochowy.

Czemu nie dałeś znać, że byłeś w Czewie, może by się zorganizowało jakiś Spot :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
otre79 
Forumowicz


Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 14-04-2013, 00:30   

ze swojej strony polecam klocki TRW

a z nawiercanymi tarczami to jest tak:
-zwiększa się powierzchnia oddawania ciepła
-nieznacznie spada pojemność cieplna tarczy
-nieznacznie zmniejsza się powierzchnia styku tarcza - klocek
-szybsze zużywają się klocki

tarcze : http://unionparts.pl/ dobre bo polskie = nie jest to reklama firmy tylko polskich wyrobów

"Dodatkowe otwory powstałe w procesie produkcyjnym zwiększają skuteczność w zakresie chłodzenia tarczy, natomiast nacięcia przyśpieszają oczyszczanie tarcz i klocków hamulcowych z zanieczyszczeń powstałych wskutek hamowania." - unionparts
_________________
BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 15-06-2013, 08:23   

Oj coś mi się zdaje, że oni tarcze (gotowe odlewy) sprowadzają z Chin a u nas nawiercają, nacinaja i hartują i pakują pod marką ROTINGER.

Czyli Polskie to w tych tarczach są rowki i otwory.
Pozatym to jest alternatywa dla MIKODA, są to tarcze wierconr i nacinane do użytku codziennego ( taki SZPAN ) nie nadają sie do użytku spoirtowego oraz innego ciężkiego traktowania. To samo się tyczy MTEC BRAKES.
Jak już pisałem powyżej otwory w tarczy nie mają żadnego znaczenia dla jej chłodzenia.


P.S.

Nie było mnie w Częstochowie po te części, tylko kurier przywiózł.
Byłem przejazdem pod koniec lutego jak jechałem na dechę do Szczyrku. Pozdr.


Muszę przyznać że ORI hamulce dają rade. Miałem parę hamowań ze 180 do 50 i jest OK.
Mniej trzeba dusić hamulec, no i nie piszczą. Zastosowałem płyn o podwyższonej temp. wrzenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.