Ustawienie kąta wycieraczek przednich |
Autor |
Wiadomość |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 23-01-2013, 16:45 Ustawienie kąta wycieraczek przednich
|
|
|
Witam, na necie trochę jest, ale brak konkretów. Jedni mówią o prostopadłym ustawieniu do szyby inni radzą pod kątem, ale nie wiadomo jakim itd. Mam wycieraczki mot-gum, ustawiałem kąt na różne sposoby i na razie to katastrofa nie zbiera wszędzie, skacze, piszczy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 23-01-2013, 16:50
|
|
|
Budrys, Budrys, Piszczenie wycieraczek jest spowodowane luzem w tej części co przykręcane jest ramie wycieraczki , które przy otwieraniu maski ociera o nią.Ja zakładam polskie wycieraczki nadające się od poloneza. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 23-01-2013, 18:07
|
|
|
Piszczenie to może być mechanizm wycieraczek. U siebie tak miałem... jeździłem chyba pół roku z przekonaniem że pióra piszczą. Wymieniałem przednią szybę, kupiłem nowe pióra a tu dalej piszczy . Nie chciało mi się demontować całego mechanizmu to ściągnąłem tylko osłonę pod szybą (na plastikowych kołkach) i ściągnąłem ramiona. We wszystkie ruchome miejsca kapnąłem solidnie oleju (szczególnie w miejscach gdzie jest mocowane ramię - takie plastikowe tulejki). Po tym już więcej się nie odezwały. Może skakanie tez jest przez to ze w którymś miejscu się zapiekło.
Pióra jak mają więcej jak rok to kup nowe, nawet wspomniane mot-gum. Pióro powinno być ustawione pod katem prostym do szyby. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 23-01-2013, 18:34
|
|
|
Piszczy na pewno wycieraczka, słychać to jak przyłożę ucho. Pod kątem prostym przeskakuje mi wycieraczka od kierowcy. Rzeczywiście wycieraczki mam od lata zeszłego roku, ale przy tym ile ja jeżdżę...hm |
_________________
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-01-2013, 18:55
|
|
|
Guma szybciej starzeje się na słońcu a w zimie dodatkowo twardnieje i jeszcze jak wycieraczki nie są ustawione pod kontem prostym, jak już wcześniej wspomniano, to właśnie skrzypią podczas pracy w jedną stronę. |
|
|
|
 |
fiedzia [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2013, 12:14
|
|
|
Też przez długi czas wydawało się mi że piszczą pióra. Aż pewnego dnia tak od niechcenia popsikałem WD40 ten mechanizm i pieszczenie znikło |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-03-2013, 16:49
|
|
|
Tak na marginesie, najlepsze pióra jakich kiedykolwiek używałem to właśnie MOTGUM. |
|
|
|
 |
jerryazs
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLS 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 35 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30-03-2014, 22:04
|
|
|
Też walczyłem z piszczącymi wycieraczkami.
Znalazłem v40 z wycieraczkami w dobrym stanie.
Musiałem wymienić cały mechanizm (przykręcany na 3 śruby i ramiona) ale działa - nic nie piszczy, kąt jest dobry, nic nie obciera o maskę.
Polecam wymianę. |
|
|
|
 |
DarknesS
Mitsumaniak Speed Demon \m/
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 95 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-03-2014, 12:18
|
|
|
Ja walczyłem z wycieraczką po stronie pasażera. Odchodziła od szyby przy maksymalnym wychyleniu. Próbowałem naginać ramię ale bez większych rezultatów. Luzów w mechanizmie nie zauważyłem dlatego było to dla mnie dziwne. Ustawiłem na zapłonie wycieraczki w górnym maksymalnym położeniu, wyłączyłem zapłon i przykręciłem ramię dociskając je na tyle mocno aby była przyłożona odpowiednio do szyby. Efekt taki że już zbiera bardzo ładnie i nie odstaje od szyby |
_________________ Tylko Mitsu |
|
|
|
 |
|