Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
  Wysłany: 02-07-2013, 09:40   [CA4A] Problem z odpalaniem

Hej, pojawił się u mnie w colcie taki problem.
Po zgaszeniu auta i próbie zapalenia wskazówka temp szybuje na max w górę, światło miga, rozrusznik kręci ale nie może zapalić. Po powrocie kluczyka na ACC słychać kilkukrotne pyknięcie przekaźnika pompy paliwowej (zza radia) i ryglowanie centralnego.

Sytuację taką miałem jakieś 2 lata temu. Wtedy zapalałem po pracy, czyli po 8h postoju colta na słońcu. Musiałem go zcholować do domu, kombinowałem co to może być - podejrzewałem aparat zapłonowy, zaś nazajutrz odpalił i chodził bez problemu przez 2 lata aż do przedwczoraj.

Przedwczoraj wracałem ze zlotu z Gniezna. Pierwszy raz objaw pojawił się na stacji gdzieś na trasie, ale tylko 1 raz, za 2 na szczęście zagadał i pojechaliśmy.
W warszawie zostawiałem towarzysza podróży i z pod jego domu już nie ruszył. Sprawdzałem AKU 12,6V, wymieniałem przekaźnik pompy paliwa i nic. Ostatecznie został hol. Jeszcze zauważyłem że w takim stanie po przekręceniu zapłonu żarzy się "lampa alladyna" :P i kierunki, awaryjne bzyczą a nie działają.

Następnego dnia jak gdyby nigdy nic zapalił. No to wkurzenie, bo jak znaleźć usterkę której nie ma. Wieczorem jednak się to powtórzyło z tym że zagadał dopiero za 5 próbą.

Gdzie szukać fuckupa??? Co może być przyczyną takiego zachowania?
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 02-07-2013, 16:23   

bateria do wymiany lub sprawdzić ładowanie , po trasie powinno być ok. 13.5 na wyłączonym silniku
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 02-07-2013, 16:52   

Po 10 próbach odpalania kręcenia rozrusznikiem?

Teraz sprawdziłem i ma 12,74V a nie był doładowywany tylko go odpaliłem wczoraj wieczorem na chwilkę.

Natomiast zauważyłem że główny przewód masowy jest przykręcony skorodowaną śrubą, którą właśnie wymieniam.


To samo masa na kolektorze dolotowym była przypalona na porwanym zaśniedziałym kablu.

Wszystko czyszczę i traktuję kontaktem, może pomoże.

EDIT: no to elegancko, śruba od masy nowa, masa na dolocie zarobiona nowym konektorem i przylutowana i co nawet nie zakręci rozrusznikiem. Tylko słychać pompę paliwa... :roll:
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
iendei 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V (1994) 4G92 / F5M22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 18
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 03-07-2013, 00:53   

macieekg napisał/a:
EDIT: no to elegancko, śruba od masy nowa, masa na dolocie zarobiona nowym konektorem i przylutowana i co nawet nie zakręci rozrusznikiem. Tylko słychać pompę paliwa...

To może jeszcze sprawdź + od aku do rozrusznika.

[ Dodano: 03-07-2013, 00:56 ]
Albo przewód masowy zgniły w środku. Możesz zawsze sprawdzić podłączając masę osobnym przewodem od aku do silnika. Sprawdzałeś może też prąd rozruchowy akumulatora? Bo to, że napięcie jest, to nie znaczy, że aku ma moc zakręcić...
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 03-07-2013, 10:20   

No to ja już nie wiem o co chodzi. Z rana znowu normalnie zapalił :roll:

Do rozrusznika jest trochę kiepski dostęp. O ile się nie mylę te jest pod kolektorem dolotowym.
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 03-07-2013, 22:10   

Do rozrusznika dostaniesz się jedynie od spodu, bo kolektor odkręcać to szkoda zachodu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.