Metaliczny dżwięk przy cofaniu na skręconych kołach |
Autor |
Wiadomość |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-08-2012, 18:09 Metaliczny dżwięk przy cofaniu na skręconych kołach
|
|
|
Jak w temacie, nie ma znaczenia czy koła skręcone w prawo czy w lewo i przytrafia się przy około 60-70% manewrów cofania. Dźwięk piskliwy jakby coś tarło. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-08-2012, 18:18
|
|
|
Sprawdź stan hamulcy (okładziny cierne) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-08-2012, 00:56
|
|
|
Na początku miałem piszczenie/tarcie podczas hamowania, okazało się że trzeba było wymienić blaszki na nowe. Obecnie podczas hamowania wszystko jest ok. Jedynie w trakcie cofania na skręconych kołach jest ten dźwięk i jest inny niż ten od blaszek. Natomiast hamulce robiłem w listopadzie 2011 więc trochę za wcześnie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-08-2012, 08:22
|
|
|
Jednakże warto sprawdzić czy coś nie wpadło pod osłone albo się nie zapiekł jakiś mechanizm |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-08-2012, 09:24
|
|
|
Może trze tarcza o osłonę tarczy. Jeśli ktoś niechcący ją wygiął w stronę tarczy a łożysko w kole ma delikatny luz, to może się tak dziać. |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-08-2012, 18:30
|
|
|
ok, trzeba to sprawdzić |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-08-2012, 18:25
|
|
|
robertdg napisał/a: | zapiekł jakiś mechanizm | Dokładnie. Stawiam na zapieczenie jakiejś prowadnicy. |
|
|
|
 |
Obywatel
Forumowicz

Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 232 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-08-2012, 22:48
|
|
|
Te Lancerki mają taką przypadłość związaną z hamulcami, że po czasie - w miarę jak nazbierają się zanieczyszczenia w elementach przednich hamulców - mogą z układu wydobywać się różne piski i metaliczne dźwięki. Oczyszczenie i przesmarowanie usuwa te objawy. Ja musiałem to robić już dwa razy.
Dodać należy, że to nie jest nic groźnego - hamulce nie blokują się, auto nie przyhamowuje, nic się nie grzeje. Po prostu mamy do czynienia z nieciekawymi efektami akustycznymi i nic więcej. |
_________________ Był Lancer 1.3 '98 CK1A |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2012, 13:45
|
|
|
Herr - też tak miałem kiedyś i przyczyną była już "zjedzona" osłona tarczy z przodu, długo nie wiedziałem co to za dźwięk i nie mogłem go zlokalizować poza tym że dobiega z kół. Przez przypadek wyszło że to osłony - przy skręconych kołach się odginały i tarły o tarcze |
|
|
|
 |
|