Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
centralny zamek - osobne sterowanie przód/tył
Autor Wiadomość
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2013, 21:07   centralny zamek - osobne sterowanie przód/tył

Witam,
Czy da się zrobić tak, aby centralny zamek (z kluczyka i pilota) otwierał tylko przednie drzwi a zamykał wszystkie? Fajnie jak by do tego był gdzieś ukryty guzik do otwierania tylnych (w okolicach kierowcy).
Myślałem, żeby zrobić 2 centralki i w seryjnej odpiąć kabelek odpowiedzialny za otwieranie tyłu i drugi sterownik w którym podłączyło by się wszystkie kabelki.
Nie gdybajcie, że taki guzik ułatwia otwarcie auta, bo ktoś musi wiedzieć że takie coś jest i gdzie jest,a i to da się obejść np dając zasilanie po włączeniu zapłonu.
Zależy mi przede wszystkim na takim otwieraniu i zamykaniu jak pisałem na początku
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-01-2013, 21:14   

Wystarczy jeden sterownik i odpowiednie diody na przewodach zasilających tylne siłowniki. Dodatkowo przełącznik robiący obejście by działały wszystkie normalnie i przycisk sterujący przekaźnikiem do otwierania samego tyłu.
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2013, 21:37   

ok, dzięki wielkie :D
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-01-2013, 22:19   

A to taki mały dodatek :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-01-2013, 23:05   

plecho1, wiesz jak są sterowane siłowniki w tym lancerze?
Idą 2 przewody do każdego siłownika? Rozumiem, że sterowanie polega na zmianie biegunów? A jeśli tak, to czy konieczne są przekaźniki na 2 obwody? Chyba dałoby radę na jednym- na tym na którym jest dioda. No i pytanie jak wychodzą przewody ze sterownika, bo najlepiej byłoby to zrobić dla jednego wspólnego obwodu dla tyłu. Wtedy wystarczy jedna dioda i jeden przekaźnik jednoobwodowy. W ostateczności po 2 takie elementy.
Zależy jak biegnie wiązka i w którym miejscu będzie najwygodniej się wpiąć.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2013, 06:03   

Najprawdopodobniej ze sterownika wychodzą dwa przewody i dopiero dalej rozdzielają się na 5 siłowników. Ten schemat zrobiłem dla bezpieczeństwa jakby było inaczej ale oczywiście można zastosować jedną diodę i jeden przekaźnik jeśli ze sterownika zasilenie na wszystkie siłowniki wychodzi tylko dwoma przewodami. Tylko trzeba w takiej sytuacji znaleźć miejsce rozdzielenia i odpowiednio się wpiąć i najprawdopodobniej trochę zmodyfikować oryginalną wiązkę.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-01-2013, 09:37   

Tak naprawdę najwięcej zabawy będzie w zlokalizowaniu kabelków w aucie :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2013, 11:10   

W takiej sytuacji czasem rozbieram tapicerkę drzwi chociaż do tylnych drzwi nie idzie wiele kabli a jeśli szyby są na korbkę to są tam tylko te od siłowników.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2013, 11:12   

Nie lepiej kupić gotowy sterownik działający w takiej funkcji :?: pojedyńcze naciśnięcie rozbrojenia alarmu/otwarcia drzwi i otwierają się tylko drzwi kierowcy, podwójne naciśnięcie rozbrojenia alarmu/otwarcia drzwi i otwierają się wszystkie drzwi, dodatkowo może to działac z systemem anti-hijack
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2013, 11:25   

Ale w wielu przypadkach było by wtedy nudno i bez większej satysfakcji :)
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2013, 17:07   

robertdg napisał/a:
Nie lepiej kupić gotowy sterownik działający w takiej funkcji :?: pojedyńcze naciśnięcie rozbrojenia alarmu/otwarcia drzwi i otwierają się tylko drzwi kierowcy, podwójne naciśnięcie rozbrojenia alarmu/otwarcia drzwi i otwierają się wszystkie drzwi, dodatkowo może to działac z systemem anti-hijack

jak byś mógł wskazać mi takie sterowniki? może być na pw.
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.