Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] TPS kanał drugi-skoki napięcia na biegu jałow
Autor Wiadomość
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
  Wysłany: 10-01-2013, 11:20   [Cari 1.8 GDI] TPS kanał drugi-skoki napięcia na biegu jałow

Witam, mam spory problem z TPS, wydaję mi się że właśnie tam leży mój problem a konkretnie podczas logów w evoscanie napięcie na TPS-kanał drógi było fabrycznie ustawione na 0,64V ale to napięcie zmienia się co jakiś czas tak samo z siebie, tak samo w funkcji throttle position widać czasami takie pionowe kreski i skoki z 12,549 na 12,941 % otwarcia.
Linka gazu ma duży luz,gazu nie dotykam a to co jakiś czas się zmienia.Więc ustawiłem TPS na 0,666 i wtedy w throttle position jest 13,33333% i co ciekawe ssanie się nagle pojawiło:) którego wcześniej nie było,silnik dopóki napięcie się nie zmienia pracuje prawie jak z fabryki:) Ale co jakiś czas znowusz zaczeły się skoki na 0,646 albo 0,686V.Mam 2 przepustnice ,założyłem ale sytuacja ta sama:( Wtyczka TPS ok.
Miał ktoś podobny problem?
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
ttomek551 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 68
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-01-2013, 11:41   

Skoro na drugiej przepustnicy jest tak samo, to albo masz pecha i dwie przepustnice niesprawne, albo kwestia wyczeszczenia ich, albo po prostu wina komputera silnika, więc jeśli masz trochę czasu, warunków i ochoty to spróbuj może wyczyścić którąś przepustnicę, odepnij sobie akumulator i w między czasie wymień przepustnicę, a później naucz go obrotów ;) może ktoś mądrzejszy ode mnie będzie miał coś bardziej sensownego, ale póki co, możesz tak zrobić, bo na pewno czysta przepustnica nie zaszkodzi ;)
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-01-2013, 12:26   

Jest to dość dziwny problem, o którym już wcześniej pisałem patrząc na Twoje logi. Nie mam niestety takiego doświadczenia z przepustnicami na linkę. Ale ogólnie napięcie na TPS w przepustnicy na linkę nie powinno się zmieniać na biegu jałowym, ponieważ ona jak dobrze pamiętam, jest cały czas zamknięta, natomiast sterowanie przepływem powietrza odbywa się za pomocą by-pass'ów. Albo masz mega pecha i obie przepustnice mają walnięty TPS, albo może gdzieś jest uszkodzony kabelek. Sprawdź na całej długości, czy gdzieś nie ma uszkodzeń.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 10-01-2013, 12:36   

Powiem tak ,czyszczenie było świecą sie jak nowe.Adaptacja była, i przed adaptacją wymianieałem ECU bo mam też 2.Sytuacja ta sama.A czy ładowanie może mieć wpływ na tego TPS? albo fajkocewka np przebicie? Ktoś na tym forum pisał że przebicie fajkocewki powoduję powstawanie takich szpilek na wykresach.Lecz na świecach nie ma żadnych śladów ani oleju ani przebić.Na wyłączonym silniku napięcie na TPS stoi bykiem

Sprawdzanie wszystkich przewodów to prawie nie wykonalne bo musiałbym cała wiązkę z auta wyciągać.Rozciąłem troszkę tą osłonę tych przewodów ale są ok.Nie podobno żeby ten TPS był tak dokładny że drgania silnika powodują skoki napięć:/
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.