Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Niekonwencjonalny sposób ładowania akumulatora
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 06-12-2012, 16:29   Niekonwencjonalny sposób ładowania akumulatora

Witam

Padł mi akumulator po 4 dni postoju , rozrusznik jeszcze kręcił ale słabo , silnik załapywał ale nie odpalił , ubiegłej zimy przy -20 odpalałem wystarczyło mu że rozrusznik się wogóle ledwo zakręcił a teraz przy 0 stopni się nie udało :/
Colta trzymam w małej wiacie bardzo wąskiej ,nierówne pochyłe podłoże ....ciężko będzie wypchnąć .
Zamiast się męczyć pomyślałem że mogę podłączyć prostownik do masy i przewodu "+" który idzie od akumulatora do wzmacniacza w bagażniku .
Przez auto idzie jeden gruby kabel od aku do wzmacniacza , wzmacniacz ma "-" na masie .
Ładując akumulator lepiej odłączyć go od instalacji czy zupełnie jest to bez znaczenia ?
Pomierzę prąd ładowania i pobór prądu , jak będzie ok to zgłoszę reklamację może się uda...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2012, 18:01   

Kiedyś u Teścia był podobny problem, nawet wymienił aku, bo w sumie miał już kilka lat ale to nie pomogło i też już chciał go reklamować. Jak się okazało, napięcie ładowania było za niskie z powodu niełączącej masy na silniku. Po przeczyszczeniu połączeń tych głównych grubych przewodów ładowanie wróciło do normy i aku po kilkudniowym postoju kręcił bez problemu.
W sumie możesz awaryjnie akumulator naładować przez ten kabel od wzmacniacza ale jednak lepiej odłączać akumulator od instalacji auta podczas ładowania prostownikiem.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 06-12-2012, 18:33   

Sprubuję się jakoś dostać pod maskę .
Czyściłem/sprawdzałem profilaktycznie,smarowałem wszystkie możliwe połączenia plusowe , masy i sprawdzałem napięcie ładowania i było ok - ale z pół roku temu .
Mam boscha s3 53Ah 470 A , 1,5 roczny i jeszcze bym chciał go trochę używać .
Później jak bym wymieniał to już wypatrzyłem Yuasa 005 ( 60Ah 450 A ) , oryginał panasonic miał 60 Ah i prawdopodobnie390 A .


Mam taki przydatny gadżet jak wskaźnik naładowania /ładowania aku podłączany pod zapalniczkę .
Z diodami : Low charge| normal charge|full charge |check regulator .
Chyba coś w rodzaju Voltomierza na diodach .
W trakcie jazdy i zaraz po zgaszeniu silnika mam full charge ale wystarczy włączyć na chwile radio i już jest normal a na dłużej Low .
Ostatnio zmieniony przez krzysieg 06-12-2012, 19:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2012, 18:46   

Jeśli akumulator nie jest bezobsługowy to sprawdź jaki jest poziom elektrolitu i w razie czego dolej wody destylowanej do właściwego poziomu. Półtora roku to trochę krótko aby padł akumulator no chyba, że właśnie miał jakąś wadę.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 06-12-2012, 19:32   

Jest "bezobsługowy" jak większość .
Ale sprubuje zdjąć plastik u góry pod naklejką i sprawdzić poziom .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.