[Cari 1.6, 1996.] Potrzeba kilku precyzyjnych odpowiedzi |
Autor |
Wiadomość |
Viland
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '96 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 03-12-2012, 18:37 [Cari 1.6, 1996.] Potrzeba kilku precyzyjnych odpowiedzi
|
|
|
Witam,
Zakupiłem piękną Cari i niechcę jej zmarnować dlatego postanowiłem napisać posta i prosić kogoś o pomoc. Generalnie wiem, że te odpowiedzi gdzieś są na forum, ale szukajka daje za dużo do czytania (będę czytał wszystko po kolei z czasem), a mi zależy na czasie, gdyż do soboty muszę wszystko na wymianę mieć, a chcę pozamawiać na allegro.
1. Rozrząd: Czy ten zestaw jest ok: http://allegro.pl/rozrzad...2813897514.html ? Czy mam dodatkowo zakupić pompę wody? Czy coś jeszcze?
2. Olej silnikowy: Problem jest taki, że nie wiem czym jest zalana. Podobno półsyntetyk mobil, ale człowiek który mi ją sprzedawał niewiele wiedział. Co polecacie?
3. Olej w skrzyni: to samo co powyżej, nie wiem co, nie wiem kiedy, więc chcę wymienić. Czy tranself 75W80 będzie dobrym wyborem?
4. Płyn chłodniczy: coś niby czerwonego jest, ale kiedy wymieniane i co to nie wiem.
5. Czy jest coś o czym jeszcze zapomniałem? Mechanik w trasie i muszę się przygotowac do jego powrotu Oczywiście filtry wszystkie wymienimy.
Trapią ją jak już zdążyłem zauważyć standardowe dolegliwości w postaci problemu z kluczem jutro będę dorabiał, a także parę innych, ale to będę robił powoli. Najpierw chcę aby autko było przygotowane do jazdy.
Z góry dziękuję. |
Ostatnio zmieniony przez Viland 03-12-2012, 20:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-12-2012, 18:54
|
|
|
1. Rozrząd może być ale dokup jeszcze pompę wody.
2. Olej możesz zastosować taki sam lub coś o podobnych lub lepszych parametrach od konkurencji. Nie polecam tylko Castrola bo właśnie na takim 10w40 już 2 razy się przejechałem i więcej produktów tej marki nie wleję do swojego auta. Załóż filtr z zaworkiem zwrotnym, dobre robią Mann lub Knech.
4. Może lepiej wymień na nowy bo szkoda by było aby zamarzł podczas mrozów. Wchodzi coś koło 7l. |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 03-12-2012, 18:58
|
|
|
1. pasek jak najbardziej a rolka to nie wiem co to jest bo troche tanio kosztuje ja zamontowalem rolke KOYO. a co do pompy jesli nie masz pewnosci kiedy byla wymieniana to lepiej ja wymienic i bedzie spokój
2.jesli byl półsyntetyk to niech taki zostanie ja jezdze na syntetyku castrol edge 5w40 ale jak zalejesz mobilem polsyntetykiem to tez nie bedzie zle
3.trnself bedzie dobry taki zaleca producent wymienialem w tamtym roku na tranself nfj 75w80 pamientam ze byl dosyc drogi ok 200 zl za 4l albo za 5 juz nie pamietam
4.plyn w chlodnicy to akurat najtańszy z plynow wiec nie warto oszczedzac ja zalalem max master redcool ale jak wlejesz petrygo to tez sie nic nie stanie wazne zeby wymieniac chociaz co 3 lata
5.jak na początek to wystarczy a co dalej to wyjdzie w praniu chociaz mozesz sie pokusic o swiece bo tez sa tanie bo ok 10 zl za sztuke a swiece to ngk 14
[ Dodano: 03-12-2012, 19:01 ]
plecho1 napisał/a: | Nie polecam tylko Castrola bo właśnie na takim 10w40 już 2 razy się przejechałem | mój samochod od nowosci chodzi na castrolu i ma juz przejechane prawie 240tys i nic sie nie dzieje tyle ze na syntetyku jezdze bo ja narazie nie bierze praktycznie wcale oleju od wymiany do wymiany na miarce moze ubędzie z 3 mm |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-12-2012, 19:10
|
|
|
Kiedyś zalałem Castrola 10w40 do Astry 1.6 z 1992r. i w zimie przy -25 przy porannym odpalaniu kontrolka świeciła się przewie minutę a musiałem odpalić. Wcześniej na takim samym Mobilu nigdy nie miałem takich problemów w podobnym silniku 1.4.
Drugi raz zalałem ten olej 3 lata temu do świeżo kupionej Carismy GDI bo kartkę z takim znalazłem w aucie, po przejechaniu kilkuset kilometrów strasznie rozklepały się zawory. Po wymianie na syntetyk Motula wszystko się uspokoiło chociaż klepanie jeszcze na zimnym silniku powracało. Teraz u siebie mam Mibil 5w50, chroni silnik zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach chociaż aż tak wysokich na jakie ten olej pozwala mój silnik raczej nigdy nie osiągnie:) |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 03-12-2012, 19:28
|
|
|
ilu jest uzytkowników tyle jest opinii i tak pewnie juz pozostanie ze beda zwolennicy castrola a przeciwnicy mobile i odwrotnie ja sie tylko sugerowalem tym ze od nowosci chodzila na castrolu bo mialem na to faktury poniewaz jak ja kupilem to miala 207 tys i do tego przebiegu byla serwisowana w ASO i tam wlasnie byla castrolem zalewana wiec dalej ja zalewam castrolem i jest OK |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-12-2012, 19:53
|
|
|
Castrol nie jest zły ale ten który jest rozlewany w krajach Europy zachodniej. Castrol na Polskę rozlewany jest w Polsce gdzie do polski przyjeżdżają dodatki uszlachetniające a baza, czyli około 70% oleju, robiona jest w Polsce. Nie wiem, czy tylko mi się dwa razy trafił taki szajs czy wszystkie produkty Castrola takie są ale ja po tych dwóch razach zraziłem się do tej firmy.
A jeśli chodzi o temat:)
5. Viland, Jeśli masz obydwa klucze ale jeden tylko się rozpadł i jeśli masz immobiliser to nie dorabiaj klucza z immobiliserem a jedynie klucz z miejscem na transponder a sam transponder przełóż z popękanego klucza. |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 03-12-2012, 20:03
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jeśli masz obydwa klucze ale jeden tylko się rozpadł i jeśli masz immobiliser to nie dorabiaj klucza z immobiliserem a jedynie klucz z miejscem na transponder a sam transponder przełóż z popękanego klucza | ja zrobilem dokladnie tak samo tyle ze teraz mam klucz w kształcie kluczyka VOLVO a nie mitsubishi ale teraz chociaz jest zrobiony z twardego plastiku a nie z miekkiej gumy która sie rozwalala |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
|
|
|
 |
Viland
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '96 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 03-12-2012, 20:22
|
|
|
Witam,
Dzięki za poważne potraktowanie sprawy i konkretne odpowiedzi. Zaraz zabieram się za zakupy. W jednym z tematów na forum wyczytałem, że przy wymianie paska rozrządu, również uszczelniacze zalecają. Czy to sie wymienia przy każdej wymianie paska?
Co do kluczyka, to mam jeden z rozpadającą się gumą, ale jeszcze da się poużywać. Planuje podkleić ten poxiliną, wzmocnić miejsce gdzie trzon wchodzi w gumę i ten klucz zostanie jako taki: na wszelki wypadek, a nowy zrobię i jego będę używał. Problem jest taki, że strasznie ciężko przekręca się kluczem w zamku przy otwieraniu drzwi, ba co najlepsze, od strony kierowcy ciężko jest zamknąć centralnym, a od strony pasażera otworzyć. Zapewne wymaga interwencji pod tapicerkę, bo na dodatek od strony pasażera z przodu w ogóle przestała zamykać drzwi po zamknięciu. Ehhh tak to jest z nowymi używanymi autami zawsze coś będzie i coś nowego się wynajdzie i takie autko wymaga przygotowania do dalszej drogi, a jestem pewien, że się odwdzięczy.
Co do oleju silnikowego, brać standardowy 10w40, chyba się skuszę na Mobila lub Motula? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-12-2012, 20:37
|
|
|
Przyznam się bez bicia, ze w żadnym ze swoich autek nigdy takich uszczelniaczy nie wymieniałem a miałem auta z różnymi przebiegami. Jedynie wymieniłem w autku ojca starej Astrze 1.4 z 1992r. po przejechaniu przez nas około 200tys tym autem bo delikatnie pociła się z uszczelniacza wałka.
A jeśli chodzi o zamki, to najlepiej było by rozebrać tapicerki i przeczyścić mechanizmy zamków oraz nasmarować je smarem sylikonowym. Warto też podpiąć sterowanie pilotem, koszt sterownika to 50 - 100zł a instrukcję podłączenia spokojnie znajdziesz na forum. |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 03-12-2012, 22:10
|
|
|
Ja miesiąc temu kupowałem do skrzyni ten olej
http://allegro.pl/olej-el...2766421758.html
wchodzi 3.5 litra, jeżeli poci Ci się skrzynia to będziesz miał na dolewkę. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
Viland
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '96 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 04-12-2012, 17:09
|
|
|
barthez2183, dzięki za info, właśnie taki zamierzam kupić i wczoraj szukałem info o pojemności która wchodzi, ale znalazłem w książce do Carismy z chomika, cenna wiedza co do skrzyni to nie wiem czy się poci, bo na kanale jeszcze nie była. Majster obadał ją tylko z poziomu kostki brukowej, chociaż mówił, że widział pod spodem olej, ale banał podobno. W sobotę trafi na wymianę wszystkiego i wtedy obadamy od spodu dokładnie.
Myślę, że autko po drobnym dopieszczeniu, pomimo swoich 242k km, polata jeszcze sporo. Nawet będę mocno rozwarzał zagazowanie, bo tygodniowo przejeżdża 800-1000 km. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-12-2012, 18:08
|
|
|
Olej do skrzyni najlepiej kupić w salonie Renault, będziesz miał pewność, że jest oryginalny a ceny nie są dużo większe jak w innych sklepach. Jeśli chodzi o gaz to zakładaj i nic się nie martw byle tylko dobry zestaw i u dobrego fachowca. Ja trochę olałem sprawę gazu i zaufałem pozornej, jak się później okazało, renomie gazownika i mam teraz kilka problemów które zaczynam ogarniać. |
|
|
|
 |
|