Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
05-09-2007, 09:11
Sposób na zmniejszenie spalania w autach
Autor Wiadomość
wilkulodz
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 10:39   Sposób na zmniejszenie spalania w autach

Jak możecie to podzielcie się swoimi sugestiami co można zrobic aby Nasze "kotłownie" paliły mniej.
Jaka jest odpowiednia predkosc w stosunku do biegu i obrotów? Podajcie również przykłady co może wplywać na zwiększenie spalania i jak temu zaradzać. Prosiłbym o konkretne przykłady. Jak będzie dużo wypowiedzi sklece to w jedną całość.
Ostatnio zmieniony przez wilkulodz 09-01-2007, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 09-01-2007, 10:50   

Witam
moim sposobem na oszczędności jest płynna jazda (ale nie tamująca ruch, taka dosć dynamiczna nawet). Staram się tam gdzie mogę hamować silnikiem, przewidywać to co zaraz nastąpi (tak aby np nie pzyspieszać niepotrzebnie gdy widzę że zaraz stanę na czerwonym świetle albo dojadę do końca korka), w korku jechać płynnie, zostawiajac sobie rochę miejsca z przodu (w korku gdzie jest jeden pas ruchu, bo tam gdzie jest kilka to zaraz sie ktoś wepchnie) tak aby gdy korek zatrzyma się na chwilę ja nie musiał się zatrzymywać tylko żeby jechał równym tempem.
Co do obrotów to staram się zmieniać biegi ta w okolicy 3500 obr/min a gdy osiągnę żądaną prędkość podróżną wrzucam taki bieg aby zredukować obroty do poziomu w okolicach 2500 obr/min albo jeśli jest to wyższa prędkość podróżna to po prostu 5 bieg.
Z moich obserwacji wynika, że taka płynna jazda, hamowanie silnikiem, nieprzeciąganie silnika na poszczególnych biegach moż dać oszczędność w spalaniu na poziomie 0,5 - 1 litr na 100 km.
Oczywiście tam gdzie się da preferuję szybszą jazdę, ale w warszawskich korkach zbytnio przycisnąć się nie da, więc przynajmniej staram się zredukować koszt podróży :)
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2007, 10:57   

stanik wlasciwie wypisal wiekszosc mozliwosci :) - ciezko bedzie cos dodac
moze tyle, ze w trasie dobrze utrzymywac predkosc ok. 90-100 km/h - wtedy stosunek km/l jest najkorzystniejszy
 
 
wilkulodz
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 11:07   Mozna pisac wiecej

Wiec moze to bardziej rozbudujmy.

Prosze o propozycje uzytkowikow ile jada i jakim autem na poszczegolnych biegach:
- 1.bieg - ile obr. - predkosc
- 2.bieg - ile obr. - predkosc
- 3.bieg - ile obr. - predkosc
- 4.bieg - .....
Pytam sie bo wiele osob nie bylo w stanie konkretnie okreslic jak uzywac moc silnika przy jakich predkosciach.

Podacje rowniez przyklady co moze wplywac na ZWIEKSZENIE spalania.
- dziury w rurze wydechowej (to sa przyklady)
- brak termostatu
- rodzaj opon (ponoc tez ma wplyw) dlatego chyba bez przypadku na moich oponach widnieje napis Firestone F-590 Fuel Saver.
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 09-01-2007, 14:07   

To o co prosisz trochę nie ma sensu - bo wszystko zależy od charakterystyki silnika.

Ja osobiście staram się jeździć pomiędzy 2500-3000, zmieniać bieg na wyższy w okolicy ~3500. Przy dieslach jest chyba tak z 1000 niżej.

~2500 jest IMO optimum. Oczywiście w benzynie.

A co może wpływać na spalanie ?
- obciążenie :)
- włączone bajery elektryczne (klimatyzacja)
- dinksy zwiększające opór (relingi dachowe, 'tuning estetyczny', etc.)
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 14:30   

Mniejsze spalanie można uzyskac dzięki:
- zmniejszeniu wagi auta - wyrzucamy z auta wszystko co nie jest potrzebne (stare gazety, kupę śmieci z bagażnika, koło zapasowe - zamiast niego kupujemy zestaw naprawczy w sprayu, kupę plastikowego "tjuningu", etc.)
- zdemontowaniu niepotrzebnych rzeczy z auta, czyli bagażniki dachowe, dodatkowe lusterka, itp.
- odpowiedniemu ciśnieniu w oponach i ustawieniu zbieżności
- szybkiemu doprowadzeniu auta do prędkości "przelotowej" i jej utrzymywanie (z reguły na każdym biegu jest to ~3000obr/min)
- pozostałe rady Kolegów wyżej
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-01-2007, 20:29   

Jeśli chcesz i możesz jechać ekonomicznie (bo nie zawsze się da!), to zmieniaj biegi w ogolicach 3000obrotów, niezależnie na który bieg.
Ostatnio czytałem, że najbardziej ekonomiczne jest szybkie rozpędzanie auta tak, żeby jak najszybciej osiągnąć najwyższy bieg. Czyli, jak już się rozgrzał silnik, to nie głaskać, tylko wcisnąć i szybko wchodzić na obroty. Wtedy można ponoć sporo oszczędzić :wink:
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-01-2007, 22:03   

- sprawny układ toczenia
- sprawny układ hamulcowy
- odpowiednie ciśnienie w ogumieniu
- sprawne wolne obroty (ssanie, krokowce ... nie wiem co tam macie :? )
- styl jazdy
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Amator Galanta
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2007, 15:31   

A ja dodam jeszcze - utrzymywanie silnika w dobrym stanie :
- wymieniany w terminie olej
- czysty filtr powietrza
- swiece wymieniane według zaleceń producenta

Pozdrawiam
 
 
wilkulodz
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2007, 23:26   Wkrótce

Wkrótce zmontuje wszystkie Wasze wypowiedzi i w rozsądny sposob przerzuce je do FAQ.
Mam nadzieje, ze uda się mi i dzięki Wam (w szczególności) rozbudować szerzej tamten dział.

[ Dodano: 22-01-2007, 17:38 ]
Dziekuje wszystkim za pomoc w "skleceniu" tegoż tematu.
Jak obiecałem zkondensowane porady pojawily sie w dziale FAQ.
http://www.mitsubishi-gra...p=113477#113477

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.