 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Automat w CA0 |
Autor |
Wiadomość |
Rafaus [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2006, 18:23 [CA4A 1.6] Automat w CA0
|
|
|
Witam, jako początkujący Mitsumaniak chciałbym dowiedzieć się pare rzeczy, mam nadzieje że mi w tym pomożecie... Mam automata i niewiem do czego są dwa przełożenia w skrzyni biegów oznaczone jako "2" i "L", jest także przycisk OD-SCHALTER, który też nie wiem do czego służy, po włączeniu tego przycisku, świeci mi się OD OFF na tablicy.
A i zapomniałbym.. troszeczke go szarpie jak włączeniu cołania... niewiem czy byłaby to tylko kwestia wymiany oleju i filtra w skrzyni, czy może jeszcze cosik innego... Bryczka jest sprowadzona miesiąc temu z niemiec i niewiam kiedy był wymieniany ten olej...
Z góry dzieki za pomoc... |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 23:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
smosen [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2006, 19:34
|
|
|
przełożenie w Twojej skrzyni "2" bedzie zaloczalo tylko pierwszy i drugi bieg,zaś "L" przydaje sie w stromych podjazdach w gorach i jest to po prostu tylko pierwszy bieg.
OD OFF gdy masz zalaczone to twoja skrzynia bedzie pracowacdo trzech biegow tz,jedynka,dwojka i trojka.Domyslam sie,ze masz automata 4-biegowego wiec OD OFF przyda ci sie podczas wyprzedzania bez wlaczania przez skrzynie czwartego biegu.A to ze ci szarpie podczas wlaczania wstecznego moze sie tak dziac zwlaszcza jak auto jest "zimne",ale najlepiej zrobisz jak wymienisz olej i filtr w automacie,aby cieszyc sie dluga i bezawaryjna jazda,koszt tego zabiegu nie jest drogi a ty bedziesz mial swiety spokoj. |
|
|
|
 |
Rafaus [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2006, 21:27
|
|
|
Dzieki za informacje...
A wiesz może jaki olej byłoby najlepiej wlać do tego automata... |
|
|
|
 |
smosen [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2006, 21:40
|
|
|
Najlepiej wlac jakis dobry olej np.Valvoline MaxLife ATF,Mobil lub Comma. |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2006, 10:38
|
|
|
Polożenia 2 i L mają jeszcze jedną przydatną funkcję nie tylko przy podjazdach ale przede wszystkim przy zjazdach umożliwiają hamowanie silnikiem. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 27-12-2006, 22:10
|
|
|
burst napisał/a: | Polożenia 2 i L mają jeszcze jedną przydatną funkcję nie tylko przy podjazdach ale przede wszystkim przy zjazdach umożliwiają hamowanie silnikiem. |
tylko coś mi się kojarzy, że w "dół" nie zmienia się biegów (wolno zmieniać L-2-D, ale odwotnie już nie) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2006, 00:34
|
|
|
Zgadza się, ale wiedząc, że stoisz na osnieżonym lub oblodzonym zjeździe ruszasz w położeniu L lub 2 i jak potrzebujesz to poprostu puszczasz gaz, jak zrobisz to samo na D i będziesz miał włączony OD to skrzynia włączy najpierw 3 a potem 4 czy jak kto woli OD i silnikiem już nic nie zdziałasz. O konsekwencjach używania hamulca, bez ABS, na śniegu chyba pisać nie trzeba.
Nie mówie, że można zmieniać w czasie jazdy. Dopuszczalne są tylko zmiany trybu pracy L->2->D->N, N<->D i R->N->D wszystkie pozostałe wymagające wciśnięcia przycisku na drążku od zmiany muszą być wykonywane na postoju najlepiej przy wciśniętym hamulcu. |
|
|
|
 |
|
|