 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] OBROTY !!! CAO - czegoś takiego jeszcze nie było |
Autor |
Wiadomość |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2006, 18:30 [CA4A 1.6] OBROTY !!! CAO - czegoś takiego jeszcze nie było
|
|
|
Witam
nie będę się rozpisywał niewiadomo jak wieć odrazu do sedna sprawy:
mam colta CAO 1,6 16V GLXi, wszystko zasadniczo w nim działa ale jest jedna totalnie dziwna sprawa z obrotami... przedstawie to troche obrazowo bo jakos trudno mi to technicznie poisać:
dojezdzam do skrzyzowania, predkość ok 40km/h, bieg 3, obroty ok 1,5 rpm i idą w dół (normalna procedura hamowania silnikiem ... )
wciskam sprzęło i zaczynam hamować a tu obroty rosną do 2-2,5 rpm i takie pozostaja do całkowitego zatrzymania auta
dopiero po zatrzymaniu sie po około 1 - 3 sek wracają na nominalny poziom ok 850 rpm...
ktoś wie czym może to być spowodowane? strasznei mnie to denerwuje a nie wiem nawet co zrobić zeby ten problem wyeliminować ...
dodam jeszcze ze mam gaz ale to samo wystepuje ten na benzynie ....
pozdrawiam i czekam na pomysły |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 23:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2006, 18:50
|
|
|
Przychodzi mi do głowy tylko problem ze sprzęgłem. Możliwe że ślizganie też tak się może objawiać.. |
|
|
|
 |
sajmon [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2006, 18:55
|
|
|
jak dla mnie silnik krokowy badz wariowanie ECU |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2006, 19:38
|
|
|
wiec tak, ze sprzegłem jest chyba wszystko ok, raczej nie ma zadnych złych oznak jego działania pozatym ze troche za nisko "łapie" poprzedni własciciel był sporo wyzszy a mi czasem nie wciska sie do konca ... ale jutro podciagne linke jesli tylko bede wiedział gdzie sie to robi (temat o sprzęgle czeka na odpowiedz)
pozatym odrzuciłbym sprzęgło bo nawet jak wrzuce "luz" i nadal jade do przodu uzywając jedynie hamulca obroty si enie zmieniają, czyli nadal ponad 2 tys ...
jutro tez postaram sie wyregulować jeszcze raz obroty zgodnie z instrukcją opisaną na forum i moze cos to pomoże ...
jutro napisze czy podziałało...
btw. colt ma juz troche lat a słyszałem ze jakieś kondensatory sie wylewają w komputerze czy cos takiego.. czy to może być przyczyną ? jesli tak to jak to sprawdzić i jak naprawić ??
z góry dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2006, 19:50
|
|
|
1,6 ma hydrauliczne sprzęgło, nie ma linki.
Być może jest to komputer ale tu niech się madrzejsi wypowiedzą...
[ Dodano: 28-12-2006, 19:51 ]
a pedał gazu nie jest nigdzie przyblokowany albo linka od niego moze zasniedziała? |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2006, 20:18
|
|
|
Ficu865 napisał/a: | 1,6 ma hydrauliczne sprzęgło, nie ma linki.
Być może jest to komputer ale tu niech się madrzejsi wypowiedzą...
[ Dodano: 28-12-2006, 19:51 ]
a pedał gazu nie jest nigdzie przyblokowany albo linka od niego moze zasniedziała? |
no własnei pedał nieejst przyblokowany, linka chodzi dobrze wiec problem musi tkwić gdzieś indziej ... nie wiem tylko czemu te obroty spadaja jak auto sie zatrzyma ...
a co do sprzęgła .. to jak w CAO je troche podkręcić tak żeby "łapało" wyzej ?? |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2006, 20:33
|
|
|
co zrobić żeby łapało wyżej?:
odpowietrzyć. |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2006, 21:58
|
|
|
Co do spadania to jest dobrze. Ecu steruje silnikiem tak aby przy jeździe na luzie, nawet minimalnym toczeniu, obroty byly wyższe normalnie około 1000-1100 rpm jak masz abs to mogą być jeszcz trochę wyższe. Po całkowitym zatrzymaniu się obroty powinny spaść do wcześniej ustawionych 800-850. Kondensatory w ECU można sprawdzić jedynie organoleptycznie, i warto je wymienić ale skoro auto zachowuje się identycznie na gazie to raczej będzie problem z TPSem lub poprostu kwestia regulacji obrotów i czyszczenia przepustnicy. |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2006, 23:03
|
|
|
Witam wszytskich - mam dokaldnie te nsam problem co shortybmx - problem pojawil sie jak temperatura na zwenatrz spadla w lecie i na jesien tak sie nie dzialo.. - jesli to problem z kondensatorami w ECU to bede musial do niego popatrzec bo watpie czy wogole bylo tam zagladane od nowosci jesli ktos ma orientacje bardzo prosze o link do tematu gdzie jest wymiana kondensatorow w ECU -0 bo wiem ze taki temat byl zakladany na naszym forum ale niestety nie moge znalezc... :/ pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-12-2006, 00:53
|
|
|
burst napisał/a: | Co do spadania to jest dobrze. Ecu steruje silnikiem tak aby przy jeździe na luzie, nawet minimalnym toczeniu, obroty byly wyższe normalnie około 1000-1100 rpm jak masz abs to mogą być jeszcz trochę wyższe. Po całkowitym zatrzymaniu się obroty powinny spaść do wcześniej ustawionych 800-850. |
potwierdzam. u mnie wlasnie tak jest, jak jade na luzie obroty lekko ponad 1100, zatrzymuje sie, to opadaja do 700-850. I w sumie chyba jest oki;] |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2006, 09:55
|
|
|
DZiekuje i wzajemnie pozdrawiam cns80 |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2006, 16:24
|
|
|
Gabek_82, wymiana kondensatorów na stronie Krzyżaka
http://www.mitsubishifan.webpark.pl/
Ficu865, Co do sprzęgła to możesz odpowietrzyć ale to raczej by pomogło gdyby nie wysprzęglał do końca, dodatkowo są tam dwie regulacje. Jedna na trzpieniu który naciska na pompę sprzęgła, jak go popuscisz to bedzie chwytało niżej, druga to śruba nad pedałem, reguluje wysokość do jakiej ma powracać pedał. Z tą drugą to trzeba ostrożnie, jeżeli obniżysz pedał a nie popuścisz na pompie to sprzęgło może się ślizgać. |
|
|
|
 |
|
|