 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Spadające paski wielo klinowe |
Autor |
Wiadomość |
foxster
Nowy Forumowicz Foxster
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 2 Skąd: białystok
|
Wysłany: 25-09-2012, 11:34 [Cari 1.8 GDI] Spadające paski wielo klinowe
|
|
|
Witam Forumowiczów , czytam was od dawna ale dopiero teraz przyszło sie zarejestrować , ponieważ mam problem z autem ,a nie miałem jakieś 170 tys . Moja cari to udana konstrukcja i nic w niej nie psuło sie aż do dziś ,a mianowicie zapaliła mi sie kontrolka akulumatora,ok rozumiem brak ładowania i bedzie problem ,pacze pod maske brak paska od alternatora (a wracałem z wawy do domu) ok dojade ile starczy aku i najwyżej zostawie na stacji paliw i jutro wruce z paskiem i tak zrobiłem założyłem pasek w 20min i jazda do domu, wszystko ok ,auto rano odpalam i zrzuca mi paski obydwa, od alternatora i od sprezarki klimy z pompą wody.Dlaczego ? zakładam 3 razy i spadają po odpaleniu ,czas sie temu inaczej przyjrzeć pacze lukam i widze przyczyne ,koło pasowe wielo klinowe które napedza alternator i sprezarke i pompe wody jest blisko podłużnicy jakieś 5mm to za blisko sprubowałem wcisnąć w strone silnika i O dziwo weszło jakieś 1cm mimo to koła pasowe nie sa jeszcze w lini , decyzja laweta i warsztat bo sam nie poradze. Moje pytanie brzmi czy ktoś z kolegów miał takie coś bo mimo przeszukiwania forum nie znalazłem nic na temat (szukajka dobrze działa,sprawdziałem na wiele sposobów i ustawień),nastepne pytanie moje to czy ktoś ma schemat bebechów silnika 4G93 bo szukałem i też nie znalazłem .
Szykuje sie też do wyeliminowania ''cykania '' szklanek ale najpierw zobacze co z tym kołem pasowym ,bo może trzaba nowe serce bedzie moja Cari ma już 305tys moze już czas a moze nie zobaczymy.
Pozdrawiam i sorki za potok słów ale tam mam i nie zmieniam tago... |
_________________ 17 lat motoryzacji )))
mitsubishi carisma 1.8 gdi 98
mercedes s500 02 (sprzedany)
mercedes sprinter 2.2 08
mitsubishi sigma 3.0 16v 94 (sprzedana)
ford transit 2.5t 95 (sprzedany)
honda fireblade 1000rr 07 (sprzedam odpowiedzialnej osobie)
yamaha r6 08 (sprzedana)
kawasaki zx6r ninja 05 (sprzedana)
łada 2107 (sprzedana )cud techniki koła na wiadukcie pogubiłem
opel omega 2.4 91 (zezłomowany)
opel rekord 1.8b (pod maską 2.5d takie cudo kupiłem ale wtedy byłem noga z motoryzacji) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-09-2012, 14:37
|
|
|
Czytając temat wątku od razu wiedziałem, że przyczyną będzie rozwulkanizowane koło pasowe wału. Rzeczywiście rzadko spotykana usterka w Carismie 1.8 GDI, ale to dobrze, bo ceny używanych kół nie powinny być wysokie. Wymień koło pasowe wału i w drogę. |
|
|
|
 |
foxster
Nowy Forumowicz Foxster
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 2 Skąd: białystok
|
Wysłany: 25-09-2012, 17:29
|
|
|
Witam bez błedna ocena ,rzeczywiście tak mi powiedziano w warsztacie ,tylko cena mi sie nie zgadzała jaką mi powiedzieli za kółko o jakieś 300% droższe niż w sklepie, tak że jutro zamawiam ,a w czwartek je wsadza , ......może to przypadek z tą cena może w sklepie sie pomylili ,jutro zobacze. dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
Tryniu
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 16 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-01-2013, 18:06
|
|
|
Witam. Szukałem podobnego tematu aż znalazłem.
Otóż mam podobny problem. Autko jeździło super aż do momentu, zaświeciła się kontrolka ładowania. Byłem pewien że stało się coś z alternatorem lecz gdy usiłowałem go wykręcić zauważyłem ze zsunęło się koło pasowe przez co spadają paski. Zdjęcie przedstawiam poniżej.
Chciałbym dodać że paski założyłem z powrotem dlatego są mniej więcej na swoim miejscu.
Moje pytanie brzmi:
Czym może być spowodowane to zsunięcie i uszkodzenie miejsca zaznaczonego strzałką?
Czy miał ktoś podobny problem i jak sobie z nim poradzić?
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23648 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2013, 18:49
|
|
|
Rozwulkanizowało się koło pasowe, do natychmiastowej wymiany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|