Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Problem elektryczny
Autor Wiadomość
michalwy 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 27
Skąd: Smardzowice
  Wysłany: 29-05-2013, 21:01   [3.0 V6] Problem elektryczny

Witam wszystkich, dzisiaj przytrafiła mi się przykra rzecz, podczas ruszania na światłach silnik się zająknął i zaczęły się żarzyć kontrolki od ciśnienia oleju, ładowania i ABS, jadąc dalej zgasiłem silnik, ale nie zapaliłem bo nie działał rozrusznik, wiec zapaliłem go na biegu i dojechałem do garażu. Po zgaszeniu silnika, nie odpala jakby nie działał rozrusznik, tylko stuka bendinks ale nie kręci i wszystko gaśnie (kontrolki). Wszystko bym rozumiał, padł rozrusznik i dla tego nie kręci, ale co z tymi kontrolkami, chyba że uszkodzony rozrusznik robi zwarcie?
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 29-05-2013, 22:32   

Alternator zakończył żywot?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
michalwy 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 27
Skąd: Smardzowice
Wysłany: 29-05-2013, 22:47   

No może tak być, tylko dlaczego po podpięciu drugiego akumulatora nie można zapalić, słychać tylko stuk bendiksa? Jakby było za mało prądu lub uszkodzony rozrusznik, podpiłem też na "krótko" drugi akumulator bezpośrednio do rozrusznika, efekt taki sam? Czy przy padniętym alternatorze zapalają się te trzy kontrolki jak napisałem wcześniej?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-05-2013, 08:25   

Bo nie łączy główna masa po między akumulatorem a karoserią lub po między akumulatorem a silnikiem. Rozkręć i przeczyść wszystkie połączenia tych kabli. Może też nie łączyć główny + ale jednak bardziej stawiam na zaśniedziałą masę.
 
 
michalwy 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 27
Skąd: Smardzowice
Wysłany: 30-05-2013, 09:48   

Dzięki za radę pomogło, przed chwilą odpaliłem Misia, połączyłem minus starego akumulatora z silnikiem i dodatkowo podłączyłem drugi akumulator, jednak kontrolki jak wyżej nadal się świecą, może to nadal brak dobrej masy, bo te kable rozruchowe nie przewodzą najlepiej, ale przynajmniej mogę odpalić i podjechać do jakiegoś warsztatu :)

[ Dodano: 30-05-2013, 09:51 ]
Czy wie ktoś może gdzie powinna się znajdować masa pomiędzy silnikiem a nadwoziem w moim Miśku? Nie chcę rozkopywać połowy samochodu :lol:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-05-2013, 12:31   

A idąc po kablu masowym od akumulatora nie da się zobaczyć dokąd prowadzi?
 
 
michalwy 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 27
Skąd: Smardzowice
Wysłany: 31-05-2013, 19:08   

Witam ponownie ciąg dalszy mojej przygody z elektryką.
Wczoraj podłączyłem akumulator do ładowania i dzisiaj po wyczyszczeniu masy do nadwozia (masa silnika jest głęboko schowana) zapaliłem bez problemu na oryginalnym akumulatorze. ale kontrolki nadal się palą (obydwie na czerwono:() ale byłem w błędzie pali się kontrolka poziomu oleju i ładowania (a nie jak wcześniej myślałem ciśnienia oleju), po zmierzeni napięcie ładowanie jest 12V więc go nie ma. Zaprowadziłem samochód do elektryka który wymienił w alternatorze regulator napięcia, na stole testowym działa wszystko OK. Po zamontowaniu do samochodu lampki nie gasną mimo napięcia ładowania powyżej 14V?
Czy znacie taki przypadek?
Czy ma ktoś może schemat kontrolki ładowanie i kontrolki poziomu oleju, pilnie potrzebne, żeby ustalić co te dwie kontrolki łączy?
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 31-05-2013, 20:54   

michalwy napisał/a:
Zaprowadziłem samochód do elektryka który wymienił w alternatorze regulator napięcia, na stole testowym działa wszystko OK. Po zamontowaniu do samochodu lampki nie gasną mimo napięcia ładowania powyżej 14V?


14v w samochodzie , czy na stole ??
 
 
michalwy 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0V6 99r manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 27
Skąd: Smardzowice
Wysłany: 31-05-2013, 21:01   

W samochodzie było lekko ponad 14V.

[ Dodano: 08-06-2013, 13:48 ]
Sprawa załatwiona po założeniu regenerowanego alternatora wszystko wróciło do normy, okazało się że elektryk założył wcześniej zły regulator napięcia (analogowy). A że cena nowego regulatora do tego alternatora była niewiele niższa od regenerowanego alternatora z gwarancją to zdecydowałem się na jego wymianę (zawsze kilka części na zapas można wykorzystać z tego starego) :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.