Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[O II] Prosba o pomoc
Autor Wiadomość
Jendrek 
Nowy Forumowicz

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 6
Skąd: LLB
Wysłany: 26-10-2012, 01:31   [O II] Prosba o pomoc

Witam . Panowie od dłuzszego czasu poszukuje autka dla rodziny . Przejezdzilem kilka miejsc , pogladalem rozne modele z kilku stajni (począwszy od nissanow ,volviakow itd)i nic konkretnego mi nie wpadlo w oko . Do czasu kiedy przypadkowo przejechalem się Mitsubishi OII. Auto ma posłużyc nam kilka lat wiec licze na Wasza pomoc w wyborze.
Generalnie szukam autka w dieslu, z rocznikow 2007- 2008 i mam kilka pytan do użytkownikow :
1. Zastanawiam sie ktory z diesli wybrac, poczytalem troszke o 2.0 a co z jednostka 2.2 ktorą warto ? (ewentualne usterki, koszty serwisowania)

2. Przy jakich przebiegach jest wymieniany rozrzad i na co warto zwrócic szczególna uwage przy zakupie ?

3. Patrzyłem tez bliżniacze modele Peugota i Citroena - czy sa jakies roznice miedzy tymi modelami ? (jakosc wykonania , materiały )
4. W modelu 2.2 skrzynia jest 6 biegowa, jak jest z silnikiem 2.0 czy sa dostepne z 6 biegowa?
Porownujac ceny rocznikowe i wyposazenia - ceny np Peugotów sa niższe .

Z gory wielkie dzieki za wszelka pomoc .
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-10-2012, 20:12   

W 2,0 jest 6 biegów zawsze . silnik na pompowtryskiwaczach ma swoje wady ale i zalety,czytaj wszystko jest na forum.co do cen poprostu francuzy bardziej tracą na wartości ,weż jeszcze pod uwagę że silnik 2,2 fracuzów jest był droższy o około 15 tyś a może więcej ,.Roczniki Mitsu 07 , 08 robione były w Japonni reszta chyba póżniej łącznie z mitsu w Holandi na jednej taśmie.Róznica to przede wszystkim silnik 2,0 to znany TDi vw,a 2,2 to cr, peugoeta
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 26-10-2012, 23:00   

2. w 2.0 co 120 tys.km
Uwagę należy zwrócić na wszystko - jak w każdym kupowanym samochodzie.
Słabe punkty Outka to hamulce, sprzęgło. O ile pierwsze naprawia się łatwo i względnie tanio, o tyle drugie naprawia się trudniej i drożej.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 27-10-2012, 13:27   

Przejedz się outkiem z silnikiem 2,2 a następnie 2,0 wtedy będziesz miał porównanie.Co do awaryjności i kosztów każdy z tych pojazdów jest z innym sercem więc i problemy są różne.
Natomiast frajda z jazdy ewidentnie przeważa na stronę mitsu z silnikiem 2,2 jest żwawy zbiera sią z samego dołu wyprzedza jak i przyśpiesza ze sporym zapasem mocy.W przypadku Outlandera z silnikiem 2,0 to raczej jazda pełzająca przynajmniej jak dla mnie.Wybór oczywiście pozostawiam Tobie.Warto sie mocno zastanowić przed zakupem.Pojazdy z silnikiem 2,2 występowały jedynie w sprzedaży po za naszym krajem ze względu na wysoka akcyzę i cene w zakupie .Jeśli będziesz miał więcej pytań zapraszam na prv.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 27-10-2012, 15:05   

Aleksander1965 napisał/a:
Pojazdy z silnikiem 2,2 występowały jedynie w sprzedaży po za naszym krajem ze względu na wysoka akcyzę i cene w zakupie .
No teraz to pojechales :wink: Zarowno 2.0 jak i 2.2 HDI byly sprzedawane w Polsce. Moja szefowa kupila swojego 2.2 w Japan Motors w Warszawie w 2009 i nie byl to import.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 27-10-2012, 18:37   

Czyli wprowadzili mnie w błąd w servisie z tą informacją...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-10-2012, 22:32   

Aleksander1965, wystarczyło poczytać narzekania zimą na nowe 2.2 i wiedziałbyś na pewno, że takowe w PL były również ;) A poważnie - były jedne i drugie, każdy ma plusy dodatnie i ujemne.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
gajduss
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2012, 22:49   

dawno mnie tu nie było 8) otóż w swoje stajni mam Peugota 2.2 i Outlandera 2.0 i powiem tak. Z 2.0 miałem pewne problemy lecz w ramach gwarancji zostały rozwiązane (ubytek płynu chłodniczego, kolumna kierownicy, EGR). Auto 74 tys. przebieg w 2,5 roku. Dodam że od nowości tarcze i klocki ma ORYGINALNE!!!Peugeot 2.2 ten sam rok czyli 2010 ma przebieg 25 tys. i bez usterki. Oba auta salonowe. Jedyna różnica to kultura pracy szczególnie zimą i spalanie. Outek z silnikiem 2.0 jest głośniejszy ale spala 7.0 l ON natomiast 2,2 10 l/100km. Oba jadą 200km/h (sprawdzone 2 krotne). Outka z 2.0 chciałem sprzedać lecz pozostaje w rodzinie przez kolejne 2 lata ( 4500 zł. i kolejne 2 lata gwarancji). Peugeot juz bez gwarancji (2 lata bez możliwości jej przedłużenia). Dodam tylko że Peugeot jest dużo mniej wyposażony od Outlandera (brak bi-ksenonów, doświetlania zakrętów, systemu KEYS, wykończenia na drzwiach ala skóra). Reszta to dosłownie TO SAMO!!!
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 28-10-2012, 08:01   

gajduss napisał/a:
dawno mnie tu nie było 8) otóż w swoje stajni mam Peugota 2.2 i Outlandera 2.0 i powiem tak. Z 2.0 miałem pewne problemy lecz w ramach gwarancji zostały rozwiązane (ubytek płynu chłodniczego, kolumna kierownicy, EGR). Auto 74 tys. przebieg w 2,5 roku. Dodam że od nowości tarcze i klocki ma ORYGINALNE!!!Peugeot 2.2 ten sam rok czyli 2010 ma przebieg 25 tys. i bez usterki. Oba auta salonowe. Jedyna różnica to kultura pracy szczególnie zimą i spalanie. Outek z silnikiem 2.0 jest głośniejszy ale spala 7.0 l ON natomiast 2,2 10 l/100km. Oba jadą 200km/h (sprawdzone 2 krotne). Outka z 2.0 chciałem sprzedać lecz pozostaje w rodzinie przez kolejne 2 lata ( 4500 zł. i kolejne 2 lata gwarancji). Peugeot juz bez gwarancji (2 lata bez możliwości jej przedłużenia). Dodam tylko że Peugeot jest dużo mniej wyposażony od Outlandera (brak bi-ksenonów, doświetlania zakrętów, systemu KEYS, wykończenia na drzwiach ala skóra). Reszta to dosłownie TO SAMO!!!
Nie zgodze sie ze stwierdzeniem ze Pug jest gordej wyposazony od OII bo mozna go wyposazyc dokladnie tak samo jak OII. PSA ma jednak inna polityke co do pakietowego wyposazenia niz Mitsubishi. Innymi slowy, egzemplaz ktory posiadasz jest gorzej wyposazony, ale model 4007 o ktorym mowa, mozna bylo doposazyc tak samo jak OII.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-10-2012, 15:30   

gajduss napisał/a:
Oba jadą 200km/h (sprawdzone 2 krotne).
chyba nie wg GPS'a. Z mojego nie udało mnie się wycisnąć więcej jak 192km/h i to po tuningu. Licznik oczywiście pokazywał więcej, ale kto by mu tam wierzył ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Jendrek 
Nowy Forumowicz

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 6
Skąd: LLB
Wysłany: 02-11-2012, 22:26   

Dzieki za wszelki info .
gajduss napisał/a:
Outek z silnikiem 2.0 jest głośniejszy ale spala 7.0 l ON natomiast 2,2 10 l/100km.

No to chyba bedzie poważny argument przeważający za 2 -litrowcem. Przedział cenowy na naszych serwisach jest dosyć duży (podobnie z przebiegami). Przebiegi 50-80 tys w aucie 5- letnim jakoś do mnie nie przemawiają ( chociaż pewnie bywają odstępstwa od reguły ) .
Na jakie koszty trzeba liczyć przy autach około 140 tys (oprócz sugerowanej juz wczesniej przez kolegów wymiany rozrządu )?
Co do wtrysków - w silnikach 2 litrowych zawsze wystepowały - pompo-wtryskiwacze ?
Gdzies czytałem ze uklad common rail był stosowany od ktoregoś roku w Outku II- da sie to jakos sprawdzic po vinie (jakos dziwnie zabrzmiało )?
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-11-2012, 08:55   

we wszystkich "traktorach" 2,0 są pompowtryski CR jest w 2,2
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-11-2012, 08:58   

Jendrek napisał/a:
Na jakie koszty trzeba liczyć przy autach około 140 tys (oprócz sugerowanej juz wczesniej przez kolegów wymiany rozrządu )?
Co do wtrysków - w silnikach 2 litrowych zawsze wystepowały - pompo-wtryskiwacze ?
Gdzies czytałem ze uklad common rail był stosowany od ktoregoś roku w Outku II- da sie to jakos sprawdzic po vinie (jakos dziwnie zabrzmiało )?

CR były wyłącznie w 2.2
2.0DiD to niemiecki TDI na pompowtryskach (niemal bliźniaczy do silników BSY w Mitsu jest BKD)

Sprzęgło + dwumasa - min. 3,5kzł kpl (zamiennik)
Turbina - min. 1,5 kzł (regenerowana z gwarancją)
pompowtryski - ?
Jeżeli samochód niepewnego pochodzenia może mieć również pękniętą głowicę i "ucieczki" płynu chłodniczego - warto zbadać płyn na obecność CO2.
Jak dobrze trafisz, to nic z powyższych wydatków nie powinno wyjść. Sprzedawałem swojego z przebiegiem 155kkm i o ile sprzęgło miał wymieniane przy 80kkm - ori jest słabe i nie lubi nawet lekkiego tuningu, to z pozostałych rzeczy nic się nie działo Wzmocnione sprzęgło po wymianie też nie sygnalizowało zużycia - było po prostu lepsze.
Szukaj raczej droższego, ale z "pierwszej ręki", przy niepewnym pochodzeniu różnica w cenie może być wyrównana jednym zakupem ori części - nie do wszystkiego są zamienniki.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
gajduss
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2012, 09:36   

Mitsu - oba auta kupione prawie z tym samym czasie oba ze skóra i bez nawigacji. Pug kosztował 15 tys. więcej od outka ale tych dodatków o których pisałem nie ma. W salonie była tylko opcja z nawigacja ale czy miała KEYS, itd... nie wiem. Ku mojemu zaskoczeniu na trasie do 120km/h potrafi spalić do 8 l. w mieście jest dużo gorzej. Pug nie puszcza "bąka" przy gwałtownym dodaniu gazu natomiast w outku każdy wie jak to czasami bywa :D ale to chyba działanie tego słynnego PDF.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-11-2012, 14:24   

gajduss napisał/a:
Pug nie puszcza "bąka" przy gwałtownym dodaniu gazu
mój też nie puszczał - to raczej kwestia sposobu eksploatacji. U mnie miał dużo tras i ciężką nogę kierowcy, to wszystkie zaległości były wypalane na bieżąco :twisted:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.