pompa płynu chłodzącego |
Autor |
Wiadomość |
Laszlo85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1,5 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-11-2012, 14:46 pompa płynu chłodzącego
|
|
|
Witam,
jestem posiadaczem starego mitsubishi lancera 1,5L 12V z 1992r w wersji sedan.
Od dłuższego czasu w aucie coś mi nawala z gazem. Okazało się że jest to wina ubywającego płynu chłodzącego. Po wizycie u mechanika dowiedziałem się że pompa wody uległa uszkodzeniu i coś tam grzechocze i do wymiany jest cała pompa wody, która kosztuje 230zł i nie jest dostępna w magazynach (pan powiedział że podzwoni i taka pompa na pewno się znajdzie).
Chciałbym was zapytać czy ktoś ma taką pompę na sprzedaż i czy są inne samochody tej marki w których występuje identyczna pompa płynu chłodzącego. Oraz czy taką pampę da się po prostu naprawić, jakieś pojęcie o mechanice mam (w końcu jeżdżę też jawą )
Tak więc pytam
Nie chcę za bardzo wydawać pieniędzy na to auto gdyż nie jest w najlepszym stanie i raczej będę jego ostatnim właścicielem. Ale dobrze mi się nim jeździ |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-11-2012, 21:47
|
|
|
pompy nie naprawia się - do swojego byłego Colta 1.5 kupowałem japońską pompę GMB (idzie na montaż fabryczny) za 65 zł - zadzwoń do Japaneze (042 215 44 02) i pogadaj |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 25-11-2012, 11:45
|
|
|
Laszlo85, Posiadam fabrycznie nową pompę wody do 4G15. Leży i się kurzy |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Laszlo85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1,5 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-11-2012, 13:25
|
|
|
Trochę się pośpieszyłem i kupiłem na allegro używkę.
Szczerze.. ta używka wygląda jak kupa ale w aukcji napisane jest że sprawne i 14 dni gwarancji. A i kosztowała całe 20zł.
Jeszcze się tak profilaktycznie zapytam... co powinienem wiedzieć o wymianie tej pompy?
Czyli na co zwrócić uwagę by zrobić to dobrze i nie narobić sobie dodatkowych problemów?
Czy po prostu to jest tak łatwe że nie da się tam nic spierdzielić? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2012, 21:15
|
|
|
trzeba zdjąć pasek rozrządu, więc musisz znać procedurę jego zakładania i napinania (2 zęby przekręcić na przód, żeby sprężyna zaworu go napięła itp.)
a co do samej pompy to dobrze oczyść miejsce styku i przesmaruj silikonem
używanej bym nigdy nie założył... jedną używaną już masz |
|
|
|
 |
Laszlo85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1,5 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-11-2012, 18:29
|
|
|
W sumie racja z tą używaną pompą. 20zł to nie jest dużo straty.
Skontaktuje się z kolegą który pisał wyżej że ma taką pompę nową. |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 27-11-2012, 22:35
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | trzeba zdjąć pasek rozrządu, więc musisz znać procedurę jego zakładania i napinania (2 zęby przekręcić na przód, żeby sprężyna zaworu go napięła itp.)
a co do samej pompy to dobrze oczyść miejsce styku i przesmaruj silikonem |
jak dobrze pamiętam Darku to pompe można podmienić bez dotykania rozrządu, pamiętam jak się kłóciłem z mechanikiem, jak ściągnął osłony rozrządu, wyszło na moje. Błąd jaki popełnił dał właśnie silikon czerwony na uszczelki ori pompy, w zimie miałem spory wyciek. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2012, 23:00
|
|
|
mouseman napisał/a: | dał właśnie silikon czerwony na uszczelki ori pompy | tą papierową z pudełka od razu do śmietnika wyrzucam i daję tylko silikon - a dokładniej pastę dirco
wg mnie łatwiej zmienić pompę zdejmując rozrząd
tak to wyglądało w moim Colcie:
 |
|
|
|
 |
Laszlo85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1,5 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-11-2012, 19:48
|
|
|
Ja spróbuje pomęczyć się bez ściągania paska rozrządu.
Gdyż właśnie nie znam procedury jego naciągania a ten element jest zbyt kluczowy bym się nim bawił. No ale jak nie dam rady to go ściągnę.
Ta używana pompa już doszła, właśnie ją czyszczę. Czy jest jakiś sposób by na "biurku" sprawdzić jej szczelność? Mógłbym ją zalać płynę i zostawić na noc ale w sumie nie wiem czy taki sposób wykaże jakąś usterkę.
Mam jeszcze pytanie, w pompie jest jakiś otworek do czego on jest? otworek kończy się w środku pompy ale jak włożę do niego np. kabel to nie widzę by wychodził wewnątrz komory pompy. Jest on w dolnej części pompy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-11-2012, 20:25
|
|
|
Laszlo85 napisał/a: | Mógłbym ją zalać płynę i zostawić na noc ale w sumie nie wiem czy taki sposób wykaże jakąś usterkę. | To nie ma sensu. Laszlo85 napisał/a: | Mam jeszcze pytanie, w pompie jest jakiś otworek do czego on jest? | Leci nim płyn gdy pompa jest kaput. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-11-2012, 21:42
|
|
|
a jak łożysko? nie ma luzu? pracuje cicho? bo to łożysko w pompie pada i jego uszczelnienia (wtedy właśnie leje się tą dziurką, żeby nie po pasku ) |
|
|
|
 |
Laszlo85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1,5 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-11-2012, 19:24
|
|
|
Gdy kręcę tą "nową" pompą to nie słyszę by coś hałasowało, oś pompy też nie ma luzów - przynajmniej nie jestem w stanie ich ręką wyczuć.
Jedynie trochę stawia oporu podczas kręcenia ale nie jest to duży opór.
Ale chyba ma tak być.
Łożysko pompy można jakoś przesmarować? |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2012, 19:52
|
|
|
Nie nie można, chcesz zamontować starą, używaną pompę-robisz to na własną odpowiedzialność. Tutaj wszyscy Ci to odradzają.
Takich części nie kupuje się z drugiej ręki, to nie zimówki jeżdżone 1 sezon przez dziadka.
Ja nie padnie łożysko to uszczelnienie itd. a są to elementy nierozbieralne. Pompę wody wymienia się na nowe. To może być loteria, albo się uda albo nie...Możesz sobie niepotrzebnie narobić roboty... |
|
|
|
 |
Laszlo85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1,5 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-12-2012, 21:37
|
|
|
jednak założyłem tą używkę. I przejechałem już 400km mam nadzieję że już będzie działać.
Swoją droga w końcu poznałem trochę bebechów swojego samochodu |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-12-2012, 21:46
|
|
|
Jak widać się udało, oby na długo. |
|
|
|
 |
|