 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Układ chłodzenia, Płyny, Zapchana chłodnica |
Autor |
Wiadomość |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 24-10-2012, 14:50 Układ chłodzenia, Płyny, Zapchana chłodnica
|
|
|
Witam wszystkich Forumowiczów.
Ostatnio zmagam się z problemem przegrzewania się mojego miśka. Przeszukałem trochę postów, kilka komentarzy zostawiłem ale widzę że nikt nie zagląda do starych tematów.
Dlatego też tworzę nowy. Sorry za odgrzebywanie starych śmieci
Mój problem z miśkiem jest następujący: Rośnie temperatura silnika ale tylko kiedy na zewnątrz jest powyżej 30 stC, kiedy mam duże obciązenie w trakcie upąłów czyli np. jadę w piachu z załączonymi napędami, wciągam go pod górę albo grzeje na autostradzie powyżej 100 w dużym słońcu. Jak zwalniam do 80 to temperatura spada. Jak jadę w nocy, wieczorem, albo generalnie jak jest chłodniej to temperatura się utrzymuje w normie.
Co zrobiłem?
1.Pierwsze poszło wisko - nowy silikon od Toyoty w wisku.
2. Wyrzuciłem termostat zeby wykluczyć jego przycinanie sie - nic nie pomogło
3. Teraz oddałem chłodnice do czyszczenia - jak wróci to dam znać w jakim była stanie.
I właśnie tu jest pytanie. Ostatnio przegrzebałem trochę neta i na angielskich oraz Australijskich forach znalazłem informacje ze nasze Miski miały recall'a przez Mitshubishi w związku z nieprawidłowym płynem chłodniczym w układzie. Płyn po czasie zamieniał się w gel i blokował chłodnice.
Czy ktoś z was wie coś na ten temat? Czy spotkaliście się z tym problemem w miśkach V6? Podobno disele mają lepsze chłodnice? No i czy używacie jakiegos konkretnego płynu czy standardowy zielony?
Dla ciekawskich moje źródło poniżej
_______________________________
A bit more than 3 years ago MM replaced a blocked radiator (under warranty)on my NM V6 - it was getting very hot when towing up long/steep hills.
A couple of weeks ago, it started happening again. I've had it to the radiator place and it's booked in for a complete cleanout (top and bottom tanks coming off) next Wednesday.
[b]He said that the radiator in these V6s is pathetically slim, a 16mm single row model - diesels are slightly better, from recollection 25mm but a smaller overall surface area. [/b]I had the coolant flushed and replaced 2 years after the radiator was replaced - radiator bloke says that with skinny radiators like these, operating at max capacity in hot & heavy load conditions, it would be sensible to flush and replace coolant more often.
I would have fitted a diesel radiator, but the mount points do not match up and although modification is possible, at present I'll stick with a cleanout. It works fine when it's clean!
[ Dodano: 28-10-2012, 11:11 ]
Chlodnica wrocila i sie okazalo ze byla w 50% zapchana.
Przyczyna? - plyn chodniczy wyplukiwal piasek z odlewu bloku silnika ktory sie osadzal w kanalikach chlodnicy. Podbno typowe rowniez dla niektorych fordow. Jakas wada materialowa odlewu uzytego do budowy silniki.
To tak jakby ktos zmagal sie z tym samym problemem |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
|
|