Lancer 1.5 12v 1991r. nie odpala na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
sopelex
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer 1.5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 07-03-2013, 21:46 Lancer 1.5 12v 1991r. nie odpala na zimnym silniku
|
|
|
witam wszystkich.Mam problem z moim lancerem a mianowicie oddałem auto do mechanika 2 m-ce temu aż do dziś i dalej tam jest, chodzi oco a oto że auto nie chce odpalac na zimnym silniku w chłodne dni mechanik powiedział że padł komputer ok.wymieniony,potem że aparat zapłonowy-wymieniony został potem przepływomierz powietrza też został wymieniony,zostały tez wymienione świece i kable a auto jak nie paliło tak nie pali ale na ciepłym pali na dotyk lecz raz obroty stoja równo a za jakis czas zaczynaja wariować.Niemam juz siły do tego faceta.może ktoś mi podpowie co z tym autem może być co jeszcze można zrobić.Bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.andrzej. |
_________________ sopelex |
Ostatnio zmieniony przez sopelex 08-03-2013, 09:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2013, 07:46
|
|
|
czujnik temperatury bym wymienił - kosztuje 18 zł (Autolog AD2069) a pada bardzo często
jak nie chcesz w ciemno zmieniać, to zmierz mu opór na zimnym i gorącym silniku |
|
|
|
 |
sopelex
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer 1.5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-03-2013, 08:57
|
|
|
Pytałem mechanika i powiedział że wszystkie czujniki sprawdził (są sprawne) |
_________________ sopelex |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2013, 14:42
|
|
|
to ile wynosi opór na zimnym silniku?
kolejna kwestia - po wymianie aparatu zapłon był ustawiony? w jaki sposób?
i ostatnia - regulacja zaworów (na gorącym silniku) |
|
|
|
 |
sopelex
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer 1.5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-03-2013, 18:05
|
|
|
co do twoich pytań to szczerze mówiąc niewiem bo nic mi takiego nie mówi,jak z nim rozmawiam to rozmowa jest taka: sprawdziłem wszystko jest dobrze ale niewiem co sie dzieje.I jak tu z tym facetem gadac? |
_________________ sopelex |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2013, 21:38
|
|
|
widać nie sprawdził, skoro nie działa
niech powie konkretnie:
- jaki opór ma czujnik temp. silnika?
- jak dokładnie ustawiał zapłon?
- czy były regulowane luzy zaworów? |
|
|
|
 |
sopelex
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer 1.5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-03-2013, 07:57
|
|
|
Sprawa wygląda tak.dzisiaj zabieram auto od tego faceta i zaczne robić sam,prosiłbym tylko o parę podpowiedzi a mianowicie jaka rezystacje powinien mieć czujnik na zimnym i na goracym silniku i na ile powinny byc wyregulowane zawory(jaka szczelina) na ssącym i wydechu,i jeszcze jedno czy da się sprawdzić w ECU domowym sposobem czy jest on sprawny.dziękuję. |
_________________ sopelex |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-03-2013, 23:10
|
|
|
rezystancja na zimnym między 2.5 a 5 kOm, na gorącym 300 omów
zawory - ssący 0.15mm, wydechowy 0.25mm ustawiane na gorącym silniku
ECU nie sprawdzisz - tylko wizualnie, czy nie jest popalone
zapłon się ustawia na gorącym silniku, wcześniej trzeba podłączyć złącze zapłonu do minusa akumulatora |
|
|
|
 |
sopelex
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer 1.5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 10-03-2013, 07:00
|
|
|
Wielkie dzięki od poniedziałku biore się za robote |
_________________ sopelex |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2013, 18:08
|
|
|
dawaj znać - postawimy auto na nogi
ps - ten czujnik temp. ma symbol AS2069 - pomyliłem się wcześniej |
|
|
|
 |
sopelex
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer 1.5 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 17 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-03-2013, 07:34
|
|
|
OK.jak coś nie będę wiedział to dam znać : ,mam nadzieję ze uda sie ozywic to auto.wielkie dzięki i pozdrawiam.Andrzej.
[ Dodano: 11-03-2013, 07:42 ]
Acha i jeszcze jedna sprawa dotyczaca kompa. facet sprawdzając mój komputer stwierdził ze wylały kondensatory,z tego co mówił to naprawił go ale dla pewności kupił drugi i powiedział ze zadnej zmiany niema w pracy silnika więc stwierdził że to komputer jest wszystkiemu winien lecz niechce mi sie w to wierzyc że dwa kompy działaja tak samo i maja te same uszkodzenia,a co do czujnika mówi ze na zimnym silniku ma około 2KOHM.Pozdrawiam.
[ Dodano: 18-05-2013, 21:30 ]
Witam ponownie.
oczywiście auto jest jeszcze nie do końca zrobione więc dlatego piszę bo mam taki problem.A mianowicie auto już odpala(był uszkodzony ECU) lecz teraz mam problem z kontrolką check engine byłem dzisiaj na sprawdzeniu komputerowym i wykazało że czujnik spalania stukowego pokazuje awarie.a do tego aparatem zapłonowym nie mogę regulować w obie strony tzn.w jedną stronę(w lewo) obracając aparat obroty spadają i silnik gaśnie a w prawo obroty rosną i konies możliwości regulacji a wydaje mi się że też powinny spadać w skrajnym położeniu obracajac w prawo więc aparat powinien być ustawiony pośrodku,chyba że się mylę.Bardzo proszę o pomoc bo już niewiem co robić.
Pozdrawiam. |
_________________ sopelex |
|
|
|
 |
|