[O II] Prosba o pomoc |
Autor |
Wiadomość |
Jendrek
Nowy Forumowicz
Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 6 Skąd: LLB
|
Wysłany: 26-10-2012, 01:31 [O II] Prosba o pomoc
|
|
|
Witam . Panowie od dłuzszego czasu poszukuje autka dla rodziny . Przejezdzilem kilka miejsc , pogladalem rozne modele z kilku stajni (począwszy od nissanow ,volviakow itd)i nic konkretnego mi nie wpadlo w oko . Do czasu kiedy przypadkowo przejechalem się Mitsubishi OII. Auto ma posłużyc nam kilka lat wiec licze na Wasza pomoc w wyborze.
Generalnie szukam autka w dieslu, z rocznikow 2007- 2008 i mam kilka pytan do użytkownikow :
1. Zastanawiam sie ktory z diesli wybrac, poczytalem troszke o 2.0 a co z jednostka 2.2 ktorą warto ? (ewentualne usterki, koszty serwisowania)
2. Przy jakich przebiegach jest wymieniany rozrzad i na co warto zwrócic szczególna uwage przy zakupie ?
3. Patrzyłem tez bliżniacze modele Peugota i Citroena - czy sa jakies roznice miedzy tymi modelami ? (jakosc wykonania , materiały )
4. W modelu 2.2 skrzynia jest 6 biegowa, jak jest z silnikiem 2.0 czy sa dostepne z 6 biegowa?
Porownujac ceny rocznikowe i wyposazenia - ceny np Peugotów sa niższe .
Z gory wielkie dzieki za wszelka pomoc . |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-10-2012, 20:12
|
|
|
W 2,0 jest 6 biegów zawsze . silnik na pompowtryskiwaczach ma swoje wady ale i zalety,czytaj wszystko jest na forum.co do cen poprostu francuzy bardziej tracą na wartości ,weż jeszcze pod uwagę że silnik 2,2 fracuzów jest był droższy o około 15 tyś a może więcej ,.Roczniki Mitsu 07 , 08 robione były w Japonni reszta chyba póżniej łącznie z mitsu w Holandi na jednej taśmie.Róznica to przede wszystkim silnik 2,0 to znany TDi vw,a 2,2 to cr, peugoeta |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 26-10-2012, 23:00
|
|
|
2. w 2.0 co 120 tys.km
Uwagę należy zwrócić na wszystko - jak w każdym kupowanym samochodzie.
Słabe punkty Outka to hamulce, sprzęgło. O ile pierwsze naprawia się łatwo i względnie tanio, o tyle drugie naprawia się trudniej i drożej. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 27-10-2012, 13:27
|
|
|
Przejedz się outkiem z silnikiem 2,2 a następnie 2,0 wtedy będziesz miał porównanie.Co do awaryjności i kosztów każdy z tych pojazdów jest z innym sercem więc i problemy są różne.
Natomiast frajda z jazdy ewidentnie przeważa na stronę mitsu z silnikiem 2,2 jest żwawy zbiera sią z samego dołu wyprzedza jak i przyśpiesza ze sporym zapasem mocy.W przypadku Outlandera z silnikiem 2,0 to raczej jazda pełzająca przynajmniej jak dla mnie.Wybór oczywiście pozostawiam Tobie.Warto sie mocno zastanowić przed zakupem.Pojazdy z silnikiem 2,2 występowały jedynie w sprzedaży po za naszym krajem ze względu na wysoka akcyzę i cene w zakupie .Jeśli będziesz miał więcej pytań zapraszam na prv. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-10-2012, 15:05
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | Pojazdy z silnikiem 2,2 występowały jedynie w sprzedaży po za naszym krajem ze względu na wysoka akcyzę i cene w zakupie . | No teraz to pojechales Zarowno 2.0 jak i 2.2 HDI byly sprzedawane w Polsce. Moja szefowa kupila swojego 2.2 w Japan Motors w Warszawie w 2009 i nie byl to import. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 27-10-2012, 18:37
|
|
|
Czyli wprowadzili mnie w błąd w servisie z tą informacją... |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-10-2012, 22:32
|
|
|
Aleksander1965, wystarczyło poczytać narzekania zimą na nowe 2.2 i wiedziałbyś na pewno, że takowe w PL były również A poważnie - były jedne i drugie, każdy ma plusy dodatnie i ujemne. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2012, 22:49
|
|
|
dawno mnie tu nie było otóż w swoje stajni mam Peugota 2.2 i Outlandera 2.0 i powiem tak. Z 2.0 miałem pewne problemy lecz w ramach gwarancji zostały rozwiązane (ubytek płynu chłodniczego, kolumna kierownicy, EGR). Auto 74 tys. przebieg w 2,5 roku. Dodam że od nowości tarcze i klocki ma ORYGINALNE!!!Peugeot 2.2 ten sam rok czyli 2010 ma przebieg 25 tys. i bez usterki. Oba auta salonowe. Jedyna różnica to kultura pracy szczególnie zimą i spalanie. Outek z silnikiem 2.0 jest głośniejszy ale spala 7.0 l ON natomiast 2,2 10 l/100km. Oba jadą 200km/h (sprawdzone 2 krotne). Outka z 2.0 chciałem sprzedać lecz pozostaje w rodzinie przez kolejne 2 lata ( 4500 zł. i kolejne 2 lata gwarancji). Peugeot juz bez gwarancji (2 lata bez możliwości jej przedłużenia). Dodam tylko że Peugeot jest dużo mniej wyposażony od Outlandera (brak bi-ksenonów, doświetlania zakrętów, systemu KEYS, wykończenia na drzwiach ala skóra). Reszta to dosłownie TO SAMO!!! |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 28-10-2012, 08:01
|
|
|
gajduss napisał/a: | dawno mnie tu nie było otóż w swoje stajni mam Peugota 2.2 i Outlandera 2.0 i powiem tak. Z 2.0 miałem pewne problemy lecz w ramach gwarancji zostały rozwiązane (ubytek płynu chłodniczego, kolumna kierownicy, EGR). Auto 74 tys. przebieg w 2,5 roku. Dodam że od nowości tarcze i klocki ma ORYGINALNE!!!Peugeot 2.2 ten sam rok czyli 2010 ma przebieg 25 tys. i bez usterki. Oba auta salonowe. Jedyna różnica to kultura pracy szczególnie zimą i spalanie. Outek z silnikiem 2.0 jest głośniejszy ale spala 7.0 l ON natomiast 2,2 10 l/100km. Oba jadą 200km/h (sprawdzone 2 krotne). Outka z 2.0 chciałem sprzedać lecz pozostaje w rodzinie przez kolejne 2 lata ( 4500 zł. i kolejne 2 lata gwarancji). Peugeot juz bez gwarancji (2 lata bez możliwości jej przedłużenia). Dodam tylko że Peugeot jest dużo mniej wyposażony od Outlandera (brak bi-ksenonów, doświetlania zakrętów, systemu KEYS, wykończenia na drzwiach ala skóra). Reszta to dosłownie TO SAMO!!! | Nie zgodze sie ze stwierdzeniem ze Pug jest gordej wyposazony od OII bo mozna go wyposazyc dokladnie tak samo jak OII. PSA ma jednak inna polityke co do pakietowego wyposazenia niz Mitsubishi. Innymi slowy, egzemplaz ktory posiadasz jest gorzej wyposazony, ale model 4007 o ktorym mowa, mozna bylo doposazyc tak samo jak OII. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-10-2012, 15:30
|
|
|
gajduss napisał/a: | Oba jadą 200km/h (sprawdzone 2 krotne). | chyba nie wg GPS'a. Z mojego nie udało mnie się wycisnąć więcej jak 192km/h i to po tuningu. Licznik oczywiście pokazywał więcej, ale kto by mu tam wierzył |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Jendrek
Nowy Forumowicz
Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 6 Skąd: LLB
|
Wysłany: 02-11-2012, 22:26
|
|
|
Dzieki za wszelki info .
gajduss napisał/a: | Outek z silnikiem 2.0 jest głośniejszy ale spala 7.0 l ON natomiast 2,2 10 l/100km. |
No to chyba bedzie poważny argument przeważający za 2 -litrowcem. Przedział cenowy na naszych serwisach jest dosyć duży (podobnie z przebiegami). Przebiegi 50-80 tys w aucie 5- letnim jakoś do mnie nie przemawiają ( chociaż pewnie bywają odstępstwa od reguły ) .
Na jakie koszty trzeba liczyć przy autach około 140 tys (oprócz sugerowanej juz wczesniej przez kolegów wymiany rozrządu )?
Co do wtrysków - w silnikach 2 litrowych zawsze wystepowały - pompo-wtryskiwacze ?
Gdzies czytałem ze uklad common rail był stosowany od ktoregoś roku w Outku II- da sie to jakos sprawdzic po vinie (jakos dziwnie zabrzmiało )? |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-2012, 08:55
|
|
|
we wszystkich "traktorach" 2,0 są pompowtryski CR jest w 2,2 |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 03-11-2012, 08:58
|
|
|
Jendrek napisał/a: | Na jakie koszty trzeba liczyć przy autach około 140 tys (oprócz sugerowanej juz wczesniej przez kolegów wymiany rozrządu )?
Co do wtrysków - w silnikach 2 litrowych zawsze wystepowały - pompo-wtryskiwacze ?
Gdzies czytałem ze uklad common rail był stosowany od ktoregoś roku w Outku II- da sie to jakos sprawdzic po vinie (jakos dziwnie zabrzmiało )? |
CR były wyłącznie w 2.2
2.0DiD to niemiecki TDI na pompowtryskach (niemal bliźniaczy do silników BSY w Mitsu jest BKD)
Sprzęgło + dwumasa - min. 3,5kzł kpl (zamiennik)
Turbina - min. 1,5 kzł (regenerowana z gwarancją)
pompowtryski - ?
Jeżeli samochód niepewnego pochodzenia może mieć również pękniętą głowicę i "ucieczki" płynu chłodniczego - warto zbadać płyn na obecność CO2.
Jak dobrze trafisz, to nic z powyższych wydatków nie powinno wyjść. Sprzedawałem swojego z przebiegiem 155kkm i o ile sprzęgło miał wymieniane przy 80kkm - ori jest słabe i nie lubi nawet lekkiego tuningu, to z pozostałych rzeczy nic się nie działo Wzmocnione sprzęgło po wymianie też nie sygnalizowało zużycia - było po prostu lepsze.
Szukaj raczej droższego, ale z "pierwszej ręki", przy niepewnym pochodzeniu różnica w cenie może być wyrównana jednym zakupem ori części - nie do wszystkiego są zamienniki. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2012, 09:36
|
|
|
Mitsu - oba auta kupione prawie z tym samym czasie oba ze skóra i bez nawigacji. Pug kosztował 15 tys. więcej od outka ale tych dodatków o których pisałem nie ma. W salonie była tylko opcja z nawigacja ale czy miała KEYS, itd... nie wiem. Ku mojemu zaskoczeniu na trasie do 120km/h potrafi spalić do 8 l. w mieście jest dużo gorzej. Pug nie puszcza "bąka" przy gwałtownym dodaniu gazu natomiast w outku każdy wie jak to czasami bywa ale to chyba działanie tego słynnego PDF. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 03-11-2012, 14:24
|
|
|
gajduss napisał/a: | Pug nie puszcza "bąka" przy gwałtownym dodaniu gazu | mój też nie puszczał - to raczej kwestia sposobu eksploatacji. U mnie miał dużo tras i ciężką nogę kierowcy, to wszystkie zaległości były wypalane na bieżąco |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|