Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ chłodzenia, Płyny, Zapchana chłodnica
Autor Wiadomość
Aussie 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Białystok/Gold Coast
Wysłany: 24-10-2012, 14:50   Układ chłodzenia, Płyny, Zapchana chłodnica

Witam wszystkich Forumowiczów.

Ostatnio zmagam się z problemem przegrzewania się mojego miśka. Przeszukałem trochę postów, kilka komentarzy zostawiłem ale widzę że nikt nie zagląda do starych tematów.

Dlatego też tworzę nowy. Sorry za odgrzebywanie starych śmieci :lol:

Mój problem z miśkiem jest następujący: Rośnie temperatura silnika ale tylko kiedy na zewnątrz jest powyżej 30 stC, kiedy mam duże obciązenie w trakcie upąłów czyli np. jadę w piachu z załączonymi napędami, wciągam go pod górę albo grzeje na autostradzie powyżej 100 w dużym słońcu. Jak zwalniam do 80 to temperatura spada. Jak jadę w nocy, wieczorem, albo generalnie jak jest chłodniej to temperatura się utrzymuje w normie.

Co zrobiłem?
1.Pierwsze poszło wisko - nowy silikon od Toyoty w wisku.
2. Wyrzuciłem termostat zeby wykluczyć jego przycinanie sie - nic nie pomogło
3. Teraz oddałem chłodnice do czyszczenia - jak wróci to dam znać w jakim była stanie.

I właśnie tu jest pytanie. Ostatnio przegrzebałem trochę neta i na angielskich oraz Australijskich forach znalazłem informacje ze nasze Miski miały recall'a przez Mitshubishi w związku z nieprawidłowym płynem chłodniczym w układzie. Płyn po czasie zamieniał się w gel i blokował chłodnice.

Czy ktoś z was wie coś na ten temat? Czy spotkaliście się z tym problemem w miśkach V6? Podobno disele mają lepsze chłodnice? No i czy używacie jakiegos konkretnego płynu czy standardowy zielony?

Dla ciekawskich moje źródło poniżej

_______________________________

A bit more than 3 years ago MM replaced a blocked radiator (under warranty)on my NM V6 - it was getting very hot when towing up long/steep hills.

A couple of weeks ago, it started happening again. I've had it to the radiator place and it's booked in for a complete cleanout (top and bottom tanks coming off) next Wednesday.

[b]He said that the radiator in these V6s is pathetically slim, a 16mm single row model - diesels are slightly better, from recollection 25mm but a smaller overall surface area. [/b]I had the coolant flushed and replaced 2 years after the radiator was replaced - radiator bloke says that with skinny radiators like these, operating at max capacity in hot & heavy load conditions, it would be sensible to flush and replace coolant more often.

I would have fitted a diesel radiator, but the mount points do not match up and although modification is possible, at present I'll stick with a cleanout. It works fine when it's clean!

[ Dodano: 28-10-2012, 11:11 ]
Chlodnica wrocila i sie okazalo ze byla w 50% zapchana.

Przyczyna? - plyn chodniczy wyplukiwal piasek z odlewu bloku silnika ktory sie osadzal w kanalikach chlodnicy. Podbno typowe rowniez dla niektorych fordow. Jakas wada materialowa odlewu uzytego do budowy silniki.

To tak jakby ktos zmagal sie z tym samym problemem :lol:
_________________
Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.