Regulowany drążek Panharda w tylnym zawieszeniu |
Autor |
Wiadomość |
michalwy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: Smardzowice
|
Wysłany: 21-06-2012, 22:00 Regulowany drążek Panharda w tylnym zawieszeniu
|
|
|
Podniosłem ostatnio zawieszenie tylne w moim sporcie o 2" i zauważyłem że most tylny jest przesunięty w lewo nie jest to dużo, ale widoczne gołym okiem czy ktoś z was zmieniał długość drążka Panharda bo u mnie po tym lifcie jest teraz trochę za krutki.
Mam kilka opcje: jeździć z takim ustawieniem lub wydłużyć drążek wspawując odpowiednie wydłużenie, przerobić na regulowane lub kupić regulowany drążek Panharda, a może wiecie kto mógłby taki wykonać lub zrobić nowy? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 22-06-2012, 08:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2012, 08:24
|
|
|
A geometrie to kolega zrobil? |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
michalwy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: Smardzowice
|
Wysłany: 22-06-2012, 10:20
|
|
|
A czy geometria zmieni przesunięcie poprzeczne tylnego mostu? Chyba że na drążku Pancharda jest śruba mimośrodowa? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2012, 12:20
|
|
|
A bez drazka masz wlasciwa os geometryczna auta? |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
michalwy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: Smardzowice
|
Wysłany: 22-06-2012, 15:01
|
|
|
Przed podniesieniem nie sprawdzałem, robiłem geometrię jakieś 6-mcy temu i było wszystko OK. Na pewno geometria się zmieniła i muszę ją zrobić ale chcę to zrobić dopiero po podniesieniu przodu. Teraz myślę co zrobić z tym przesunięciem poprzecznym? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2012, 15:22
|
|
|
Michalwy, sa dwa rozwiazania, jedno tak jak wspominales nowy, dluzszy drazek, drugie obnizenie mocowania drazka do budy. Na ile sie zorientowalem kilku producentow kitow zawieszeniowych doklada takie ustrojstwa do swoich zestawow.
Jeszcze jedno, sprawdz dobrze czy na pewno to sa 2". Bo generalnie takie objawy jak u Ciebie pojawiaja sie przy liftach powyzej 50 mm. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
michalwy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: Smardzowice
|
Wysłany: 22-06-2012, 15:30
|
|
|
Powiem szczerze że nie mierzyłem tego kupiłem to jako zestaw Ironman gdzie miało być 2", Wymieniałem na szybko bo pękła mi jedna sprężyna (w zeszłym roku przer Rajdem w Nowym Sączu GRUPA 4x4), wcześniej nie zauważyłem że most jest przesunięty, dopiero jakiś czas temu wyczytałem na jakimś forum o tym "skutku ubocznym" liftu ale oni faktycznie pisali o większym lifcie.
Gene masz jakąś stronkę gdzie znalazłeś taki drążek do Sporta to podrzuć mi proszę ja od wczoraj cedzę w internecie i nic konkretnego prócz jednej strony w Tajwanie nie znalazłem? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2012, 16:17
|
|
|
Nie znalazlem zadnej strony. Informacje podaje troche bazujac na mojej wiedzy. Wiesz nim ja cos w aucie zrobie to musze grubo sie zastanowic i prowadze szerokie konsultacje z czlonkami P.O.C.
Ostatecznie mozesz pokusic sie o zrobienie czegos w rodzaju sruby rzymskiej na drazku. Na pewno to ulatwi temat ustawiania prawidlowej osi.
Jest jeszcze jedna sprawa warta wspomnienia, czesto pomijana przy zmianie zawieszenia na liftujace.
Chodzi o korektor sily hamowania. Po wymianie nalezy go odpowiednio wyregulowac bo moze sie zdarzyc tak, ze hamulce beda inaczej reagowac po nacisnieciu pedalu. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
michalwy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: Smardzowice
|
Wysłany: 22-06-2012, 16:21
|
|
|
Masz rację z tym korektorem siły hamowania muszę go przestawić, bo teraz teoretycznie mam mniejszą siłę hamowania na tyle, ale z drugiej strony ABS to koryguje.
Co do przerobienia drążka Panharda to właśnie planowałem wstawić śrubę rzymską tylko jeszcze muszę znaleźć warsztat który dokona takiej modyfikacji. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
|