 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] Alternator nie ładuje akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
tomaszdarkw1
Forumowicz
Auto: lancer
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 50 Skąd: pl
|
Wysłany: 24-03-2013, 16:27 [C62A 1.5] Alternator nie ładuje akumulatora
|
|
|
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jakie są objawy że alternator nie ładuje akumulatora?
Moja sytuacja wygląda następująco : po naładowaniu aku. przejedzie się 20 km i zaczynają się problemy : wszystko się rozłącza, nie można włączyć świateł bo silnik zgaśnie, obroty na obrotomierzu praktycznie zerowe. Jak silnik zgaśnie to nie da rady go odpalić.
Pozdr! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-03-2013, 17:57
|
|
|
Najlepiej multimetrem sprawdzić napięcie ładowania, jezeli okaże się, że nie ma ładowania to sprawdzić przewody elektryczne i połaczenia masowe, jezeli będa w porzadku to alternator najprawdopodobniej odmówił posłuszeństwa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 24-03-2013, 21:24
|
|
|
tomaszdarkw1 napisał/a: | Chciałbym się dowiedzieć jakie są objawy że alternator nie ładuje akumulatora | pali się kontrolka akumulatora?
na wolnych obrotach sprawdź miernikiem napięcie na klemach akumulatora - jak powyżej 13,8V - alternator ładuje
jeśli poniżej 12 - nie ładuje
jeżeli napięcie samoczynnie spada po ładowaniu prostownikiem - uszkodzona cela akumulatora
jeśli po 20km jazdy, napięcie spadło poniżej 8V - istnieje zagrożenie trwałego uszkodzenie akumulatora
ja kiedyś przejechałem na samym akumulatorze około 20km i spadło do 9V chyba (jechałem na postojówkach). Musiałem wymienić regulator napięcia |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-03-2013, 07:14
|
|
|
tomusn napisał/a: | pali się kontrolka akumulatora? | nie musi - jak się szczotki skończą, to nie kontrolka kompletnie przestanie się świecić - nic nie zauważysz a auto nagle zdechnie
szczotki kosztują od 5 zł (komplet) za podróby do 15 zł (sztuka) oryginały |
|
|
|
 |
tomaszdarkw1
Forumowicz
Auto: lancer
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 50 Skąd: pl
|
Wysłany: 25-03-2013, 09:42
|
|
|
Cytat: | pali się kontrolka akumulatora? |
Kod: | nie musi - jak się szczotki skończą, to nie kontrolka kompletnie przestanie się świecić - nic nie zauważysz a auto nagle zdechnie ;)
szczotki kosztują od 5 zł (komplet) za podróby do 15 zł (sztuka) oryginały |
Kontrolka się w ogóle nie świeci . Po rozebraniu alternatora jedna szczotka jest mocniej zjechana a ta miedziana "tulejka" na wałku jest przy tej wyższej szczotce całkiem wytarta - nie ma miedzi.
Cytat: | na wolnych obrotach sprawdź miernikiem napięcie na klemach akumulatora - jak powyżej 13,8V - alternator ładuje
jeśli poniżej 12 - nie ładuje
jeżeli napięcie samoczynnie spada po ładowaniu prostownikiem - uszkodzona cela akumulatora
jeśli po 20km jazdy, napięcie spadło poniżej 8V - istnieje zagrożenie trwałego uszkodzenie akumulatora
|
Problem w tym że nie mam multimetru... teraz by się przydał |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-03-2013, 10:53
|
|
|
multimetr za 15 zł kupisz - cyfrowy, w markecie budowlanym
szukaj drugiego alternatora, bo jak masz starty do zera komutator, to cały wirnik do wymiany jest
najtańsza opcja to w tym wypadku używany altek - wymieniasz łożyska (ok. 50 zł za komplet koyo) i szczotki (10 zł za 2 dobrej jakości) i altek na następne 250 tysi masz |
|
|
|
 |
tomaszdarkw1
Forumowicz
Auto: lancer
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 50 Skąd: pl
|
Wysłany: 25-03-2013, 13:02
|
|
|
Kod: | multimetr za 15 zł kupisz - cyfrowy, w markecie budowlanym |
Nr. 1 na liście zakupowej
Kod: | szukaj drugiego alternatora, bo jak masz starty do zera komutator, to cały wirnik do wymiany jest |
Już przywiozłem ze szrotu ale i zamówiłem drugiego....
Cytat: | najtańsza opcja to w tym wypadku używany altek - wymieniasz łożyska (ok. 50 zł za komplet koyo) i szczotki (10 zł za 2 dobrej jakości) i altek na następne 250 tysi masz |
W tych dwóch co mam łożyska bez luzów i nie wyją, szczotki tak jak pisałem w jednym na śmietnik. Zobaczymy co dalej będzie.
Jeszcze napiszę co będzie po wymianach. Na tą chwilę dziękuję za odpowiedzi.
[ Dodano: 26-03-2013, 18:19 ]
Więc sytuacja wygląda tak:
Założony "nowy" alternator, auto chodzi po ściągnięciu klemy z aku.
Pożyczyłem akumulator i pojechałem z moim tam gdzie go kupiłem - został sprawdzony- nie ma zwarć - jest dobry.
Więc wychodzi na to że to alternator - po rozebraniu miał zjechane szczotki i wał, fizycznie tyle widać - nie wiadomo czy diody czy sterownik też.
Na tą chwilę problem rozwiązany. Może się komuś przydać ten wątek. Dzięki! |
|
|
|
 |
|
|