Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
01-03-2013, 12:56
[2.5 TD] Tylni dyferencjał
Autor Wiadomość
Skrocu 
Nowy Forumowicz

Auto: PajeroSport '98 2.5diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 24-02-2013, 12:58   [2.5 TD] Tylni dyferencjał

Witam Mitsumaniaków.
Mam taką mała ciekawostkę, oddalem swojego sporta na wymiane rozrzadu przy okazji wymiana płynow, pojarka kupiona miesiac temu i niestety zadnej historii serwisowania. Rozrzad zmieniony i olej w silniku też, problemow nie było, natomiast przy wymianie oleju w dyferencjałach straszny szlam olej bardziej jak smar, a z tylnego dyfra wypadlo coś takiego:
http://imageshack.us/phot.../dsc0163fk.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dsc0164qv.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dsc0158dj.jpg/
może ktoś poznaje ten kawalek metalu, czy mam problem wszystko pracuje ładnie cicho , Panowie mam szukac nowego dyfra??
Ostatnio zmieniony przez Gene 01-03-2013, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2013, 13:11   

Na zmielony zab to mi nie wyglada. :wink:
Byc moze jest to element zwany (Lock plate) taka podkladka blokujaca do nakretek lozyska.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 01-03-2013, 15:06   

Skrocu napisał/a:
może ktoś poznaje ten kawalek metalu
jak już coś takiego wyleciało przez otwór spustowy to chyba lepiej jest zobaczyć rozebrany dyfer. Ja bym obstawiał na fragment koszyczka z łożyska ale ..... ???? Rozbierz dyfer bo to wyjdzie taniej niż
Skrocu napisał/a:
Panowie mam szukac nowego dyfra??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Skrocu 
Nowy Forumowicz

Auto: PajeroSport '98 2.5diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 06-03-2013, 16:40   

dzieki panowie za podpowiedzi,
mysle ze najrozsadniej taj jak pisze "jawaldek" bedzie do niego zajrzeć i zobaczyć w jakim jest stanie, niestety jest to mój pierwszy 4X4, jak i tylnionapedowiec. moj mechanior mówi jeżdzić aż sie coś rozsypie, a pierwszemu lepszemu magikowi nie chce tego zlecać. poszukam popytam moze trafie na kogos kumajacego. może ktoś na forum zna dobrego speca w okolicach ostrołeki?? albo sprobuje sam sie do niego dobrać, tylko nie chciałbym narobic wiekszych szkód. dodam ze niema jakichkolwiek niepokojących objawow nie halasuje nie stuka, chciałem jeszcze troche pojeżdzić i jeszcze raz zmienić olej tylko czy to cokolwiek załatwi??>...
pozdrawiam
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-03-2013, 17:10   

Skrocu napisał/a:
moj mechanior mówi jeżdzić aż sie coś rozsypie
->> zmień mechanika-->> czy ten magik zapłaci za holowanie?? czy zapłaci za cały, ekstremalna sprawa, dyfer?? Zdecydowanie prościej i taniej jest wyjąć i rozebrać niż czekać aż pierdyknie w najmniej oczekiwanym momencie i miejscu.
Skrocu napisał/a:
może ktoś na forum zna dobrego speca
znam dwóch do jednego masz 500km a do drugiego 400->> sorki :mrgreen: . Tu masz na czynniki pierwsze "rozebrany" w części samochód http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 08-03-2013, 09:52   

nalanie oleju pewnie nic nie załatwi bo nie odrośnie przez to ta urwana część ;-)
Rozebranie w aucie też może niewiele dać bo możesz nie zobaczyć co się urwało poza tym musi to zobaczyć ktoś kto wie jak wygląda prawidłowy tj nie uszkodzony dyfer i zna dobrze jego budowę.
Miałem raz w UAZie uszkodzony dyfer, jak go rozebrałem wyjętego z auta nawet nie było widać dlaczego nie działa dopiero dokładne mycie i powolne oględziny ujawniły pęknięcie które dopiero przy obciążeniu dawało efekt w postaci braku przełożenia i auto nie jechało.
Więc moim zdaniem sam poprzez tylko rozkręcenie tylnego dekla w aucie nic nie zobaczysz,
trzeba wyjąć dyfer na stół potem dokładna rozpiska warsztatowa tegoż dyfra i szukanie powoli co się urwało na szczęście nie ma tam tego za wiele :-) .
Powodzenia.
2 metoda to właśnie ta jak mówił mój ojciec św pamięci albo się ułoży albo się urwie i wtedy będzie wiadomo co :-) . Osobiście nie polecam aczkolwiek czasami są takie możliwości że ten element nie aż tak wielkiego wpływu na pracę całości i nic się nie stanie.
Ponoć nadzieja umiera ostatnia :-) .
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.