4G63 Hyundai a Mitsubishi |
Autor |
Wiadomość |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 28-12-2012, 12:55 4G63 Hyundai a Mitsubishi
|
|
|
Jakie są różnice pomiędzy silnikiem 4G63 z Hyundaia (Lantra? Elantra? Sonata?) a silnikiem 4G63 z Mitsu Eclipse? G4CP? Y20? J1? hgw jakie to ma oznaczenie hu*dajowskie...
Coś takiego
Generalnie czy różni się mocą od 4G63, i na czym polega ta różnica (wałki, ecu, przepływka, wtryski?)
[ Dodano: 29-12-2012, 09:22 ]
Ktoś wie cokolwiek? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-12-2012, 14:34
|
|
|
Tak na oko, to ten silnik wygląda jak lustrzane odbicie w porównaniu z moim 4G63. W outlanderze pasek rozrządu jest po lewej stronie a przepustnica po prawej. |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 30-12-2012, 17:46
|
|
|
Bodajże od 1995 roku mitsubishi "obróciło" swoje silniki.
Z tego co zauważyłem rozbierając ten silnik to:
-Jest to 6 bolt
-pochodzi z 2002 roku |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 30-12-2012, 17:48
|
|
|
to sa rozne silniki roznia sie tez moca bodaajze kolo 14 koni a jak to wyglada w srodku to nie wiem ale wiem ze ogolnie te silniki to nie to samo |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 30-12-2012, 22:56
|
|
|
Wiem że np 4G63 i 4G67 są bardzo mocno spokrewnione i różnią się w zasadzie tylko kompem i blokiem (ponoć głowica ta sama). Co jeśli do bloku takiego hundaja wstawię głowę od 4g67, wraz za całym osprzętem? uzyskam coś zbliżonego do 4G63? bo ponoć moc silnika wychodzi z głowycy, a reszta...
Pytam bo mam do wzięcia taki silnik za bezcen i z chęcią go wstawię do mojego czerwonego GTi. Ale chciałbym uzyskać efekt wstawienia 4g63 6bolt z 1g |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-12-2012, 23:02
|
|
|
R-Man napisał/a: | Pytam bo mam do wzięcia taki silnik za bezcen i z chęcią go wstawię do mojego czerwonego GTi. Ale chciałbym uzyskać efekt wstawienia 4g63 6bolt z 1g | A to obrócenie silnika nie przeszkadza? Bo wtedy koszt zabawy ze skrzynią może być nadzwyczaj wysoki. |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 30-12-2012, 23:18
|
|
|
Jak widać na zdjęciu, silnik jest "po starej" stronie. Po prostu wytwarzany na starej licencji mitsubishi
Wizualnie generalnie te same silniki |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 31-12-2012, 07:55
|
|
|
założe się, że wycieli natrysk na denka tłoków |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Futrzakowaty
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse'92 2.0 DOHC 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 31-12-2012, 16:18
|
|
|
Hultaja silnik nie ma natrysków na tłoki, głowica ma mniejsze kanały dolotowe. Różnią się też delikatnie łapy ( jesli chodzi o eclipsa 1g) oraz pompa wspomagania i obudowa termostatu. To z tego co pamiętam po przekładaniu silnika z sonaty do swojego 1 g. PT chyba też był z kwadratową wtyczką a nie jak w ecli 1g 6 bolt owalną. A i podstawa filtra oleju nie miała wyjść na chołodnice oleju ale to może zależy od wersji. |
|
|
|
 |
|